Hello !, Dit is iets wat ik al heel lang wil doen eigenlijk, maar ik had nooit genoeg geld. Nu met men verjaardag heb ik wat geld bij elkaar gekregen en vond ik het tijd om is een eigen body te gaan spuiten. Ik heb echt al HEEL veel tutorials gezien op het internet en heb al een ontwerpje klaar. Het wordt de body voor de Trophy Truggy die gespoten wordt. Ik ga het voor de eerst keer simpel houden. Ik heb wel nog een paar vraagjes : - Met wat moet ik hem uitwassen? Dreft? - Moet ik echte maskingtape kopen of is gewone ververstape ook oke? - In welke volgorde moet ik juist spuiten bij dit ontwerp? Mijn ontwerp : Ik had gedacht van zo te spuiten : Wit | Zilver , Groen | Wit , Rood | Zilver Hope you like it, Enige tips altijd welkom !!! Andreas
Altijd eindigen met wit om de andere kleuren beter naar voren te laten komen. Verder altijd beginnen met je donkerste kleur.
Er waren mensen die zeiden dat ik best eerst wit kon doen omdat ik anders teveel moet afplakken. En dan gewoon alles dekken met wit of zilver na iedere kleur die je gespoten hebt?
Ik zou het grote witte deel gewoon afplakken met krant en dat als laatste spuiten. Een laag wit over de gekleurde delen voor je verder gaat kan ook inderdaad , maar wit zou ik in ieder geval als laatste doen. Anders heb je kans dat het groen of rood toch een beetje door gaat schijnen. En met echte Tamiya maskingtape of b.v. faskmask werken. Gewoon schilderstape gaat druipers geven.
Alles waar een naad in de verf komt afplakken met tamiya tape.... Onder gewoon schilderstape gaat de verf opzeker lekken.
en faskmask, is dat iets goed om te gebruiken? of kan ik bij dit ontwerp beter gewoon tape gebruiken?
Gezien de veelal rechte lijnen zou ik gewoon voor tape gaan , is makkelijker uit te werken aangezien je de faskmask weer zou moeten snijden voor de juiste vormen.
Gewoon zoals boven beschreven tape gebruiken. En ik zou iets beter papier nemen als kranten papier omdat dit erg dun is. Bij de modelbouwwinkel even tamiya masking tape halen en dat op de naden gebruiken. de rest met schilderstape afplakken. En van donker naar licht de kleuren spuiten.
wat bedoelen jullie juist met naden? En moet ik na iedere kleur ook een deklaag spuiten? of is dit niet nodig? En is de volgorde : rood groen wit dan goed?
De overgang van de ene kleur naar de andere... Rood en groen een laagje wit geven kan geen kwaad , hoeft niet helemaal dekkend te wezen zolang je er niet te dik overheen gaat met de andere kleur. Volgorde is wel goed.
en dus hoe ga ik da kleine witte lijntje dan afplakken? gewoon met dunnen masking tape ofwat? Wordt toch moeilijk dan?
en dus hoe ga ik da kleine witte lijntje dan afplakken? gewoon met dunnen masking tape ofwat? Wordt toch moeilijk dan?
En als ik 2 lagen masking tape over elkaar doe, Komt de onderliggende laag masking tape dan niet mee als ik de bovenste los trek? sorry voor de noobie vragen maar ben hier nieuw mee
wat ik zou doen: 1. body maskeren en rode streep spuiten. wachten tot droog 2. body opnieuw maskeren en groen spuiten. wachten tot droog 3. wit geheel spuiten
eerst plak je maskeer tape rond de rode lijn en plak je rest van de body helemaal af dan spuiten, en plakband weghalen voordat lak uitgehard is ivm blisteren van de lak (schilferen, hoe je het ook noemt) daarna body uitpakken en afplakken voor groen, zelfde procedure daarna uitpakken en wit spuiten. tuurlijk kun je plakband op plakband plakken en alles in een paar keer spuiten... maar zo kan het ook
Plak eerst voor rood de body af, zodat alleen hetgeen dat rood moet worden te zien is.... Dan laten drogen natuurlijk en afplktape loshalen. Knip eventueel de afplaktape voor de witte strip op maat en plak deze tegen de rode gespoten laag. Of je kijkt op een klein stukje (waar het niet op zou vallen) hoe de verf blijft zitten als je een stukje plakband erop plakt en weer los haalt. Daarna kun je zonder afplakken de completee body wit spuiten. Mag dan ook over groen en rood heen. Maar als je wit eerst zou doen en rood of groen eroverheen, dan heb je kans dat je een wit/groene kleur krijgt. En dat zou zonde zijn....