Hallo iedereen. mijn Robbe Nano Arrow / solo pro doet de laatste tijd zeer raar. Ik heb volgens filmpje gemaakt met de symptomen. YouTube - Nine Eagles Solo Pro / Robbe Nano Arrow having issues‏ Ofwel is mijn staart, servo's en printplaat stuk, ofwel scheelt er iets aan de batterijen, ... wat denk jij?
Als de servo boven blijft hangen, zit hij dan ook voelbaar vast, dus dat je een beetje kracht moet zetten om hem vrij te krijgen? En hoe dicht zit de servo dan bij de rand van de servo-behuizing? Het niet meer reageren en het willekeurige gedrag van de staart zou ook op een probleem met de accu kunnen duiden. Als de spanning teveel inzakt kan de controle minder worden. Maar het kan ook de printplaat zijn. Zie ik trouwens in het filmpje dat je met je vingers op de print komt? Zo ja, probeer dat dan te voorkomen, je kan ongemerkt een schok afgeven aan de onderdelen op de print, en iets opblazen.
de servo komt meestal al los als ik aan het tandwieletje draai aan de onderkant, er is nog ongeveer 2mm opening aan de bovenzijde als die vast zit. Wat ik heel raar vindt, is dat als ik aan de cyclic kom dat de blauwe led flikkerd en zelfs helemaal uit gaat soms. is dit normaal? ik heb al gehad dat de heli verder vliegt en gewoon niet meer reageert op throttle, dat de staart volle snelheid wegdraait naar recht of naar links, dat de heli gewoon uit de lucht valt, met of zonder staartproblemen dat verschilt wel eens. En dan nog eens alle problemen gerelateerd aan servo's die vastlopen of niet meer reageren.
Ik zou een andere accu proberen, ook kijken naar de batterijen in je zender, en anders zou het toch de print kunnen zijn.