Hallo, Ik ben reeds in het bezit van een Boot: Rapido 600 Robbe bootlenge 52cm Met een : Roxxy inrunner 3051/04 230W 3700Umin/V Himodel 70 A opto regelaar 7,6 volt nihm accu 3600 mAH palstic 30mm speed schroefje Echter draait deze motor zoveel toeren dat de schroef vervormt. Althans dat concludeer ik uit beschadiging van mijn romp net onder de schroef en slijtage van mij schroef. Zijn er 30mm speed messing schroeven tekoop? Nu is de roxy mij verkocht als optie van een speed 600 maar naslag heeft mij te kennen gegeven dat dit een heli motor is. Is dit erg? ik wilde namelijk dat het bootje echt meer power had Hij maakt echt ernorm kabaal buiten het water maar ook in het water trilt de romp erg bij draaiende motor. Nu ga ik as vrijdag naar dortmund en zou graag daar dus evt een messing schroef kopen. Wat zijn de juiste toerentallen voor een 30mm schroef. (optie evt nieuwe motor met waterkoeling?)
Hallo Snitz, Ruim 26000rpm (onbelast) is mooi aan een kleine onderwaterprop, het lieftst een 26-30mm messing tweeblad voor een ECO. Persoonlijk komt 30 mm mij wat groot voor, maar dat hangt ook van het type prop af (spoed en stijfheid), evenals het Voltage, in de Eco klasse wordt meestal op 7 cellen gevaren, en vaak wat kleinere props. Een carbon propje van Graupner is de goedkoopste manier on uit te vinden welke prop het beste werkt voor jouw set-up, pas als je dat weet, zou ik een messing exemplaar kopen. Houdt er wel rekening mee, dat de meeste messingprops nog geslepen en gebalanceerd moeten worden. Een ongebalanceerde messing prop schudt je boot aan flarden. Te oordelen naar de beschadigingen aan schroef en boot, is je aandrijving op dit moment alles behalve uitgebalanceerd. Een plastic prop zal inderdaad (wat) vervormen bij zulke toerentallen, maar bij mijn weten niet zoveel, dat 'ie de romp raakt. Hoe staat het met je schroefaslagers? Zijn die nog een beetje strak? Glijlagers of kogellagers? Plaats even een paar foto's van je boot, met name een zijaanzicht, recht van achteren en wat details van de slingerprop schade. Dat praat wat gemakkelijker. Groeten, Jan.