Ik betwijfel het. Reken maar eens uit hoeveel liter lucht de motor al van zichzelf aanzuigt. Bij een 3.5cc raceblok is dat al snel 9 liter lucht per minuut op vol toeren. Je moet dus een pomp hebben die meer dan dat kan pompen, echt niet met dat kleind door de krukas aangedreven pompje !
ik denk ook dat dit ding niet voldoende lucht zal aanzuigen, sterker nog ik denk dat dit zelfs een remend effect heeft. of er moet moet binnenin nog 1 of ander ingenieus systeem zitten dan flink op toeren komt :lol:
http://www.jagrc.com/test.mpg dit is dan niet met een charger maar dit is een soort van nitrous oxide system . als je hem van de band ziet schieten heeft hij het geactiveerd. daarna draait hij weer een keer en als je hem dan na de 2e versnelling hoort accelereren dan is dat weer dat systeem dus dit werkt donders goed.
Die filmpjes van Jagrc zijn waardeloos. Luister eens naar het motorgeluid...die motor draait op volle toeren nog steeds laag! Als je dan wat NOS inspuit, wil hij inderdaad wel in toeren klimmen. Maar probeer het eens wanneer je motor toptoeren maakt, dan wil hij bijna niet meer hoger. Hij wil misschien wel, maar dan is het ook afgelopen. Als je het gas namelijk inspuit, verbrandt je motor veel minder brandstof, bijna alleen dat gas. Je motor krijgt dus minder smering, terwijl hij overtoeren gaat lopen! Je begrijpt dat dat dus echt niet goed is voor je motor. Bovendien is het systeem zo vreselijk duur..vanaf 125 dollar. Even doorsparen en je hebt een hele nieuwe motor van hoge kwaliteit.
ik wou net zeggen het gaat om het principe. het werkt op welke toeren je het doet maakt niet uit. je kan het doen als hij net schakelt. als je met de auto 10sec races doet heb je er echt wel wat aan en ik vind het idee super gaaf. je kan het zelf ook heel simpel maken want voor zover ik weet zijn het gewoon slagroom busjes die je bij de blokker en zo kan kopen je maakt van koper een systeem en je hebt het zelfde. maar het ging mij er om dat het werkt en ik vond het de moeite waard om te posten. zelf zou ik er nooit aan beginnen.
Ik wil jouw ook niet aanvallen hoor Ik wil alleen duidelijk maken dat het niet echt goed is voor je motor en dat het ook nog eens aardig duur is.
ik voelde me ook niet aangevallen. Ik wou alleen ff duidenlijk maken dat het wel werkt alleen niet zoals echte n.o.s zou werken echte nos haalt je over het dodepunt heen van je auto dit niet. jij hebt geheel gelijk met je verhaal maar ik denk dat asl je het gebruikt om nog sneller op de top te zitten het best wel zou werken. ook ben ik het geheel met je eens dat het je je motor niet ten goede komt. een een goede comp motor heeft dit absoluut niet nodig die gaat al zo hard dat je geen tijd hebt om nog ff op het knoppe n.o.s te drukken. het is allemaal flauwekul maar als je dan toch zoiets wilt raad ik je eerder dit aan dan een charger.
Ik heb het filmpje bekeken en moet zeggen dat ik ook niet onder de indruk ben. Met een hobbywerk is een huidige generatie 3.5cc raceblok zoals een NovaMega EVO5MS of een R&B C5 in te bouwen met continu zoveel vermogen en toeren... Overigens lijkt het mij dat je voor zo'n systeem ook een 3-kanaals zender nodig hebt dus dat komt er ook nog eens bovenop bij diegene die op een simpele 2-kanaals zender zitten......
En als je nu een systeem maakt waarbij NOS alleen ingespoten word bij de lagere toeren? Dan heb je veeel meer power onderin Leuk voor die offroad modellen die een heuveltje op moeten. NOS gewoon laten afnemen met toerental zodat ie nooit harder loopt dan normaal
Ik denk als je de NOG dan inspuit..dat ie ongeveer heeeeel snel op zijn toeren zit..dan is je motor ook super gaar.. (aangezien modelwagens zeer snel optrekken)