Toy's Port Syncron Mono. deel II :Toy's Port Triton

Discussie in 'Speedboten' gestart door motorsports, 7 jun 2012.

1. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    van de week de knoop doorgehakt en een klein speedbootje overgenomen van een forum lid , maar omdat ik newbie ben in de speedboten
    heb ik gelijk een aantal vragen , ik zal in het begin gaan varen op 3S en daarna naar max 4S , er zit nu een prop op van 45mm, is het verstandig om deze te wisselen naar een kleinere prop als ik op 3S ga varen , bv 42mm of kleinere prop?

Het idee van de kantel kamer en het verplaatsen van de lipo lijkt mij duidelijk.Ook heb ik gezien dat er achter op bij de waterpickup het roer met 1 buitje vast zit en door het andere gaatje een tyrap is getrokken, moet dit vervangen worden door een boutje moertje ?
    De as is van piano staal gemaakt en los zeer soepel, het as huis, waar de as naar buiten gaat naar de prop, moet worden voorzien van vet , welk vet ? is dat speciaal, en ik neem aan dat je dit moet inbrengen met een vetpomp mert nippel ?

De ESC wordt er 1 van 120A van hobbyking , en de motor weet ik nog niet , ik had iets gehoord van diameter 36mm en lengt rond de 70Mm, lijkt mij ook slim om een 4-pole motor te nemen met waterkoeling

Ohja om het bovendek vast te maken op de romp, na plaatsen van bv de lipo, moet deze worden dichtgeplakt met tape , welk tape is dat ?

En als laatste zoek ik dan nog een goede winkel , waar dit te koop is (mag via PB)

tot zo ver de vragen , de foto's :

2. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
  3. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo MS,

Van de ToySport site:

Options:
    Motor: Leopard 3674 4 pole inrunner brushless with 2200 Kv
    Control: 120A Hifei
    Recommended cells: 4S LiPo 6000 mA/h
    Prop: 40mm Tenshock
    In plaats van de Leopard zou je hier ook de Turnigy variant kunnen nemen, scheelt weer in de prijs.

De tie-wrap in het roer is een veiligheid, knetter je over iets heen, dan zal deze breken en het roer omhoog klappen, in plaats van je hele roergarnituur uit de spiegel te breken...
    Geen stalen boutje erin, dus wel eventueel een nylon bout, werkt hetzelfde.

Ieder (waterbestendig) vet is geschikt, neem dun, soepel vet, anders heb je onnodig weerstand.
    Een injectiespuitje met vet en een stukje siliconenslang erop is voldoende om het vet in te brengen.
    Niet teveel, de hele koker vol douwen levert alleen veel extra weerstand op.

Om de kap af te plakken gebruik ik de goedkoopste tape, die ik kan vinden, op een schone ontvette romp plakt dat als een dolle.

Groeten, Jan.

4. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
  5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Bedankt voor de input ,

Welke prop zou ik moeten hebben om te beginnen met 3s en met de 2200kv motor ?

6. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
    Dat gaat wel met de prop die er nu op zit.

7. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    nog even een vraag mbt de zender / ontvanger set

zijn er mensen die ervaring hebben met de spektrum Marine ontvangers , nml de

Spektrum MR3000 Marine ontvanger

Spektrum MR200 Marine 2.4GHz 2-Ch Sport ontvanger???

8. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Speciale reden om zo'n Marine ontvanger te nemen? Meestal is een speciale "Navy" versie stukken duurder dan een standaard ontvanger, met als enige voordeel dat hij waterdicht is. Maar komt er water over de stekkeraansluitingen, dan stopt hij er ook mee. Hij zal verder niet beter voldoen dan een goedkopere standaard Spektrum ontvanger.

9. remco.G

remco.G

Lid geworden:
    17 apr 2009
    kunt er ook een zakje omheen doen.

10. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Hmm en dan de extra en lange ontvanger draadjes ? Tov normale ontvanger ?. En hoe met de spray bij het weg varen van je af in een rechte lijn?

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  11. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Een goede ontvanger heeft die niet direct nodig. Wel is het zo dat de gewone 3 kanaals Spektrum ontvanger beperkte reikwijdte schijnt te hebben, althans dat begrijp ik o.a. van de auto-jongens, dus wellicht dat ze daarom deze Marine versie hebben gemaakt. Ik denk dus dat het grotendeels marketing is, maar misschien gebruiken alle speedbootvaarders hier ze wel, al heb ik ze er nog nooit over gehoord van "denk erom dat je wel een Marine ontvanger neemt, en geen gewone..." of vergelijkbare raad. ;)

12. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ik heb ervaring met spektrum in de auto's,daarbij is idd het bereik een issue,maar dat is vaak met een externe bec op te lossen,althans voor 90%.En geldt meestal voor de dsm frequentie.

Ik heb gewoon een spektrum marine besteld ,deze is op de dsm2 en dat schijnt weer beter te werken met de spray e.d.

De prijs is nagenoeg bijna hetzelfde als een dsm ontvanger 2kanaals,en voor dat geld loop ik liever geen risico.

13. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Helaas nog geen tijd gehad om alle hardware in te bouwen, ben nog opzoek naar een motor iemand een idee voor een adres ? Of een tweede hands?

Deze in of 2200 kv of 1900kv variant

Leopard 3674 4 pole inrunner brushless

14. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
  15. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
  16. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Jan , wederom weer bedankt, vanavond eens kijken naar de link , gelijk maar de tape,slang en
    Prop mee bestellen .

Nog 1 vraagje , waarmee kan ik romp repareren?, er zitten een paar kleine scheurtjes op de bovenkant nabij de "cockpit".Met 2k epoxy en dan aan de binnenzijde?

Alvast bedankt

17. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Zijn het haarscheurtjes in de gelcoat, of echt scheuren in het laminaat?

Laat eens een foto ervan zien a.u.b.

Groeten, Jan.

18. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Zal vanavond wat foto's posten

19. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
  20. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Dat is meer dan alleen gelcoatschade...

Als het mijn boot was, zou ik het volgende doen:

- het laminaat aan de binnenzijde ontvetten, goed(!) opruwen en nogmaals ontvetten.
    - aansluitend een paar dunne laagjes glasweefsel en epoxy er onder plakken en laten uitharden.
    - dan de scheur aan de buitenkant uitslijpen met een freesje tot je op het 'gezonde laminaat stuit.
    - afhankelijk van hoe diep de naad geworden is na het slijpen, vullen met stukjes glasweefsel en epoxy, of, als het ondiep is, alleen plamuren en overschilderen.

Groeten, Jan.

Deel Deze Pagina