tt-01 Zender, Servo, Accu

Hoi,

Ik heb een vraag ik heb vandaag mijn tt-01 chassis in elkaar gezet. Maar vraag me af wat voor zender en dat soort dingen er nog bij moeten.

Ik heb liefst 1 set dat ik meteen alles in 1 keer bij elkaar heb. En ook niet al te duur, het hoeft ook niethet beste te zijn want alles is gewoon standaard uit de doos.

Groeten

Bestel je in het buitenland of ga je liever naar de lokale winkel ?

Als je naar de lokale winkel gaat , kun je achter een zender vragen van Futaba.

Die hebben zendersetjes van een 60tal eurokes die enorm goed zijn, want heb zelf met zo een Attacker enkele jaren gedaan.

Servo's.. Futaba heeft een servo #3001 die dacht ik een 30euro kosten die goed genoeg zijn voor de TT01.

Batterijen kosten altijd iets meer. Hoe beter hoe duurder.
(behalve als je naart buiteland gaat)

Alles in 1 stuk kopen zal moeilijk gaan. Want iedereen heeft een verschillende mening en altijd een andere dit en dat nodig..

Kijk op conrad.nl dan naar hobby > modelbouw > Auto's en Toebehoren > on-road 1/10 > kies een bouwpakket auto > dan staat onder de beschrijving: starters pakket rc voor 100 euro...

Nou het maakt mij niet zo veel uit waar ik het bestel buitenland of bij de lokale winkel.

Maar ik heb op conrad gekeken en keek toen naar de goedkoopste te set om dat ik al een elektrische regelaar heb.

Dan heb je dus dit voor € 60

2-kanaals afstandbediening 40 MHz
Ontvanger
Stuurservos
230 V~ lader 7,2 V / 120 mA
Racingpack 7,2 V / 2000 mAh
8 penlitebatterijen.

Is dat goed genoeg of kan ik het misschien bij de lokale winkel goedkoper krijgen of kan ik beter even afwachten en toch een duurder setje kopen ?

Nou het maakt mij niet zo veel uit waar ik het bestel buitenland of bij de lokale winkel.

Maar ik heb op conrad gekeken en keek toen naar de goedkoopste te set om dat ik al een elektrische regelaar heb.

Dan heb je dus dit voor € 60

2-kanaals afstandbediening 40 MHz
Ontvanger
Stuurservos
230 V~ lader 7,2 V / 120 mA
Racingpack 7,2 V / 2000 mAh
8 penlitebatterijen.

Is dat goed genoeg of kan ik het misschien bij de lokale winkel goedkoper krijgen of kan ik beter even afwachten en toch een duurder setje kopen ?

leuk , maar 40MHZ is op de AM of FM?
stuurservo : hoeveel kracht heeft ie ?
lader : die doet ruim 15~18 uur voordat de accu vol is
racingpack : stel je er niet te veel van voor , kans is groot dat ie snel leeg is , beter iets nemen van groter capaciteit(Mah ) dus bv 3300 Mah of meer .

Voor een start en/of low budget voldoet het prima , maar iets meer investeren en je kan een set kopen waarvan je veel meer plezier mee kan hebben, als dat je dit koopt en over een half jaar weer een investering moet doen voor een andere set .

suc6

Laatst bewerkt:
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan alleen met de servo, de rest heb ik namelijk al.
Wie weet welke servo goed werkt in een tt-01? (Ik gebruik mijn tt-01 om te driften en om normaal te racen)

Alvast bedankt!

Okee, Maar kunnen jullie mij dan vertellen wat goede merken zijn voor de spullen? Bijvoorbeeld zoals Futaba ? En kan er iemand mij ok uit leggen waarom ? Omdat ik bijvoorbeeld niet veel weet van dat soort spul ?

Back