Ik ben bezig met een middelgrote RC kist en nu vraag ik me af of je sterke servo's zonder meer op de ontvanger kan aansluiten. Deze vragen veel stroom en ik weet niet of de hedendaagse miniatuur ontvangers ( zoals bv de Spektrum AR 410) dit wel aankunnen of dat er een soort van stroombron rechtstreeks naar de servo moet. Wie heeft hier ervaring mee?
Het is geen probleem m een zware servo aan te sluiten op de meeste kleine ontvangers. Wat betreft het signaal, zo wie zo niet, dat is zelfs bij de zwaarste servo net zo weiinig als voor een kleine. De stroom die dor de plus en de min leiding en dus de stekkers gaan is bij een zware servo natuurlijk wel veel groter. Maar die stroom gaat alleen via het stekkerblok van de ontvanger en daar zitten de pennen met de soldering zo dicht bij elkaar dat daar een voldoende stroom doorheen kan. Iets anders kan het zijn bij sommige 4 kanaals ontvangers waarbij de connectoren plat liggen met de signaal pennen 2 aan 2 aan de buitenkant. Dan moet je er zeker op letten dat de accu en de zware servo direct naast elkaar liggen om weer een kort stroompad te verkrijgen. Dit kan bij de 'gewone' stekkerblokken ook geen kwaad. Natuurlijk moet de accu of de BEC ook tegen de servostroom zijn opgewassen.