uitlaat acher

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door dikketienes, 8 okt 2003.

1. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    heei idereen

is het mogelijk om je je uitlaat gassen achter je wagen er uit te laten komen of kan dat niet???
    zo ja hoe dan????

gr dick

2. marco_b

marco_b

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Moet je een ander bocht bij je motortje kopen, en zelf wat knutselen voor de ophanging.
    Veel werk, maar mogelijk

3. marvin

marvin Guest

je hebt ook van die siliconen slangetjes, met verschillende hoeken, of je hiermee je uitlaat 8ter kunt krijgen weet ik niet, maar als je er een paar 8ter elkaar maakt of combineerd kom je denk ik al een heel eind

4. hilbren

hilbren Guest

er zijn van tamiya ook stukken slangen van +- 25 cm hiermee kun je in een keer naar achteren.

5. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    dat lijkt me "tegendruk technisch" niet zon goed plan

6. vazkhor

vazkhor Guest

nou dat van die tegendruk schijnt niet eens zo veel uit te maken.. raar maar waar.
    Het gaat tenslotte om de resonantie in de kamer en niet in de stinger.
    Je moet dan wel exact dezelfde diameter gebruiken als de stinger op je uitlaat (dat uitstekende ding, niet verwarren met de uitlaat van mip).

maar ik raad je aan om gewoon mij de modelbouw-winkel een "exhaust deflector" te kopen ... dat is een silicone buisje met een knik er in die precies op je uitlaat past.
    Hierdoor komt de zooi op de weg, en niet op de banden/het frame.

Het is dus niet nodig om het perse achter de auto te gooien.

7. hilbren

hilbren Guest

ik heb er ook mee lopen experimenteren, maar bij mij komt er door de airflow altijd zooi in m'n achterwiel.
    zelfs met zo'n buisje erop, je ziet dat de rook gewoon naar de kap getrokken wordt. en aangezien ik fel gele velgen heb (behalve m'n rechterachterwiel, die is altijd zwart van de prut uit m'n uitlaad)

(even wat kleuren gestest, ik kon het niet laten :p ik hoop niet dat jullie het erg vinden :roll:)

8. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    moet je eens proberen:
    het is geen uitlaat deflector maar een koperen bochtstukje uit de sanitair afdeling in de winkel, dat zet je op je stinger en richt het naar beneden...en voila...geen smurie meer op je achterband
    en dat werkt wel want heb ook fel gele bandjes (ellegi)

9. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Haal bij de garage een stukkie benzineslang (van een echte auto) en klem dat om het tuitje van je uitlaat en voer de slang op maat naar achter.

Waarom zou je dat naar achter willen hebben ?

10. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    nou moet eerlijk zeggen wouw is weten of jullie daar ervaring meei hadden want ik twijfelde omdat dan de druk misschien anders was en dat je auto dan niet meer goed liep en het leek me een leuk gezicht om hem achter de auto te hebben en niet aan de zijkant

gr dick

11. Whizzy

Whizzy Guest

Ik heb daarmee op mijn monstertruck al wat geƫxperimenteerd.
    Maar het bleek niet zo'n succes. Het ziet er wel erg gaaf uit :lol: , maar de motor werd steeds te warm.
    Na het verwijderen van de slang liep ie weer veel beter.
    Wel jammer want het scheelt enorm in de rotzooi op je wielen en chassis...

Voor foto's kun je kijken 8O op http://www.koenbergmans.nl/koen , daar staat wat meer info over mijn auto.

12. ibizadesire

ibizadesire Guest

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb mijn volledige uitlaat gewoon naar achteren gehangen. Heb het buisje tussen de motor en de uitlaat aangepast door een metalen flexibel ding. Nu hangt de uitlaat recht naar achter met het teutje achter de ophanging naar de grond toe.
    Echt een verbetering. Bijna geen smurie meer op de auto, en dus veel minder kuiswerk :lol:
    Qua presaties is er niets veranderd. een aanrader dus als je plaats hebt...

13. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    heb je geen fototje ibiza snap niet zo goed wat je bedoeld :wink:

14. ibizadesire

ibizadesire Guest

Zal straks eens eentje nemen voor je :wink:

15. ibizadesire

ibizadesire Guest

Beetje later dan verwacht :oops:

16. BlackFox

BlackFox Guest

:lol: lol, dat ziet eruit als een verlaagde dirt racer met een uitlaat van moto :D
    Verandert er echt niets qua prestaties of verbuik of lawaai ?

17. ibizadesire

ibizadesire Guest

in tegenstelling tot de vorige uitlaat (originele) maakt hij nu veel minder lawaai, en zeker niet meer zo'n snert geluid. Volgens mij loopt ik ook iets harder, maar in ieder geval is het ding niet meer smerig nu.

Ik post straks nog wel een andere foto aangezien de vorige een tamelijk kale auto was.

18. ibizadesire

ibizadesire Guest

Hier de foto's. Heb er ook nog enkele andere bijgedaan. Zie je ineens mijn nieuw velgskes :lol:

19. Guest

Guest Guest

dies iets mooier dan de mijne was :p die originele uitlaat is echt klote zo'n klein dingetje

20. BlackFox

BlackFox Guest

Hehe, nu valt me eigenlijk wel op hoe hoog dat ding ligt, is het als een rallychassis bedoelt ofzo ?

Deel Deze Pagina