Sleeptreffen in Brecht (Belgie)

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
E

Eric R

Guest
Ik ga volgende week 3 juni (bij redelijk weer) naar het sleeptreffen bij vliegclub De Condors in Brecht.
Maar ik ben geheel nieuw in deze vorm van het zweven.
Zijn er nog mensen die ook gaan en eventueel mij goed kunnen informeren en laten kennis maken met de technieken mbt. het slepen van schaalzwevers?
Ik beschik over een Discus 2a van 3,75mtr en deze kist moet zijn maiden nog maken.
Zoniet, (en ook bij twijfelchtige weersomstandigheden) dan kies ik er denk ik voor om alleen te komen kijken en me maiden uit te stellen.

Gr.
Eric

Eric,

Kom gerust af naar mijn club.

Ik zal je wel effe omhoog slepen. Er zal genoeg volk zijn om je met raad en daad verder te helpen.

Er zullen krachtige slepers zijn waarbij je eigelijk niets anders moet doen dan je vleugels horizontaal te houden.

In het slechtste geval leggen we je zwever op huckepack en zetten we hem zo omhoog. maar deze startwijze is niet de bedoeling dat weekend.

Tot volgende week,

Peter

Peter,
Ik ben erbij inclusief een kleine mod aan de DG1000 (zie foto)
141_4194.jpg

DSC_2982.jpg

onze wilga gaat waarschijnlijk dan ingevlogen worden.

Maar omdat de motor nog moet inlopen zal hij waarschijnlijk niet veel slepen.

het weer belooft goed te worden. Wind ONO wat betekent dat hij recht in de piste staat.

Allen,

tot morgen

Dat was een lekker dagje, heerlijk zonnetje en een hoop gezien.
Ik was zelf helaas alleen toeschouwer maar heb wel genoten en een paar foto-tjes geschoten.
Volgende keer hang ik mijn zwever ook aan dat touwtje :D

Hier een paar foto's van het treffen
Brecht4.jpg

Brecht1.jpg

Brecht2.jpg

Brecht3.jpg

Brecht5.jpg

Eric

en de wilga heeft uiteindelijk zijn maiden vlucht en sleep ook nog gehad tegen 17u.

hij vliegt als een droom.

Hey Peter,