tamiya nitro crusher

hey
als ik de auto uit wil zetten moet ik toch de leiding van de uitlaad naar de tank dichtknijpen??

of de leideing van de tank naar de carberateur?

van jordie

Het stoppen / uitschakelen van een brandstof motor
Een brandstof motor kan op verschillende manieren worden uitgeschakeld; één manier is om het luchtfilter te verwijderen en één vinger op het gat van de carburateur te drukken. De motor krijgt dan geen lucht meer en smoort direct. Een andere manier is door het dichtdrukken van de uitlaat. Houd er wel rekening mee dat een uitlaat extreem heet kan worden, waardoor je jezelf lelijk kan verbranden. Een andere beproefde en in wedstrijden veel gebruikte methode is het tegenhouden van het vliegwiel. Met de vinger of (beter!) een stukje hout wordt het vliegwiel tegengehouden door het stukje hout tegen het vliegwiel te drukken. Hierdoor zal de motor zo sterk worden afgeremd, dat deze bijna direct uitslaat.

Bron: http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/21773-basis-kennis-model-autos-met-een-brandstofmotor.html

Maar dat wist je natuurlijk al: http://www.modelbouwforum.nl/forums/1949140-post86.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is twaalf.... Come on; die kan nooit die lappen text in één keer onthouden! Give the boy some credit!!

die kereltjes zijn sneller en handiger op inet als wij......

dus dan is ook de info voor zo'n kereltje snel gevond als hij zoekt.

gewoon het kleine pijpje aan het uiteinde van je uitlaat met een doekje afdichten, opgelet als je het doet me de blote vingers wan dan kan je ze wel eens verbranden!

groetjes

er zijn een aantal manieren :

-Je schroevendraaier oid tegen je vliegwiel houden
-Iets tegen het tuutje van je uitlaat houden
-Je brandstof leiding dichthouden

Ik zelf houd altijd iets tegen me uitlaat zodat de motor stopt.

er bestaat geen standaard blok
op een 1:10 kan je van de 2,1 t/m 3,5cc kwijt
op een 1:8 kan je van 3,5 t/m 5,25cc kwijt

met uitzonderingen daar gelaten

maar de uitlaat kan je dus gewoon dichthouden met de schroevendraaier zonder dat hi schade oploopt de auto dan

jouw vraag welke leiding je dicht moet houden:

naar de carb die moet je dicht houden als je het op die manier wil doen.

beetje late reactie maar dat maakt niet uit.

Laatst bewerkt:
ik heb gepropeerd de auto te starten op de startbox als ik hem op de startbox heb staan dan kan ik gas geven en lijkt dat de motor aan is alleen dan haal ik deze eraf en slaat hij uit. ik en mijn vader denken dat het aan de gloeiplug licht ik heb een reserve alleen die is A5 ik denk zelf dat deze niet heet genoeg word voor een 2,5cc motor.

moet een r5 zijn

en met de koude kan een r3 ook.

advies!! ga naar een modelbouwzaak in de buurt en vraag advioes en laat hem afstellen en uitleggen
mvg Hans

Laatst bewerkt:
Back