Voor viertaktmotoren gebruik ik al lang een startmotor. Bij de grote benzinemotoren zie ik van allerlei exotische handschoenen , kickboxhandschoenen uit de sportwinkel , valkeniers handschoenen en andere exoten . Ik ben van plan om met een vierblad propeller te gaan vliegen . Het volgende blad is wel heel snel bij je hand .Waarom niet gewoon een startmotor vraag ik mij af . Zelfs scootertjes van de kinderen hebben een electrische starter. Wie o wie
Ed, wat zoek je? Een ingebouwde? of eentje om er van buitenaf tegenaan te duwen? In de VS zie je wel eens van die mega-starters met een paar handvaten links en rechts en zo'n startercup zo groot als een koffiemok. Met een sullivan dynatron is nog steeds maar hoogstens tot 25-30 cc te starten.
Je kan hem zelf maken, ik heb er eentje die gemaakt is van een startmotor van een motorfiets. Je moet dan meestal wel een stevige alu spinner hebben, en iemand die het model goed vasthoud wanneer je de starter er tegenaan duwt.
Zet gewoon een speed600 met overbrenging en leegloop op de as van de motor. Dan kan je hem vanaf je zender starten :wink: Met een 3W 4cyl 112cc lukt het toch. Film Extra 330
Dit is ook eigenbouw. Je accuboormachine moet wel voldoende kracht en genoeg toeren hebben ; de mijne heeft 1000 toeren per minuut.
krijgen die machientjes een 62cc rond wanneer ze op hoge toeren staan? Het lijkt me wel de moeite om te proberen, iedereen op dit forum heeft (hopelijk) wel een accuschroefmachien liggen.
Ik heb het niet geprobeerd ; de mensen die bij onze club met een ZG62 vliegen hebben geen spinner. Ik heb wel ervaring met Methanol t/m 15cc en Benzine ZG20/22 ; dat gaat prima, dus wilde ik het wel laten zien. Maar let op ; het gaat om de juiste combinatie van kracht ( = aantal Newtonmeters = NM) en toerental. Het Voltage speelt een kleinere rol. Mijn startkop is speciaal gedraaid, maar je kunt ook de kop van een defecte startmotor gebruiken.
Waarom wil je een startmotor gebruiken op een benzine motor? zenoah heeft een easy start. en alle andere gebruiken een verlaatontsteek tijdstip tod de motor loopt, dus geen gevaar voor een kick back. ik heb het nog nooit iemand zien gebruiken.....
Ik heb een vrij sterke accu/boor van Dewalt.. die draait max 1700rpm, en op dat toeren start hij ook de zwardere helimotoren (en die hebben een boel compressie!!) Op de tweede stand haalt ie nog 1200rpm.. en dan is ie nog niet met de hand te stoppen... maar ja... elektro start op een benzine?? als ik er al 1 op zou zetten, zou ik hem onboard willen hebben.. hij zou je maar van de spinner afschieten als je hem er stevig tegen aandrukt.8O
een simpel fotootje (ik heb zelf zo iets op mijn 160cc motor zitten) http://www.biggerplanes.com daarna ZDZ motoren en dan onderdelen.. dan zie je een voorbeeldje staan.
PS: De SULLIVAN MEGATRON... standaart tot 80cc.. en met overbrenging tot 160cc Starters onderaan de pagina starters.
Euhh, sorry hoor maar je mag wel eens een tekstverbeteraar door je website halen...en het is niet enkel het engels.