Iemand enig idee hoe deze werkt? Ik zie maar 1 prop, dat kan toch niet? Japanese ball drone knows how to make an entrance (video) -- Engadget Ziet er wel erg cool uit, kun je landen, rollen en vervolgens vol gas door en opstijgen Je zou zo'n bal ook rondom een quad kunnen bouwen ...
Op 26 sec zie je dat de draai roeren licht schuin staan, misschien compenseert hij het op die manier.
Ja hoor, dat kan prima. Als je kijkt onder de propellor dan zie je vier grote flappen. Dat zijn gewoon roeren waarmee hij stuurt.
het lijkt erg op een crazy ball. Volgens mij is die al eens hier op het forum terecht gekomen. Ik zal hem even opzoeken
Jammer dat het in het Japans is, iemand misschien een linkje naar de website van de maker van dit geinige ding? Groet, Theo
Hier de firmware waarmee je zoiets kan maken. Gewoon een blackboard of blueboard kopen en gaan met die banaan. De sky is de limit!! KK MultiCopter Worldwide Shop
Aha, nu snap ik het! Nu begrijp ik ook waarom het maar 8 minuten vliegt. Als je eerst lucht verplaatst en dan ook nog eens energie moet gaan steken in het ombuigen van de versnelde lucht heb je vlgs mij een inefficiƫnte ball drone. niettemin vind ik het er cool uitzien. Het is een soort orb, maar het skelet zit aan de buitenkant. Je ziet de voordelen van zo'n exoskelet, ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat zo'n bal kan rollen, door op het juiste moment gas te geven met een gyro/acc en software moet dat te doen zijn. cool.
Het toerental van een enkele propellor is veel constanter waardoor het stroomverbruik ook constanter is. Veel meer dan het telkens optoeren van meerdere motoren. Dus of het echt inefficienter is... Wel moet je veel meer dood gewicht in de vorm van het raamwerk mee slepen. Dat gaat wel vermogen kosten.
Ach wat weegt zo'n carbon raamwerk nou? Maar idd, als je 4 of 6 motoren mee moet slepen ipv 1 dat scheelt toch wel. Minsoo Kim vliegt met een schuimpie in deze mode, ziet er wel leuk uit.