Beste werkboot bouwers , ik ga beginnen met de bouw van de Siberië ( de beer van Rotterdam) is een stoomijsbreker/sleepboot , ik heb de bouwtekeningen op 1/50 maar zou die nar 1/20 willen overzetten wat geen probleem zou zijn, wat wel een probleem is of gaat worden is het kantelsysteem van de schouw en niet met van die gewichten aan , op de meegestuurde foto’s is het min of meer te zien dat het tegengewicht een kantelmechanisme is met als tegengewicht en grote rechthoekige kader tussen de schouw en het stuurhuis en een heel katrollen gedoe, in het sleepvaart museum in Maassluis is deze Siberië te bewonderen maar als Belg zijnde niet evident om een vlug over en weer naar Maassluis te fietsen om goeie foto’s te gaan nemen, ik vraag hierbij of er iemand in het bezit is van goeie foto’s of duidelijke tekening waar het kwart tandwiel op te zien is alsook het scharnierpunt op de schouw ,hoe deze in mekaar klikten hoe ze er van binnen uitziet zodat ik er nog rook kan doorjagen, mocht er iemand uit Maassluis in de groep zitten zou die zo vriendelijk willen zijn om in het museum aan een zekere Joop Post ( is er niet altijd) vragen of u foto’s moogt maken van het kantel tandwiel achter het redding sloepje en van het hele kader systeem , ik zou u eeuwig dankbaar zijn en mochten er kosten zijn om 1 ingang museum, en versturen van tekeningen zal ik ze heel graag betalen , mijn e-mail is patje.mireille@gmail.com
Mvg
Klusjesbouwer patje
Mvg
Klusjesbouwer patje