Smit Zwarte Zee

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Cotjuh, 21 aug 2022.

1. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2022
  2. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Cotjuh, Raad je aan om het niet in de romp te verlijmen, maar in plastic te verpakken en dan afgieten met epoxy. Dan ontstaan er pakketjes, die ook nog kunt verwijderen voor onderhoud. Om aan ballast te komen zou je eens kunnen kijken bij een loodgieter voor loodafval, bandenbedrijven voor oud balanceermateriaal of een schietvereniging voor oud lood uit kogelvangers. Kreeg zelf jaren geleden een paar kilo loodkogeltjes uit zo'n vanger. Zat wel een hoop papier en vezels van vloerbedekking in. Maar door het dwars op de wind in een emmer te laten vallen bleven alleen de kogeltjes over. Bij een bedrijf waar ze plaatwerk stansen (kabelgoten) is ook wel aan afval te komen. Kijk maar of h]je hier iets mee kunt. Laat de naam van dit item even aanpassen. De H hoort niet achter Smit. Gr. Klaas.

3. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
  4. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
  5. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
  6. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Goedemorgen iedereen!

Ik heb weer een vraagje over de zwarte zee!!
    Ik ben er sinds kort weer aan begonnen en ik wou heel graag de messing patrijspoorten waterdicht maken.
    Nu heb ik er al een aantal kunnen verwijderen, maar wat is nu de beste optie om deze dicht te krijgen en er bij sommige toch licht doorheen te kunnen laten schijnen?!
    Mijn eerste ingeving was om eerst de verf te verwijderen of nieuwe te kopen, dan opvullen met 2 componenten lijm, dan opnieuw verf aanbrengen.

7. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Om de ramen waterdicht te maken zou je ook kristal klear kunnen gebruiken.
    https://www.nproject.org/nl/?s=Ramen+maken
    Of je de messing patrijspoorten weer gaat gebruiken is een persoonlijke keuze. Zelf vind ik ze te fors voor de schaal. Gebruik je ze niet dan moet je iets anders verzinnen om een mooi rond gat te maken. De borst rond het gat is te maken van dun koperdraad (b.v. uit een trafo). Je wikkelt de draad strak om een passend ronde staaf en snijdt de draad in de lengterichting van de staaf door. Resultaat een aantal koperen ringetjes. Fixeren rond het gat met CA-lijm. Bij het schilderen kruipt de verf in de naad achter het ringetje. Wel wat meer werk, maar met een beter resultaat. Succes ermee! Gr. Klaas.

Deel Deze Pagina