Ik denk dat iedereen het volgende probleem heeft die een metalen schroevendraaier gebruikt: Als ik mijn auto afstel met een schroevendraaier dan begint die vanalle zotte toeren uit te halen (volgas, sturen , remmen). Dit kan heel vervelend zijn om af te stellen en ik vroeg me af wat ik eraan kan doen ?
Nog nooit gehad dat als je met een schroevendraaier tegen de motor of iets anders van ijzer komt dat de auto kuren krijgt ?
jap , dat ken ik ook ... als je met een metalen schroevendraaier aan je hoofdnaald of ergens anders aankomt , dan kan hij SOMS wel eens beginnen onregelmatig brommen , of wat sturen ... maar wees gerust ... om te rijden blijft die schroevendraaier er niet opsteken :lol:
'k heb het idd ook.. waar 't precies vandaan komt weet 'k niet, maar meestal als ik er tegenaan kom pas.... daarna niet meer, dus misschien wordt er door het getril wat magnetisme opgewekt en dus storing.. maargoed... das maar een gok
'Knakpulsen'. Wanneer (verschillende) metalen elkaar raken, ontstaat een potentiaal (=spannings) verschil. Dit geeft stoorsignalen aan de ontvanger. Kan ook optreden als een metalen onderdeel in- of afscheurt. Heb ik gehad met mijn heli, de ondersteuning van mijn staartpijp was gescheurt, de heli kreeg op zijn verticaal of en toe een heel snelle ram van wel één meter.
Das lastig afstellen. Je kunt ook een draadje aan je schroevendraaier maken en met een krokodillenklemmetje aan je chassis haken en dan afstellen. Soms wil het ook werken om de massa (- pool) van je accu met een draadje aan je chassis verbinden. Overigens is dit een veel voorkomend en verschrikkelijk fenomeen. Snarenspanners maar soms ook komplete ophangingen en stukken aandrijving kunnen erg vervelend zijn. Uiteindelijk is het de kwaliteit van je ontvanger die hier gevoelig voor is.
Ron?? Mag ik hier wat meer info over die breuk in de uitlaat houder, Zit dus met zo'n probleem van storingen maar dan ook alleen maar op de pitch servo. Ben hier zeer benieuwd naar. Jeroen
Jeroen, het ging bij niet om de uitlaathouder maar om de diagonale ondersteuning van de staartrotorpijp. Is overigens al bijna 15 jaar geleden,
Kijken of je ergens een plastic schroevendraaier op de kop kan tikken (maken?), hier zul je die problemen niet mee hebben. (andere niet stroom geleidende materialen zijn ook goed)
Nouja, in iedergeval bedankt. Als je toevallig interesse hebt , onder de naam "futura se in de problemen" staat het een en ander misschien heb je nog wel goede raad. Jeroen