Traxxas Slash 1/10 2wd brushless achterwiel draaid niet mee... HELP

Discussie in 'Electro offroad' gestart door 111878, 30 mrt 2014.

1. 111878

111878 Guest

Hallo,
    Ik heb hier een Traxxas Slash 1/10 2wd brushless van een vriend overgenomen en het linker achterwiel draait niet goed mee... Je hoort ook een ratelend geluid als je gas geeft.
    Als ik het gas loslaat stopt het linker achterwiel ook snel met draaien.
    Weten jullie waar het aan ligt en wat ik moet vervangen?
    Misschien differentieel?

2. Wen

Wen

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Als de rechte wiel wel goed draait, dan ligt waarschijnlijk aan die plastic assen.

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Kapotte lagers links zou ook kunnen, of een draadje om de as gedraaid ergens.

4. Marinus1978

Marinus1978

Lid geworden:
    27 mrt 2014
    Heb je wel aandrijving als je ermee wilt rijden?
    Laatst bij mijn 2WD Stampede de linker aandrijfas stuk gehad, dan draait er vanalles behalve de wielen.

5. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Gestripte hex, wiel te vast aangedraaid. Kan van alles zijn.

6. 111878

111878 Guest

Plastic assen zou het kunnen zijn. Ze zien erg erg gebruikt uit . Als ik hem rijd draaien de banden ook niet heel goed. Als ik gas geef komt hij niet heel goed vooruit . Zouden jullie stalen assen adviseren?

7. Wen

Wen

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Die assen zien van buiten altijd erg gebruikt uit. Maak hem es los. Door te blijven staren wordt die niet beter van.

8. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Ik begrijp dat soms echt niet he :D Als je auto een deffect heeft is het eerste wat je doet zoeken naar waar het deffect vandaan kan komen,haal die onderdelen uit elkaar waar jij van denkt dat het kan komen en kijk na op schade.
    Soms zie je schade zonder hem uit elkaar te halen,soms ook niet.
    1 iemand zegt dat het aan de assen kan liggen,perfect mogelijk,maar jij denkt dan direct om stalen assen te gaan kopen terwijl dat misschien het probleem helemaal niet is.....
    Wil je rc autotjes rijden,leer dan ook dat er wat gesleuteld moet worden van tijd tot tijd.
    Iemand verdenkt de assen,dan haal jij de assen uit elkaar en kijkt of dat kan kloppen,post er desnoods foto's van hier en dan kunnen wij ook wel zien of deze nog ok lijken of niet.
    Maar ga er niet gelijk van uit dat de eerste mening altijd klopt.
    Haal bijvoorbeeld je wiel er al eens af want die gestripte hex zou ook zomaar eens kunnen.Die auto bijt niet hoor,schroevendraaiers erbij en beginnen vijzen! En neem dan gelijk een borstel om hem proper te maken waar nodig,wat keukenrol om je onderdelen en vijsjes op te leggen,anders wordt je tafel vuil ;)

@ Wen: jou gedacht kan juist zijn hoor maar nam het even als voorbeeldje,niks persoonlijks ;)

9. Wen

Wen

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Ik snap het hoor, kan ook vast zittende lager zijn. Maar tegenwoordig zie je veel vaker mensen hier op forum die vragen gaan stellen zonder eerst zelf even aan de auto te sleutelen.
    Je hoeft niet bang te zijn om een hobby-grade auto uitmekaar te halen. Daar zijn ze voor gemaakt. Hou het alleen wel netjes bij voor de eerste keer, welke sxhroef waar hoort.

10. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    en draai de schroeven weer in dezelfde draad in het plastic, en draai ze niet te strak aan, in beide gevallen strip je dan de draad uit het plastic onderdeel.

11. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Kan inderdaad vanalles zijn maar de persoon in kwestie wilt al gelijk onderdelen gaan vervangen die misschien niet nodig zijn, zonder ze dan nog eerst uit elkaar te hebben. Dan wordt de hobby wel heel duur ja :D

12. 111878

111878 Guest

Thanks voor de vele reactie's ga dit weekend even een paar dingen uitproberen en uitelkaar halen. Heb door de weeks ook niet veel tijd met al dat schoolwerk (ben pas 14). Banden heb ik er al afgehaald. Heb het ook aan me vader gevraagd, hij dacht dat het misschien het differentieel was. Heb ook een filmpje gemaakt maar zag toen dat je geen filmpjes kan posten.
    Ik kijk er dit weekend nog even naar en haal een paar dingen uit elkaar en probeer wat.

13. 111878

111878 Guest

Heb net ff ernaar gekeken. Linkerachterwiel draait weer mee. Alleen komt de auto nog niet vooruit. Heb ontdekt dat de hex bij het uiteinde van de rechter driveshaft niet goed vastzit. Heb de driveshafts allebij even losgemaakt en vergeleken. De andere zit wel gewoon vast. Hoe kan ik de hex van de rechter driveshaft vastzetten? Denk dat dat het probleem was.
    Heb nog even een foto van hoe het eruitziet:

P.S. anthem2, je had gelijk. Soms moet je gewoon ff wat proberen en loshalen. Heb nog veel te leren...

<<< LOVE ALU >>>

14. knoeier

knoeier

Lid geworden:
    29 aug 2013
    Ik denk dat je de pin door onder de hex hoort mist.
    Kijk eens bij de andere hoe het zit.

15. knoeier

knoeier

Lid geworden:
    29 aug 2013
    Door=die

Zonder pin wordt bij het monteren van het wiel de hex waarschijnlijk tegen het lager gedrukt en zal het wiel niet goed vrijlopen!

16. Wen

Wen

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Yup wss mis je een pinnetje.

Passen die kap en de wielen erop patrick?

17. 111878

111878 Guest

Ik denk ook dat het de pin is. Ik ga ze dit weekend op ebay kopen. Bedankt voor alle hulp.

18. knoeier

knoeier

Lid geworden:
    29 aug 2013
    /#draadkaap
    Yep, in body twee gaatjes "verplaatst", wielen prima. Dank!
    /#draadkaap

19. 111878

111878 Guest

Hey, heb net ff nieuwe olie in schokdempers gegooid. De oude was hélemaal zwart!!! 55 voor en 55 achter. Best goed.
    Heb alleen nog een probleempje: ik heb als pinnetje bij de hex een stukje paperclip gebruikt (van een dikke paperclip), werkt prima alleen het linker achterwiel draait nog steeds niet goed mee. Denk nu dat het niet aan het pinnetje ligt. Ik hoor ook een ratelend geluid als ik het linkerwiel ronddraai. Heb er een filmpje van gemaakt en geüpload naar youtube. Dit is de link:

[media=youtube]mVfbBigopAE[/media]

Als iemand weet wat ik moet doen, graag... Misschien moet ik het motorhuis eruit halen en een tandwieltje vervangen??? Hoor graag jullie reactie...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. knoeier

knoeier

Lid geworden:
    29 aug 2013
    Er hoort zeker wel een pin achter de hex. Zorg voor een originele.

Dat is hier niet het probleem, de aandrijfas vanuit het differentieel draait namelijk niet. Dis denk ik dat een satelliettandwiel kaal is. Dus werk aan de winkel wanneer je het zelf wilt doen. Anders iemand met verstand van zaken laten doen.

Deel Deze Pagina