Slippende diff Tamiya DB01?

Hey RC fanaten,

Ik ben net klaar met m'n Tamiya Durga, althans, dat dacht ik. Na de 1e testrit blijkt dat langzaam rijden geen probleem is, echter bij meer gas geven gaat het vermogen verloren, vermoedelijk de diff's.
Echter zijn de diff's na het in elkaar zetten gestest (vasthouden diff joints en het niet kunnen draaien van de ball diff pulley) en deze werken naar behoren.

Dussss, wat is er aan de hand?

Bijlagen

• 16398511349876301334099174624207.jpg
    16398511349876301334099174624207.jpg
    235,2 KB · Weergaven: 160
Kogeldiff.... even opnieuw nalopen. Soms moet je die inderdaad nog iets strakker draaien.

Gaat als een malle in de zaal. Ben gewend aan een Boomerang, dus tis nogal een stap :)
Wel veel wielspin omdat de zaal te glad is voor deze banden. Als het goed droog is nogmaals testen op asfalt.

Serieuze sprong in de tijd heb je gemaakt van je Boomerang. Buggy's op asfalt, da's ook een beetje mijn favoriet.

Heb wel wat modellen met onroad banden, en ook de rest gaat eeuwig mee (meeste is nog allemaal brushed + nicad/nimh) Maar eigenlijk meer omdat ik van 'rollout' hou als ik gas los, in tegenstelling tot bv gras en omdat ik niet hou van alle viezigheid van nadien ;), liever ontstoffen met perslucht.

Gras vind ik nu zelf wat meer vergevebd bij een crash. Bij dit weer ziet je auto er dan idd als een natte groene hond uit, ik rij dan ook niet zoveel. Maar laten drogen en dan nadien even afborstelen vind ik zo erg niet. Qua ondergronden vind ik adsfalt meest saaie. Al heb ik ook wel baanbanden. Vooral de grotere schade bij een tuimeling is niet tof

Back