Sleeptreffen in Brecht (Belgie)

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
E

Eric R

Guest
Ik ga volgende week 3 juni (bij redelijk weer) naar het sleeptreffen bij vliegclub De Condors in Brecht.
Maar ik ben geheel nieuw in deze vorm van het zweven.
Zijn er nog mensen die ook gaan en eventueel mij goed kunnen informeren en laten kennis maken met de technieken mbt. het slepen van schaalzwevers?
Ik beschik over een Discus 2a van 3,75mtr en deze kist moet zijn maiden nog maken.
Zoniet, (en ook bij twijfelchtige weersomstandigheden) dan kies ik er denk ik voor om alleen te komen kijken en me maiden uit te stellen.

Gr.
Eric

Eric,

Kom gerust af naar mijn club.

Ik zal je wel effe omhoog slepen. Er zal genoeg volk zijn om je met raad en daad verder te helpen.

Er zullen krachtige slepers zijn waarbij je eigelijk niets anders moet doen dan je vleugels horizontaal te houden.

In het slechtste geval leggen we je zwever op huckepack en zetten we hem zo omhoog. maar deze startwijze is niet de bedoeling dat weekend.

Tot volgende week,

Peter

Peter,
Ik ben erbij inclusief een kleine mod aan de DG1000 (zie foto)
141_4194.jpg

DSC_2982.jpg

onze wilga gaat waarschijnlijk dan ingevlogen worden.

Maar omdat de motor nog moet inlopen zal hij waarschijnlijk niet veel slepen.

het weer belooft goed te worden. Wind ONO wat betekent dat hij recht in de piste staat.

Allen,

tot morgen

Dat was een lekker dagje, heerlijk zonnetje en een hoop gezien.
Ik was zelf helaas alleen toeschouwer maar heb wel genoten en een paar foto-tjes geschoten.
Volgende keer hang ik mijn zwever ook aan dat touwtje :D

Hier een paar foto's van het treffen
Brecht4.jpg

Brecht1.jpg

Brecht2.jpg

Brecht3.jpg

Brecht5.jpg

Eric

en de wilga heeft uiteindelijk zijn maiden vlucht en sleep ook nog gehad tegen 17u.

hij vliegt als een droom.

Hey Peter,

ik had een F3C wedstrijd te jureren, anders was ik er zeker bij geweest, heb me onlangs een 4 meter solution aangeschaft, vliegt super, en ik kan er lekker mee raggen :-)
Ga jij aanstaand weekend naar het sleeptreffen in Pottes?

Groetjes

Chris

Chris,

ik beloof niets, als ik kom is het op zondag maar momenteel ben ik nog op vakantie in de dominicaanse republiek. donderdag ben ik terug thuis en dan hoop ik tegen zondag alles terug op orde te hebben.

Hey Peter,

wij gaan zaterdag, zondag heb ik opnieuw een F3C en schaalwedstrijd te jureren, ditmaal op mijn eigen club.

En nog een prettige vakantie daar hé.

Groetjes

Chris

dit is em dan, de wilga 2000 van Georgi die de zondagavond van het treffen zijn eerste vluchten met succes heeft gemaakt.

displayimage.php

3w_flyer zei:
dit is em dan, de wilga 2000 van Georgi die de zondagavond van het treffen zijn eerste vluchten met succes heeft gemaakt.

displayimage.php

WilgaIMGP2893.jpg

Zo zal hij het beter doen denk ik. :wink:
Zeg in hoeveel soorten is de wilga er eindelijk?
Ik vind zelf de met de ronde motorkap mooier maar dat is smaak natuurlijk.
Verder een prachtige bak.
Hopelijk heb je er veel sleepplezier van.

gelukkig kunnen smaken verschillen bertus

ik vind deze veel eleganter.

Maar vooral het feit dat je deze zo weinig ziet maakt het zo leuk.

Dit is de wilga 2000, de opvolger van de oude wilga en heeft die motorkap gekregen omdat er in de originele ook een lycomming 6 cilinder zit zoals in een extra en dergelijke.

recentelijk is er nu de wilga 2006 maar die heeft een andere motorkap en "flaporen"

Back