ik heb een tijd niet meer met mijn sportwerks turmoil gereden, en vandaag leek me een mooie dag om hem weer eens uit de kast te halen. Alles opgeladen, en aangesloten. Ik heb echter een probleem met de SR3000 ontvanger die erin zit. Deze gaat niet meer aan. Er staat wel spanning op, 6,7V, maar hij doet niks. Stroom uit en aan, en het groene lampje licht heel even op. Iemand een idee wat ik kan doen? Ik heb de accu op een andere ontvanger geprobeerd(die niet in de auto past helaas), maar die werkt wel gewoon
dat was hem ja Hij lijkt te werken, maar, als ik een servo aansluit, begint hij te knipperen of gaat uit Wat wil dat zeggen? Accupack kapot?
Accupack of servo.... Even een andere accu en daarna servo proberen om uit te sluiten welke van de 2 het is.
Die heb ik niet liggen helaas Misschien nog een batterijhouder... Waar kan ik goedkoop een nieuwe accu bestellen? Ik verdenk de accu. Spanning daalt als hij belast wordt door een servo, wat denk ik ervoor zorgt dat de ontvanger ermee stopt. Als ik de servo langzaam beweeg gaat het wel. Snel gaat de ontvanger uit en even later weer aan
kun je in principe ook meten. meeste 2,4 ghz ontvangers gaan in reset/uit als de voeding onder de 3,5 volt komt. jij hebt er 6,7 volt op staan, in rust. zet je pennen van de multimeter er ergens tussen, wel isoleren ivm sluiting etc! dan zie je bij een langdurige belasting het voltage zakken. en weer omhoog gaan wanneer de belasting weg is. zie je nou met 1 servo, langdurig belasten (dus dat langzame bewegen waarbij alles net niet uit gaat) dat het voltage stevig zakt (0,5 volt is veel bij 1 servo die niets hoeft te trekken..) is je accu overleden. let wel, een multimeter laat niet real time zien wat er gebeurt. hij laat alleen zien wat er gemiddeld over een bepaalde tijd gebeurd. zakt het voltage een fractie van een tel onder de 3 volt, ziet de multimeter dat niet..