Met als het voorbeeld van JaFa in gedachte, heb ik ook andere sticks geplaatst.
Ik ben echter voor de M9 gimbal (hall effect) gegaan, met daarop een centrerend pot en drukknop.
Het voordeel is dat je direct mode 5 hebt en geen bijkomend onderdeel moet kopen.
De stick kan je ook rechtstreeks op de gimbal plaatsen dit zonder boorwerk te moeten verrichten.
Het enige dat ik heb laten printen in PLA is een reductiering, dit omdat er een klein verschil is tussen
de "oude" en nieuwe gimbal.
Deze 4 vijzen losmaken, om het achterdeksel te verwijderen
Ook de 4 vijzen van de gimbal losmaken, en stekkers losmaken
De nieuwe potmeter met drukknop en de M9 gimbal
Gimbal met reductiering in PLA
Gimbal met reductiering, er is reeds plaats voorzien om de draden van de stick erdoor te trekken
Stick past als gegoten op de M9, 3 draden voor de pot en twee draden voor de drukknop
Pas na het monteren, de bijgeleverde connectors eraan solderen
Potentiometer aansluiten op F3 en F4, voor de drukknop heb je keuze genoeg
Daarna deze niet vergeten te activeren in de zender
En dit is het eindresultaat
Bijgevoegd de STL file
Veel plezier ermee
Ik ben echter voor de M9 gimbal (hall effect) gegaan, met daarop een centrerend pot en drukknop.
Het voordeel is dat je direct mode 5 hebt en geen bijkomend onderdeel moet kopen.
De stick kan je ook rechtstreeks op de gimbal plaatsen dit zonder boorwerk te moeten verrichten.
Het enige dat ik heb laten printen in PLA is een reductiering, dit omdat er een klein verschil is tussen
de "oude" en nieuwe gimbal.

Deze 4 vijzen losmaken, om het achterdeksel te verwijderen

Ook de 4 vijzen van de gimbal losmaken, en stekkers losmaken

De nieuwe potmeter met drukknop en de M9 gimbal

Gimbal met reductiering in PLA

Gimbal met reductiering, er is reeds plaats voorzien om de draden van de stick erdoor te trekken

Stick past als gegoten op de M9, 3 draden voor de pot en twee draden voor de drukknop
Pas na het monteren, de bijgeleverde connectors eraan solderen

Potentiometer aansluiten op F3 en F4, voor de drukknop heb je keuze genoeg
Daarna deze niet vergeten te activeren in de zender

En dit is het eindresultaat
Bijgevoegd de STL file
Veel plezier ermee

Bijlagen
Laatst bewerkt: