Sky Watcher gehad, en nu?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Gerard B, 30 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerard B

Gerard B Guest

Hallo allemaal,

Na het zien van de prachtige Sky watcher TV reclame ben ook ik samen met mijn zoontje overstag gegaan.

Dus heb ik twee dagen geleden een Sky Watcher gekocht bij de Intertoys. Hierbij zat standaard een twee maanden geldend 'tevredenheid garantie'. Dat is mooi mee genomen dacht ik.

Met goeie moed ben ik aan de gang gegaan. Lekker helikopter vliegen. Van een forum en alle overige modelbouw heli's e.d. heb ik geen kaas van gegeten. Maar wat niet is kan altijd komen. (zie hier mijn eerste bericht, hahaha)

Ik heb twee dagen geoefend, batterijen opgeladen en weer geoefend. Weinig vliegen, geen vermogen en veel ergenis.
    Nou weet ik wel dat je niet zomaar even kunt gaan vliegen, maar dit ging allemaal wel heel moeizaam.

Onverwoestbaar??? Zeker niet, de cockpit gescheurd en de achter rotor de beschermstrip eraf.

Dus het internet op. Nou dan kom je op dit forum en eigenlijk dan pas wordt het pas echt duidelijk, 'de Sky Watcher' is eigenlijk een flop.

Ik heb het ding ingepakt en heb met de 'tevredenheid gerantie'in mijn hand het apparaat terug gebracht.

,, Ja mevrouw ik ben niet echt tevreden''.

Geen probleem meneer.

Ik kreeg zonder dat ze de doos ook maar open maakte zo mijn 90 euro terug.

Maar nu,

Een nieuwe piloot is geboren, want al met al was het wel heel leuk iom met zo'n ding te vliegen.

Ik kan nu een DRAGONFLY 4-ch PROF RC kopen, wie kan me daar iets over vertellen. Want ik heb er nog steeds de ballen verstand niet van.

Gerard

2. mc-heli

mc-heli

Lid geworden:
    12 dec 2004
    Beste Gerard kijk eerst een avondje of wat hier op het forum voor je wat gaat kopen. 8)
    Hier zijn al heel wat verhalen neer gezet door mensen die weten waar ze over praten en vooral waar je op moet letten en wat de opties zijn, en die zijn er genoeg. :wink:
    Ben zelf ook aan het rond kijken wat ik moet kopen en vooral wat niet (skywatcher :cry: ).

vr gr marc

3. TheRaptor

TheRaptor Guest

Ik ben hier ook terecht gekomen door het Googlen naar SkyWatcher. Ben al blij dat ik er geen gekocht heb dankzij de goede raad hier ! :lol:

4. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    gewoon houden en ombouwen tot iets dat wel vaart, rijdt, vliegt of wat dan ook :lol:

that's what I did

gretos nitro

5. rcpilot

rcpilot

Lid geworden:
    27 dec 2004
    Hoi Gerard,
    Heb zelf ook gevlogen, nou ja, is een groot woord met de skywatcher.
    Ik heb ook een aerohawk, die is denk ik te vergelijken met die dragonfly, tenminste als het een fixed pitch heli is.
    Ook deze heli is niet eenvoudig te vliegen, in vergelijking met mijn brandstofhelies.
    Zijn onstabieler, maar wel meer bestand tegen een stootje.
    Is het niet raadzamer om eens langs een vliegclub te gaan en informatie in te winnen?
    Misschien kan je een proefles helievliegen krijgen/nemen, indien mogelijk.
    Is een stuk goedkoper als het achteraf tegenvalt.

6. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    gerard B
    mischien eens kijken naar een piccolo v2 of een humming bird elite fp
    bijden zijn later om te bouwen tot cp heli
    en zijn vliegbaar in de fp fase met een simpele vierkanaals zender.
    en ook gewoon thuis te vliegen tegen laage kosten.
    alleen voor lekker en lang te vliegen moet je een lader heben voor lipo's en lipo accu's.
    bij de piccolo v2 een 3s1p 720 of 1500 mah pack
    en volgens mij ook bij de elite.
    alleen wat ik heb gelezen over de elite is dat de standaard staart motor niet zo lang mee gaat op 11.1 volt.
    maar de piccolo v2 heeft standaard een hat motor die mits goed ingelopen behoorlijk lang mee gaat.
    in mijn ogen dus een plus punt voor de piccolo v2
    verlopig nog in de aanbieding bij quartel

7. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Beiden heli`s zijn een goede leerschool, als je een fp micro beheerst kun je later zonder problemen met grotere helikopters vliegen. De keuze hummingbird of V2 kun je overwegen door naar je dichtstbijzijnde winkelier te gaan. Als dit Quartel is zou ik voor de V2 gaan omdat zij alle onderdelen op vooraad hebben. En in het begin zul je die nodig hebben ! Met een V2 kun je ook zonder aanpassingen met lipo`s gaan vliegen. Behalve dan je laadapparatuur. Als jouw winkelier meer van de Hummingbird heeft is dat ook een goede keuze :D

8. $olo

$olo Guest

hoi gerard
    ik zit net in dezelfde situatie,(skywatcher gekocht etc,...)
    ik heb de skywatcher zodanig kunnen afstellen dat ik redelijk vliegen kon ,naar mijn mening dan, echter ook niet lang.
    zelf heb ik rondgekeken op marktplaats en dergelijke.
    dragonfly RTF kit voor 140-190 euri
    zulke prijzen zie ik nooit in de winkels ???
    heb dit met andere kwaliteit te maken ?
    zelf heb ik de jabo 2 besteld (ben benieuwd)
    heb ook geleerd oefenen,oefenen en blijven oefenen in kleine stapjes,
    veel succes en welkom op het forum.

9. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    goede raad over welke micro heli staat al meer dan voldoende in dit micro helie sub forum

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina