Tuning

• Topicstarter Topicstarter rc-freak
  • Startdatum Startdatum
R

rc-freak

Guest
Ik wil graag enkele dingen gaan veranderen aan mijn Carson Wild Cat. :twisted: :twisted: :twisted:
Ik krijg 4wd en een failsafe, maar ik wil no g wel wat dingen veranderen.
Hebben jullie misschien nog ideën? :oops:
Ik zat zelf te denken aan 2bak, maar heeft dat wel zin voor off-road?
Laat ff wat weten welke dingen ik kan veranderen.(met site)
:P :P :P

Groeten rc-freak :banana: :music:

ik ben niet bekend met een wildcat en zijn tuningsdelen, maar een 2 speed helpt volgens mij bij offroad ook erg goed, gewoon veel trekkracht (belangrijk) en nog eens snelheid (Leuk)

verder is er ook altijd wel iets optisch te tunen, bv andere velgen of banden (groter) en een mooie body...

Picco .26 (bruut) :)

de aandrijfassen versterken, heavy duty's leggen.
dat is toch nodig bij de savage, weet het niet van de wildcat.

gewoon een betere auto kopen :P nee volgens mij valt er niet veel aan te tunen. maar rick maakt er nu een buggy van en dat ziet er erg vet uit.

opties zijn: beter motor, andere uitlaat, 2bak, 4 wheel,

dat is echt zo'n beetje alles wat je er aan kan tunen hoor. voor een carson worden geen tuningsdelen gemaakt zoals voor de savage en t-maxx, of onnroads van hpi en serpent en dat soort merken

resonantiepijp was al genoemd, maar die breng ik nog even apart onder de aandacht. Is namelijk makkelijk te koop voor de Carson (lees: Force) en dus ook makkelijk resultaat.

Dus hier een lijstje met de meeste opties:

- Andere motor
- Resonantie uitlaat
- 4WD op de auto
- 2 versnellingsbak
- Beteren schokbrekers
- Nieuwe kap
- mooie velgen/banden
- Goed schuimLuchtfilter voor de motor
- etc.....

Zelf eventueel een mooie carbon radioplaat maken en andere dingen vervangen voor alu onderdelen........ vaak kan je het zo gek niet verzinnen of het is wel te vervangen door iets anders je kan dingen kopen maar ook dingen zelf maken aan jou de keuze.

Welke banden kan ik erop zetten.
Ik ben in banden keus niet zo thuis dus misschien dat jullie nog goede suggestie hebben.
Hetzelfde geld voor de schokbrekers.
Welke kan ik hiervan het beste kopen?
Of zijn er verder nog dingen?

Groeten rc-freak

maar voor de carson zijn dat soort dingen dus niet te vervangen. radioplaat heeft de wildcat trouwens ook niet.

kwa banden keus heb je ook niet erg veel omdat er zo'n vreemde 17MM bout omheen moet.

dus Motor, uitlaat, kap, 4wheeldrive, 2 bak, kap. die dingen zou ik veranderen.

Ehm die 17mm is standaard volgens mij voor 1/8 Buggy's dus als je 1/8 banden ziet voor offroad passen de meeste zonder problemen.

en Radio plaat zal die vast wel hebben die wild cat waar komen anders de servo's in? of als je beetje handig ben maak je dat helemaal zelf en zet je daar je servo's etc in en als je het goed doet wordt je chassis ook weer stijver ook weer een paar verbeteringen.

RC Monster je doet nu net of je niks kan doen met een Carson auto. Maar je kan wel degeliijk aan zo'n auto tunen misschien kan je niet alles kopen als bij een Savage maar je kan erg veel doen met zo'n auto om hem te verbeteren. (desnoods gebruikje spullen van anderen merken of maak je ze zelf) (nog meer modelbouw ook)

@pasqaul ik weet waar ik over praat want RcGek heeft een wildcat en die woont bijna naast me :wink:.

de servo's zitten in servosteuntjes vastgeschroefd. en wielen zijn er wel duh, ik zeg ook niet echt grote keuze of je moet hem ombouwen tot buggy.(wat ik trouwens veel mooier vind).

Die servo steuntjes kan je dan mooi vervangen door een radioplaat van carbon ofzo er zijn zat alu steuntjes te krijgen waar je de radioplaat opvast kan maken bv. bekijk ander auto's hoe ze het gemaakt hebben en je weet meer.

je moet niet alles willen kopen soms is het ook leuker om iets te maken wat niet te koop is bv een radio plaat van carbon voor de wild cat als je beetje handig ben en het lukt is het no0g special ook en niemand heeft het (dat is pas modelbouw).

ja zoiets was ik ook al van plan, En ik heb nog een hele plaat van carbon dus ik ga maar ens aan het werk.. ;) het zal wel wat voller worden en dan heb je ook niet die problemen dat je draadjes tussen de assen komen! maarja.. project voor vanmiddag.. :D

Rick

Ik heb nog even voor banden en velgen gekeken maar bij Conrad en volgens mij veel meer winkels zijn er zat velgen/banden voor deze auto te krijgen de 17mm velgmeenemer is standaard maat voor de 1/8 offroad buggies dus je kan er zo buggy banden opkwijt.

kan ik hier ook algemene vragen over tuning (brandstof) stellen

Back