Silverlit Spy Cam II

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Robbie TPC, 29 mei 2013.

1. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Gisteren een Spy Cam II aangeschaft, leuk R2F toestelletje voor een beginner zoals ik.
    Hieronder een foto-impressie van het complete setje dat ik bij Intertoys heb gekocht.

De doos,

De beschrijving,

De zender,

De heli,

2 reserve staartrotors, stukje gereedschap om de staartrotor te verwijderen, 4 wieltjes en een USB kabel om de heli aan te sluiten aan een computer. De heli kan ook opgeladen worden via de zender die een vaste USB kabel heeft in een opbergvakje. De zender werkt op 6 niet-oplaadbare penlites, in de heli zit een kleine lipo.

Opstijgen en landen in de huiskamer gaat goed, buiten is dat een stuk lastiger.
    Eerste clipje geef ik te weinig/langzaam gas waardoor hij van het bankje afglijd, tweede clipje geef ik meer gas waardoor hij goed opstijgt, alleen de landing ging niet zo best.

Moet nog even goed oefenen voordat ik betere en langere opnames kan maken :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    hoe kun je de opnames bekijken ?

3. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Je kunt de opnames bekijken door de heli via de USB aan te sluiten aan de computer, de heli zelf heeft een geheugen van 64MB. Er kan ook een micro SD kaartje in, die kan je aflezen door de heli aan de computer aan te sluiten of via een externe card reader. Ik gebruik een card reader.

Vandaag weer wat opnames gemaakt in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland, locaties Middenduin en Koevlak. De camera kun je voor het vliegen in een bepaalde stand zetten, horizontaal, diagonaal en verticaal.
    Aardig hoog kunnen vliegen, de landingen waren weer niet zo best. De heli kan wel tegen een stootje, zolang je in het gras terecht komt.

4. Paul Nieuwenhuijse

Paul Nieuwenhuijse

Lid geworden:
    25 jun 2012
    Nog een beetje oefenen robbie, dan komt het helemaal goed!

5. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Oefening baart kunst :yes:

Vliegen gaat steeds beter.

Landen nog niet

Deel Deze Pagina