Tenondergang van brander Norske Lowe

Hallo allen,

Dit keer geen bouwverslag maar het einde van een scheepsmodel. (Dit zal voor de liefhebbers van historische schepen een pijnlijk zicht worden.) Een oud BB model stond op zolder te verstoffen en er braken steeds meer dingen af. Mijn vader had het model ooit eens gekocht in een curioza zaakje.

Het werd tijd om er iets leuks mee te doen. Ik heb toen besloten er een brander van te maken. Na wat voorbereidingen zoals ballasten het onderwaterschip waterdicht maken en witte aanmaakblokjes in het ruim plaatsen was het model gereed.

Het model was de Norske Lowe...

yzpl.jpg

wdwj.jpg

8t3o.jpg

b9m3.jpg

eten.jpg

Groeten Paul

auw dat ziet er pijnlijk uit.
maar dan weer wel mooi om er zoiets mee te doen , mooie fotos zijn het wel .
ik heb er altijt al eens aangedacht om een brander te maken ( statis ) maar dit is nog mooier.

auwwww, echt dramatisch, maar deze foto's zijn wel heel geslaagd.
"Het model was de Norske Lowe..."

Is ze uiteindelijk uit zichzelf gezonken of is er een handje geholpen?
Deze brand ziet er heel realistisch uit, langzaam de masten en boegspriet afgefikt en uiteindelijk tot de waterlijn.
Zat er nog kruid in het schip dat explodeerde?

Dit doet écht AAAUUUUWWWW hoor:(
Ik heb hem zelf ooit gebouwd, is (was) zonder meer een mooi schip, maar ja sommige schepen verliezen de strijd;)

Wél hele gave foto's

@Andy, Dit model had ik niet zelf gebouwd. Mijn schepen zet ik niet zo gauw in de fik.:nooo:

@Paul, Nee het model is geheel zelf uitgebrand en gezonken. Het kuildek heb ik opengebroken en vervolgens geballast met zand. daarna drie witte aanmaakblokjes verdelen over het gehele schip en de fik erin...

@harm, Dat vond ik nou ook.

Hier voor de liefhebbers het hele gebeuren op film gemaakt door H. Prins

[media=youtube]rcfGBfeNdSk[/media]

Groeten Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie in beeld gebracht! :)

En het lijkt mij eigelijk best realistisch te verlopen...

mooi filmpje thx zeker waneer ze juist de dieperik ingaat is een mooi moment

had mischien nog mooier geweest bij schemer licht tegen de avond zo half donker

Back