Wie kan/wil een software update doen bij mijn Futaba T14sg? Ik ben een totale leek op dit gebied. Regio Arnhem, en uiteraard staat er een vergoeding tegenover..
Hallo, zelf heb ik geen ervaring met een software update van de zender. In het verleden had ik een T8FG zender. Toen werd afgeraden om een update uit te voeren om problemen te voorkomen met bijv. kloonontvangers van een ander merk. Bij de omschakeling naar mijn huidige zender T14SG werkten mijn 2 stuks D-Power Fasst compatibel ontvangers niet meer, werden niet herkend. Ik weet niet met welke versie van de Futaba jouw zender werkt. Te zien op het scherm LNK-basis menu-info- versie..... Zolang alles bij mij werkt (versie 7.0) ga ik geen update uitvoeren. Wellicht vind je meer steun op de site van Futaba-Forum.net. Hier worden alle vragen, problemen, oplossingen van de diverse zenders behandeld. In het deel T8FG, FX-20, T14SG en FX-22 vind je momenteel 166 bladzijden met zeer interessante zaken. Heb zelf in het verleden hulp gehad bij mijn programmeer problemen. Zoals hoe de gasknuppel tijdens het vliegen zowel voor het bedienen van het gasgeven alsmede voor de butterfly kan worden gebruikt. Ook een probleem was op welke wijze bij een 2-motorig model de richting en gasgeven met de gasstick geprogrammeerd moest worden. Met de antwoorden van vooral Rudi 1025 is alles opgelost. Helaas is de gebruiksaanwijzing van de zender erg summier, maar de mogelijkheden van de zender zijn onnoemelijk groot. Daarom is de vraagbaak op het Duitse Forum een welkome toevoeging.
Ik heb hem geholpen. Ik heb een sd kaartje gekocht en die voorbereid. Ik heb van Bosch begrepen dat het gelukt is. Het topic kan dus dicht.