tijdschrift modelbouw-aktueel

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door miccim, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Weet iemand wat er gaande is bij modelbouw-aktueel?
    Op de website stond enige tijd dat zij er om markttechnische redenen -per direct- mee stoppen? Nu is zelfs de website uit de lucht?

Lees dit mooie tijdschrift namelijk al jaren lang met erg veel plezier altijd en ben benieuwd wat er loos is...

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hoofdredacteur Frans zit ook op dit forum.
    Forumnaam is Kwiklink.
    Misschien hem even de vraag stellen?

3. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Roel,
    Bedankt, Heb Frans een PB gestuurd. Echter volgens zijn statistieken is hij na dec. 2009 niet meer aktief op het forum geweest.

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Van een winkelier had ik begrepen dat na het plaatsen van een advertentie van Hobbyking er nogal wat sponsoren per direct hebben terug getrokken. Wat er van waar is weet ik niet maar die hobbyking advertentie staat er wel.....

5. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Goh..... Dat zou best jammer zijn. Ben erg benieuwd wat er nu eigenlijk precies aan de hand is.

6. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    tja die advertentie hebben we natuurlijk allemaal gezien.
    Helaas blijken advertenties van online winkels de realiteit van deze dag te zijn, iets wat niet tegen te houden is.

7. Vincent K.

Vincent K.

Lid geworden:
    12 feb 2003

Ook ik heb gehoord dat dit de reden is.. terugtrekken van sponsoren (advertenties van winkels) omdat er geadverteerd werd door hobbywing oid.

8. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    jah tis %^&$& ik vond het altijd een leuk blad maar ze houden er mee op.... :(

9. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Bedankt voor de antwoorden...blijft een vreemd verhaal!

Zou het erg jammer vinden als dit nu definitief het einde van het tijdschrift zou betekenen.

10. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Denk als een handje vol sponsoren er mee stoppen, je echt wel een probleem hebt....
    Zonde als dit de reden is geweest, maar zou me niets verbazen, dat dit een reactie kan zijn, op een hobbyking adv.

Sommigen reageren zo erg dramatisch....

Wacht bij deze af waneer het bevestigd word, of wat anders dan de echte reden is..

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Meen je dat nou? Zijn het hier ook al van die zielepietjes?
    Ik heb op het forum van hobbyking al gelezen dat ze uit een engels modelbouwblad gegooid zijn,
    omdat gewoon stomweg de prijzen te competitief zijn voor de andere adverteerders.
    Hobbyking mocht nog adverteren, maar zonder prijzen.

Kunnen de lokale boeren de boel nietmeer flessen met veel te duur betaalde zooi,
    dan boykotten ze het tijdschrift maar tot de chinese verkoper zijn biezen pakt.
    Zou wel zielig en diep triest zijn als dat hier ook het geval blijkt te zijn.

Hier is de link, maar ik geloof dat je bij HK.com ingeschreven moet zijn om op het forum te kunnen:
    http://hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=3687

12. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    @ sven

als jij hier een winkel had, en je verkocht niets omdat iedereen ergens anders naar toe ging, zou jij dat dan leuk vinden?

en als je al ergens adverteert en daar zetten ze zo'n sterke concurrent naast snap ik wel dat ze daar geen geld meer aan willen uitgeven...

13. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Dat noemen ze gewoon gezonde concurrentie... zouden ze eens wat meer aan moeten doen.

Had ook via het hobbyking forum begrepen dat hobbyking zelfs dreigementen had ontvangen van een duitse firma. Omdat ze ver onder de prijs zaten in hun duitse warehouse...

Ben benieuwd zeg... de c1000 gaat met de prijs van hun eigen merk (want HK is eigenlijk allemaal EIGEN merk) cola onder de prijs van de AH zitten. Gaat de AH dan voortaan ook zijn advertenties uit kranten halen waar die van de c1000 ook in zit? of gaat de AH dan ook dreigementen versturen?? NEE die gaan ook met prijzen stunten, want ze weten dat ze dan anders klanten kwijt raken... zo werkt dat in de markt nu eenmaal. (ook met belgische winkels zie ik dat hier in de buurt zo gebeuren)

En om nog even wat toe te voegen: ja, in de winkel bij sven (ja, die hebben thuis een winkel) doen ze ook met prijzen mee ja, ze proberen daar klanten te houden, en te trekken.... zo werkt dat, toch sven?

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Precies, je moet met de concurrentie mee anders gaan je klanten lopen.
    Wat moet ik dan doen als ik geen zin heb de prijs omlaag te doen?
    De concurrent bezoeken en zeggen dat hij moet stoppen "of anders"?

De locale firma's zijn gewoon op hun teentjes getrapt,
    omdat ze hun klandizie niet langer "dom" kunnen houden.
    Zodra er een lucht krijgt dat het bij de chinees gewoon een vierde kost voor hetzelfde,
    dan zijn ze die gewoon voorgoed kwijt, en dan is mopperen geblazen voor jamara/graupner/whatever.

15. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Een niet-Nederlandse winkel of zelfs een niet-Europese winkel noem ik nu niet echt een gezonde concurentie, ook een webshop tegenover een winkel niet.
    Kijk, de economie is over de hele wereld verschillend, iets wat we ook binnen de EU al merken, vandaar de Polen en consorten graag in West Europa willen werken omdat de lonen hier tov. hun eigen land lekker hoog liggen. Hobbyking als een Aziatische webshop met een directe contact met Aziatische fabrikanten is gewoon in staat om volgens hun economie zo belachelijk goedkoop de spullen aan te bieden.

Daartegen laten ze zien dat het goedkoop kan en dwingen ze sommige fabrikanten om niet de prijzen sky high te bepalen want ook een Futaba laat daar hun spullen maken.....

Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  16. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Dat wilde ik net typen....
    Veel meer dan je denkt komt uit het oosten (bijna overal vind je: made in taiwan, of china)
    HK is gewoon slim om hun "reclame" wereldwijd te doen. Ze zien aan de klanten waar ze verkopen, en maken daar nog even extra reclame.

17. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Een winkel in Nederland of Europa heeft te maken met hoge huurprijzen, BTW, invoerrechten, sociale voorzieningen, alle mogelijke lasten als voor het hebben aanstaan van de radio tot het hebben van een kopieerapparaat. Het personeel wil natuurlijk ook een redelijk salaris hebben. Daar hebben ze in het Verre Oosten niets mee van doen. Niet zo vreemd dat de prijzen hier dan een stuk hoger liggen.

Je mag natuurlijk vinden dat dat kopen in het verre oosten een goede zaak is, maar het zal maar gaan gebeuren in de branche waarin jij werkzaam bent. Dan nog maar eens zien of je er nog zo over denkt als jouw baan richting het oosten verdwijnt.

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Lekker belangrijk, ik ga geen 100% meer betalen omdat jantje van <winkelnamen hoeven hier niet te staan> graag een etalage heeft.
    Dan koopt ie ook maar een garageboxje en doet hij maar wat beter zijn best met zijn website.
    Dat is de kant die de markt aan het opschuiven is, en voor hun is het mee zwemmen of verzuipen.
    De oude garde die graag even wil voelen en ruiken is helaas voor hun aan het uitsterven.
    Het jongere volk van nu is opgegroeid met internet en is dus niet zo naief kwa prijzen,
    want ze zoeken alles op en uit op het internet en weten precies hoe goedkoop het KAN.
    Daarmee is de concurrentie voor de lokale boer enorm gegroeid. Zwemmen > Verzuipen.

En als wij zelfs met douane en "front end" prijzen nog VELE malen goedkoper kunnen inkopen bij de bamiboer,
    dan kan een lokale shop dat met bulk prijzen bij diezelfde bamifabrieken toch ZEKER.

De boel is gewoon aan het verzuren omdat die dik betaalde boterham steeds slechter verdiend wordt.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2010
  19. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Het dreigen werd gedaan door duitse firma's, die zeurden over het DUITSE warehouse van HK. Alwaar ook gewoon import btw etc etc kosten zijn betaald. Ze huren daar ook een gebouw... In dat warehouse liggen de prijzen al wat hoger als in het HK warehouse. Dus lijkt me toch geen slechte vergelijking.

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ze zorgen zelfs voor extra banen in duitsland. ;)

Het warenhuis is in europa en de prijzen kunnen daar WEL steengoedkoop.
    Waarom kan dat dan wel, maar bij een andere duitse verkoper niet?
    Leg dat maar eens uit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina