Stephan Kertész
Forum veteraan
Hoi, ik heb een touwslagerij / lijnbaan gemaakt op 12 Volt en ik kan er nog meer maken bij interesse.
Deze is in elk geval te koop. De bok (loopwagen), het Wiel (kardeeldraaier) werken op 12 Volt en kunnen in snelheid en richting aangepast worden.
De klos (scheider) moet over een kabelbaan lopen, en is geschikt gemaakt om deze van een staalkabel van 2 mm. in doorsnede te maken. De afstand is instelbaar, als mede de weerstand over de kabel (aantal slagen in het touw per cm.). Aan de bok zit aan de achterkant een haak voor de gewichten en ook een mogelijk om de wagen vast te zetten. Het Wiel kan tot max. 4 kardelen aan incl. een kerndraad indien nodig. Hoe de baan werkt kan hier teruggevonden worden.
De touwslager bestaat uit de onderdelen zoals op de foto. Het Wiel, de Bok, de klos en 2 voedingen. Alles is nieuw en de behuizing is 3D geprint uit Petg filament. Dus uiterst sterk.
Vraagprijs is € 150,00
Deze is in elk geval te koop. De bok (loopwagen), het Wiel (kardeeldraaier) werken op 12 Volt en kunnen in snelheid en richting aangepast worden.
De klos (scheider) moet over een kabelbaan lopen, en is geschikt gemaakt om deze van een staalkabel van 2 mm. in doorsnede te maken. De afstand is instelbaar, als mede de weerstand over de kabel (aantal slagen in het touw per cm.). Aan de bok zit aan de achterkant een haak voor de gewichten en ook een mogelijk om de wagen vast te zetten. Het Wiel kan tot max. 4 kardelen aan incl. een kerndraad indien nodig. Hoe de baan werkt kan hier teruggevonden worden.
In dit topic wil ik mijn ervaringen delen hoe je zelf touw kan maken. Wellicht dat er meer personen zijn die hun ervaringen hier willen delen op dit onderwerp. Maar ook wellicht dat men door dit topic over de streep wordt getrokken om het zelf eens te gaan doen. Ik kan je alleen maar zeggen doen. Het is leuk en geeft een mooi resultaat.
Tuigage van een historisch zeilschip is een kunst apart.
En vaak een punt welk niet veel aandacht krijgt in onze hobby. Ik zie vaak touwwerk op een prachtig gebouwde romp en dan denk ik zonde van het model. Ja maar dit zat bij het pakket, is...
Tuigage van een historisch zeilschip is een kunst apart.
En vaak een punt welk niet veel aandacht krijgt in onze hobby. Ik zie vaak touwwerk op een prachtig gebouwde romp en dan denk ik zonde van het model. Ja maar dit zat bij het pakket, is...
- Stephan Kertész
- touwslaan touwslager tuigage
- Reacties: 88
- Forum: Historische Zeilschepen
Vraagprijs is € 150,00