Ik kan binnenkort een 8 kanaals terratop overkopen alleen vraag ik me af of daar nog uitbreidingen voor te krijgen zijn. En als dat niet het geval is of ik dan zelf een schakelaar of iets dergelijks in elkaar kan solderen voor de zender. Alvast bedankt Kor van Essen
Alleen op 2e hands beurs of stoffige vooraad mischien nog wat. Waren geloof ik wel veel moduletjes voor vroeger. Zelf schakelaartjes aansluiten moet echter niet zo'n punt zijn.
Neeuhhh, uitbouw zoals multiswitches en dergelijke kun je vergeten, schakelaars kun je dr wel inzetten, welke versie is het de 1 of de 2, de 1 stond met grote oranje letters Terratop op, de andere was wat sjieker, de versie 2 werkt namelijk met stekkers die wel nog te verkrijgen zijn de eerste niet.... Wat moet ie kosten ??, 50 euro met accu en ontvanger is echt de limit wat je voor zo´n oude zender moet geven hoor Cor... Mzzl..................................Peet..................................8)
Ik heb zelf ook een terratop maar ik weet niet of ik nou versie 1 of 2 heb. Waren die letter op de zender helemaal oranje of gewoon een roodrandje om de letters. Maar kun jij nog aan dat soort schakelaars komen Peet?
kor van essen, vaan: ik heb nog twee terra tops liggen afkomstig uit de jaren 80, een op de 40mhz met een eigen gemaakt multinaut systeem en een op de 35 mhz met zelf gemaakte schakelaar met begrenzing. Vlieg nog heden ten dage met die terra top op de 35 mhz , zonder problemen. Volgens mij kan je enkel nog maar aan uitbreidingen hiervoor terecht op rommelbeurzen of via vrienden modelbouwers Hierbij enkele foto's Ik heb nog een mix module liggen( zonder stekkers ) voor de eventuele liefhebbers als ik het goed voorheb denk ik dat ik nog een schema ervan liggen heb, ik zal ze deze week eens opzoeken sid
de foto´s tonen dus de terratop 1........ zal ff zoeken naar een plaatje van de 2..............Peet...................8)
Hallo Kor, afgelopen zondag hebben we in Weert een 2e hands koopjesbeurs georganiseerd. Enkele standhouders kwamen uit Peer Belgie en zo te zien hadden zij nogal wat modules/uitbreidingsets van oudere Robbe zenders bij. Ze staan ook maandelijks op de beurs in Utrecht. Misschien is daar wat te halen...? :roll: Ik stuur je wel een emailadres van betreffende personen. Kun je het hen rechtstreeks vragen. :idea: Groeten van Frank
terratop Thank you all, Ik heb inmiddels de terratop 2 gekocht met twee schuifregelaars en een extra ontvanger erbij. Een multiswithes was ik ook niet van plan in te bouwen, maar wel twee schakelaartjes voor een lier en verlichting. Als iemand er een schema voor heeft, ik hou me aanbevolen. Waarom geen multiswithes? Omdat ik dat bootje wat hier links op de foto staat nog een keer ga bouwen met wat extratjes en dan moet ik aardig op gewicht gaan letten (nee, ik ben niet gek). Een multiswithes ontvanger module is dus veel te zwaar. grt Kor
@sid! je hebt vorige week foto's geupload, in deze week heeft er een serververhuizing van Lycos plaatsgevonden... je foto's zijn schijnbaar verloren gegaan, waarna er mensen zijn verdergegaan met uploaden. daarom staan er hierboven nu 'vreemde' foto's. even opnieuw uploaden, en je bericht aanpassen zou ik zeggen...