Hi allen,
Het is lang geleden dat ik met modelbouw bezig was maar ik heb besloten toch de draad weer op te pakken.
Omdat ik er zolang uit ben, weet ik niet meer wat de huidige stand van zaken is en
heb ik een aantal vraagjes en de plek daarvoor is uiteraard hier
Ik heb nog onder het stof staan ;
T-rex 450 (1e generatie) met 430X motor, towerpro servo's, telebee gyro, s3154 staart servo, multiplex 35 Mhz PPM ontvanger.
En dit in een A109 fuselage met verlichting en niet werkende (binding) retracts en teveel tail heavy.
T-rex 450sev2 met 430XL motor, hitec hs-65mg op de kop, GY401 gyro, s9257 staart servo, smc 16 35 Mhz PCM ontvanger
Graupner MX-16 35Mhz zender
En een bende inmiddels slechte accu's
Nou wil ik eigenlijk de fuselage goed maken, in balance, zonder storing in de servo's (dat heb ik nu) en naar 2.4Ghz.
En evt een 2e zonder fuselage er naast.
Ik doe geen 3d vliegen.
Ik zie allemaal nieuwe, voor mij onbekende, merken als ik even google op servo, zender en 450 gebied.
Vraagjes;
- Wat is een goede (vergelijkbaar met de Graupner MX16 die ik had) 2.4 Ghz zender op dit moment ? Ik meende te lezen dat Graupner slecht leverbaar was ? Spectrum DX ?
- Wat is momenteel de gyro die je moet hebben (zoals de GY401 dat vroeger was). Ik zie nu dat er sateliet gyro's ???? zijn ? (En wil misschien ooit een schaalkop).
- Zijn de HITEC's MG's het nog steeds, of is hier ook een nieuwe speler op de markt.
- Welk accu merk is momenteel betrouwbaar / heeft goede prijs kwaliteit verhouding ?
- Moet ik de 450's upgraden met ;
- directe staart aandrijving ?
- Andere motor/controller ?
- Overige Pro/nieuwe modellen parts ?
- En is align nog steeds het merk om mee door te gaan ? En heeft het zin om componenten te upgraden ?
- Welke shops gebruiken jullie voor onderdelen ? (voorheen rc-heliparts en 4rc meen ik ?)
- Zijn er nog 450 size retracts die wél werken en stabiel zijn ? Misschien metalen ergens ?
tnx alvast !
p.s. dit was de A109 destijds bij het bouwen:
Het is lang geleden dat ik met modelbouw bezig was maar ik heb besloten toch de draad weer op te pakken.
Omdat ik er zolang uit ben, weet ik niet meer wat de huidige stand van zaken is en
heb ik een aantal vraagjes en de plek daarvoor is uiteraard hier

Ik heb nog onder het stof staan ;
T-rex 450 (1e generatie) met 430X motor, towerpro servo's, telebee gyro, s3154 staart servo, multiplex 35 Mhz PPM ontvanger.
En dit in een A109 fuselage met verlichting en niet werkende (binding) retracts en teveel tail heavy.
T-rex 450sev2 met 430XL motor, hitec hs-65mg op de kop, GY401 gyro, s9257 staart servo, smc 16 35 Mhz PCM ontvanger
Graupner MX-16 35Mhz zender
En een bende inmiddels slechte accu's
Nou wil ik eigenlijk de fuselage goed maken, in balance, zonder storing in de servo's (dat heb ik nu) en naar 2.4Ghz.
En evt een 2e zonder fuselage er naast.
Ik doe geen 3d vliegen.
Ik zie allemaal nieuwe, voor mij onbekende, merken als ik even google op servo, zender en 450 gebied.

Vraagjes;
- Wat is een goede (vergelijkbaar met de Graupner MX16 die ik had) 2.4 Ghz zender op dit moment ? Ik meende te lezen dat Graupner slecht leverbaar was ? Spectrum DX ?
- Wat is momenteel de gyro die je moet hebben (zoals de GY401 dat vroeger was). Ik zie nu dat er sateliet gyro's ???? zijn ? (En wil misschien ooit een schaalkop).
- Zijn de HITEC's MG's het nog steeds, of is hier ook een nieuwe speler op de markt.
- Welk accu merk is momenteel betrouwbaar / heeft goede prijs kwaliteit verhouding ?
- Moet ik de 450's upgraden met ;
- directe staart aandrijving ?
- Andere motor/controller ?
- Overige Pro/nieuwe modellen parts ?
- En is align nog steeds het merk om mee door te gaan ? En heeft het zin om componenten te upgraden ?
- Welke shops gebruiken jullie voor onderdelen ? (voorheen rc-heliparts en 4rc meen ik ?)
- Zijn er nog 450 size retracts die wél werken en stabiel zijn ? Misschien metalen ergens ?
tnx alvast !
p.s. dit was de A109 destijds bij het bouwen: