Twm clipped wing piper cub

ja, maar daar deed je geen hoover / snaps mee :D
misschien wel iets wat er op leek, maar 3001's hebben de kracht niet om een grote kist die met flink gang vooruit gaat, in no time met 45 graden elevator een slinger te geven :D
hoover, met de uitslagen die dat nodig heeft om lekker te corrigeren, die snelheid heeft een 3001 niet.
niet lang, tenminste.
de geometrie is dan in principe erg slecht voor normaal vliegen.

hedendaagse servo's hebben de kracht en snelheid, die kunnen dat lang volhouden
ik heb hitec's 79xx(geen idee van type meer), die zitten al redelijk wat jaar in mn 35cc edge. afgesteld op 3d, maar vlieg meestal "sport"
45 of een tik meer graden op elevator.. als dat vol om gaat op volle snelheid, dan gebeurt er wel serieus iets met de 6 kilo kist..
die dingen gaan gewoon goed en zuiver mee.
denk als ik daar 3001's in zet, dat dat niet zo heel lang goed vliegt..

Dan heb je inderdaad aardig wat kracht nodig.
Ik sleepte er mee dan heb je weer met heel andere krachten te maken.
Ik vond het gewoon grappig om het verschil te zien.

Het is niet eens zozeer de pure kracht: Voor gewoon rondvliegen heb je relatief kleine stuuruitslagen nodig, en kun je DUS hevelverhoudingen toepassen waarbij een 3001 inderdaad zich een aardig eind redt...
Maar ga je ruiger sturen, heb je grotere roeruitslagen nodig, wat weer ongunstiger hevelverhoudingen vereist, en dan heb je al snel wat sterkere servo's nodig om überhaupt dezelfde stelkracht aan de bowdenkabel over te houden.
Is een simpele functie van kracht x arm en kracht x afgelegde weg...

Ik neem eigenlijk altijd te sterke servos. Doodsimpel met de gedachten dat overdaad aan kracht laat de servo minder hard werken en gaat dus langer mee . Net zoals vroeger constructies gemaakt werden . Liever kracht over dan net goed .

Daar heb je een goed punt.
Het was ook niet zo dat ik sterke servo's afraadde maar het verschil aangaf.

je hebt eigenlijk nog een tweede dingetje waarom je een correcte geometrie wilt: potmeter..
kleine uitslagen, correcte geometrie daarvoor, dan veeg je over een groot bereik van het ding
geometrie op grote uitslagen, dan heb je bij normaal vliegen dus maar een heel klein stelbereik nodig. en dan gaat je potmeter op dat kleine gebied harder slijten
maar dat is iets wat je gewoon in de gaten kunt houden..

Ondertussen een grote "crash" gehad. Niet onherstelbaar dus dit zal een zomerprojectje worden, de canopy en motorkap zijn wel volledig stuk. Heb wat problemen met de motor gehad, en alles zit wat krap in de romp. Vliegen doet hij perfect...maar ik zou er toch mss een elektro setup in stelen. Maar ik twijfel. 8/10/12 cellen... 12 lijkt me overkille, maar ik heb wel diverse 6s lipos van 3300 tot 5000 mah... Maar wat een correcte setup kan zijn op dit moment... Geen idee. Heb in proncipe ook een spin 99 esc liggen en een td12 ontvanger met dubbele stroomvoorziening op 7.4 v... Iemand tips...

Back