Sleepvliegtuigen en telemetrie

Ik ben op zoek naar een telemetrie systeem voor een nieuwe sleper in combinatie met een Futaba 10CG 2.4Ghz.
Het aanbod van vario's en aanverwante systemen is erg groot, maar iets specifieks voor een sleepkist ???
De info die ik graag wil hebben is vooral hoogte en snelheid via een oortje. Evt een logger erbij om achteraf de vluchten te downloaden, lijkt me ook wel leuk.
Hebben jullie hier een ander idee over of enig advies ?

Vriendelijke groeten,

Benny Van Damme

waetronic ,mogelijkheden te over .
hoogtemeter en gps logger in je kist ,kun je uithoren je snelheid en je hoogte en ook nog via oortje .

Qau snelheid zou je eigenlijk geen GPS moeten gebruiken dat is een "foutieve" snelheidsmeting.
Je wilt namelijk je snelheid weten tov de omringende lucht dus de Indicated Air Speed.

Echt met een pitotbuis en dergelijke, weet echter niet of Weatronics dit levert.

Eagletreesytems levert ook hele mooie spulletjes hiervoor, ook met audio maar geen gesproken tekst zover ik weet.

En ja, een mogelijkheid is Jeti maar denk niet dat je je 10CG hiervoor wiolt ombouwen.
Je kan het natuurlijk ook puur als telemetrie set gebruiken :roll:

Kijk eens bij wstech Variometer fr den Modellflug. Mooie spullen, combineerbaar met sensoren van SM-modelbau.

Een heel flexibele telemetrieset met spraakuitgave, wat eigenlijk onmisbaar is. Een display aflezen en vliegen gaat eigenlijk niet samen. Alle gegevens worden in een logfile opgeslagen en zijn beschikbaar voor verdere bewerking. Configureerbaar voor zweef- of motormodellen. Maar helaas niet goedkoop.

Je kan ook nog even wachten. Aan het eind van dit jaar komt Robbe-Futaba met de telemetrie-uitbreiding van FASST, FASSTEST. Zie hiervoor de Robbe internetsite.

Laatst bewerkt:
Kleine aanvulling op ws-tech,

Ik heb hem ook sinds kort en ben er erg tevreden mee.

Standaard wordt deze uitgeleverd met de duitse spraak.
Ik heb zelf een vriendin van me de woordjes in het nederlands in laten spreken en deze geïnstalleerd in de vario....
Enkele clubleden hebben deze dame inmiddels ook op hun vario gezet en zijn er erg tevreden over!

Grt, Louis

Robbe zou in de herfst uitkomen met een nieuw systeem in de 18MZ. Lijkt me ook wel wat.
Ik denk dat ik even ga wachten tot dat systeem op de markt is.

Dank voor al het advies.

Benny

Back