Supreme DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Jelmervis, 21 aug 2014.

1. Jelmervis

Jelmervis

Lid geworden:
    25 jun 2011
    Hoogeveen, Drenthe (waar verder niemand vliegt? :(
    Hallo,

Van een van de leden van dit forum heb ik een mooie DLG kunnen overkopen. De DLG is een zelf gebouwde DLG door een Duitser.

Vandaag kwam hij binnen! :D Meteen uit de doos halen natuurlijk en kijken wat ik van de postbode had gekregen. Alles zat netjes verpakt in een stevige houten kist waar ik erg blij mee ben en mooi een vervoerskist van kan maken voor in de auto. Het handige van de DLG vond ik toch wel dat alles al zo goed als klaar was, niets meer bouwen en niets meer kopen. Alleen was de accu overleden en heb ik die moeten vervangen. Daardoor kon ik hem wel vanavond al direct vliegen! Tussen alle regen van afgelopen week was het deze avond gelukkig droog en het zonnetje scheen zelfs. De DLG vind ik goed vliegen alleen zal ik nog mijn werptechniek wat moeten bijschaven.

foto van na de vluchten:

(vliegende foto's mogen niet ivm reclame op de onderkant ;) )

Nu alleen nog een paar vragen:

Wat moeten de uitslagen ongeveer precies zijn? (ik heb nu een beetje gegokt)

Hoe kan ik de MX-12 in de drie vliegstanden instellen en dan ook nog met de gas hendel kunnen remmen?

Jelmer

2. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    Ziet er strak uit! Leuk kleurtje ook :)

3. jorn

jorn

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Dat ziet er mooi uit! Ken het model niet. Veel succes met de instellingen.

4. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Locatie Hoogeveen aar verder niemand vliegt???
    Robert14 woont niet ver bij je vandaan. Kan toch ook een aardig stukkie DLG'en. Kan je vast verder helpen

5. kristof 1

kristof 1

Lid geworden:
    7 nov 2009

hi jelmer,

model is gemaakt door een belg maar ontworpen door een duitser.

ik kan je niet veel zeggen over instellingen en zwaartepunt , gewoon proberen en zien wat best werkt voor jou (moet je trouwens altijd doen met eender welke dlg.)

als je er een accu in zet met hetzelfde gewicht als de meegeleverde dan heb je het zp waar ik laatst mee gevlogen heb en dat leek me toen goed te zijn zo .

de meegeleverde accu heeft al even niet meer gediend maar kan je hem niet enkele keren op en ontladen?

Dirk L. vindt dit leuk.
  6. Jelmervis

Jelmervis

Lid geworden:
    25 jun 2011
    Hoogeveen, Drenthe (waar verder niemand vliegt? :(
    hai,

Dat laatste zal ik zeker even proberen, misschien dat hij nog te redden is. Met de instellingen zal ik inderdaad maar even uit gaan proberen, maar ik mis in de mx-12 nog wel de remmen op de 'motor' stick. Ook dat zal ik nog meer moeten uitzoeken. Hij vliegt echt prachtig!

Jelmer

7. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    sow kek appraraat zeg (ik ben stikjaloers !)

Lijkt me een vrij hip model, vleugel heeft slanke koorde...lijkt tegenwoordig in :D

Deel Deze Pagina