Tips Inrijden??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 29 nov 2003.

  1. MobFigure

    MobFigure Guest

    Mijn Serpent is bijna afgebouwd, ja beetje lang geduurd maarja erg druk gehad.

    Mijn vraag is er nog mensen tips hebben met inrijden van de auto, wat er dus binnenkort aan zit te komen.
    Ik weet dat alles uitgebreid in de boekjes staat maar misschien zijn er nog dingen waar niet aan gedacht is en die jullie wel weten te vertellen enzo. :?:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nou ..je kan beter op het begin de motor wat rijker zetten en zachtjes gaan rijden (*Inlopen).Doe dit een paar tankjes zodat de motor inloopt..(Logisch).
    Ga ook niet op volle snelheid rijden, dus niet als een gek tekeer gaan. Het inlopen is het belangrijkste voor de motor, als de fout gaat kan je inprencipe (de motor) weggooien
     
  3. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    De motor rijker zetten dan normaal, dit ongeveer 1L laten inrijden. Vol gas is geen probleem met trekken, als je maar geen top gaat rijden, beetje speels gaan rijden ...
     
  4. No1Uno

    No1Uno Guest

    Probeer een keertje bij een goede modelbouwzaak langs te gaan.

    Zelf heb ik een a4tje vol gekregen bij aanschaf van een nieuwe zuigerset bij 2Brothers. Kan ik zeker aanraden om even goed door te nemen.

    Marco.
     
  5. Rick St.

    Rick St. Guest

    ik heb hem op de fabrieksinstellingen gezet en ik heb hem zo ingereden...wel 1 liter jah.. je moet echt voorzichtig zijn want na een tijdje inrijden wu de motor niet meer starten..:-( heb k t blok btje uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet en hij deed t weer.. maaraj... voorzichtig dus.. vooral met zo'n novamega/picco motertje
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.726
    Locatie:
    Sassenheim
    Draai in ieder geval de hoofdkraan 1 slag open.
    Schaf een liter 10% met extra olie aan en begin heel rijk met een snelheid dat je lopend bij kan blijven.
    Na 1 tank de kraan iets dichter draaien zodat je hem rennend bij kan houden en hou dat tot een halve liter vol.
    Dan de overige halve liter de kraan in stapje opdraaien dat die bij 1 liter goed op toeren komt.
    Dan overschakelen naar een normale brandstof.

    Maar probeer ook na het inrijden iedere keer als je de motor start die langzaam op temperatuur te laten komen, dan gaat die het langst mee. Als je 5 liter erop heb zitten moet je zeker de drijfstang vervangen.
     
  7. MobFigure

    MobFigure Guest

    welk merk heeft die 10% met extra olie??
    Want ik heb alleen pk racing in de buurt en die heeft uitsluitend tornado.
     
  8. Rick St.

    Rick St. Guest

    k heb gehoord dat tornado niet goed was voor je motor...... vertel... welke wel..????

    Rick
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.726
    Locatie:
    Sassenheim
    Tornado heeft ook de oil+ (extra olie)
     
  10. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    idd ik rij ook tornado olie+ en heb nergens last van :D de normale heeft wel minder olie jah maar die wordt ook veel in de racerij gebruikt want olie heeft een remmende werken op de motor.
     
  11. hilbren

    hilbren Guest

    idd, die tornado zonder olie is echt een killer voor je motor :evil: k'ben bijna alle compressie in m'n motor verloren door dat spul. ik hoop binnenkort weer een paar litertjes sidewinder brandstof te kopen
     
  12. Rick St.

    Rick St. Guest

    k had een keer d verkeerde..:-S tog nog goed gegaan..:-D

    rick
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    ik denk ook wel dat het ook wel aan de motor ligt of die er tegen kan of niet, mijn hpi .15FE is ook geen topmotor natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina