uitlaat vraag

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tim, 30 sep 2003.

1. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    ik heb een hele stomme vraag lijkt mij
    maar wat gebeurt er als je zonder uitlaat rijd ?

dan rijd hij zeker niet meer omdat je dan geen druk in tankje hebt of hoe zit dat ?
    k wil wel een hard geluid uit mijn autotje halen maarjah hoe krijg ik dit ?

2. vazkhor

vazkhor Guest

dan heb je een boel herrie??
    ehm .. tim ... heb je ooit wet eens gehoord van de wet geluidsoverlast?

buiten dat hele verhaal kan je motor niet efficient lopen zonder uitlaat.
    Je zal meer brandstof verbruiken en minder power hebben ... maar wel een bak herrie.
    Buiten dat het een bende word (hele chassis onder de zooi) zul je ook echt problemen krijgen met te weinig toevoer van brandstof op hoge toeren.

dus ehm ... heel in het kort ... niet doen!
    koop maar een mip stinger uitlaat of zo ... dat zijn ook herriebakken.

3. marvin

marvin Guest

er kan ook allerlij spul in je uitlaat komen wat je er liever niet inhebt, bijv steentjes of zand e.d :?

4. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    neej dat snap ik ja

mijn motortje is aan vervanging toe dus wouk dat doen voor de laatste 30 min ofzow en dan motortjuh op rijden met lekker veel herrie

5. Oregon

Oregon Guest

ZOnder de uitlaat weet ik niet , maar wel als hij er niet volledig goed op staat ( hetgeen bij mij al 2 X is voorgevallen , aangezien die vijsjes dan loskwamen enz)
    dan gebeurd er dit *brr.......brr.... BROOOOEEEEEMMMMMMMM*
    begint dus ongelofelijk veel lawaai te maken zoals een ongelofelijk getunede auto ofzo... maar das ni echt gezond denkik voor het autoke , daarmee zet ik die altijd direct stil als dit gebeurd :)
    zonder uitlaat zal hij nog meer lawaai maken nl : je hoort altijd de ontploffingen van de samenpersing.... van de cilinder

6. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    oke das lochies ja maar voor de laaste 30 min dat hij draait gewoon een buisje maken dat het gepruttel op de weg valt en dan lekker geluid maken

7. hilbren

hilbren Guest

gewoon de bocht op je auto laten zitten als je die hebt en lde uitlaad lekker weg halen, stationair wel wat harder afstllen anders valt ie uit.
    suc7

ps ga niet zo in een woonwijkrondrijden!!

8. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    oke thnx

ik heb alleen geen bocht :S

9. Qlone

Qlone Guest

En ook niet op een circuit, tenzij je ze mogelijk in de problemen wilt helpen... Eigenlijk vind ik het sowieso persoonlijk een beetje een raar plan, maargoed :)

10. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    als het motortje toch kapot moet, starten en dan los van de tandwielen halen en plankgas onbelast laten lopen tot ie vastknalt :lol: is veel leuker dan herrie maken waar je de rest van modelrijdend/vliegend/varend nederland en beligie weer mee in een kwaad daglicht zet.

11. krazy

krazy Guest

Ervaringen mee Gerard? :p

12. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ja is wel lachuh,30000 toeren en dan SKWIEEEEEEK PAF ! en dan zit je zuiger vastgelast in je cylinder.

13. Guest

Guest Guest

lachen heb je weer 50 euro weggegooid :roll:

tim als je je uitlaat er af haalf moet je wel even de motor iets rijker zetten met de brandstof dan komt t wel goed hoor heb zelf ook tijdje zonder uitlaat gereden. Me auto ging juist harder :?

14. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    oke thnx f3rdie ik zal het onthouden

15. Iwema

Iwema Guest

Hallo,

Ik vind dat de nitro-motortjes orgineel al teveel geluid maken.

Daarom heb ik dempertjes ontworpen voor op de inlaat en de standaard uitlaat.

Het resultaat is een mooi zacht brommend geluid.
    Je kunt het vergelijken met het geluid van een goed getunede 4 takt automotor.

Het vermogen is vermoedelijk gestegen omdat de flow van en naar de moter veel constanter geworden is.

De afstellingen van de motor zijn niet gewijzigd.

Ik loop er over te denken om de luchtinlaat zo te modificeren dat de motor bij hogere snelheden met overdruk gevoed wordt.

Als dit goed uitpakt wordt het een snel autotje met een mooi zacht motor geronk.

Groeten,

Hugo

16. BlackFox

BlackFox Guest

Mijne heeft op stationair ook al standaard een laag gebrom :D , met optrekken is het al meer zingen en schreeuwen, maar van geluidsoverlast is geen sprake vind ik.

17. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    kan je daar wat meer info over geven? evt wat foto's

grtzzzz

18. tim

tim

Lid geworden:
    20 jul 2003
    ja daar ben ik ook wel nieuwschierig naar ja

19. hilbren

hilbren Guest

ja idd, viertakt geeft wel mooi geluid 8)

20. Blade_3

Blade_3 Guest

waar blijven de foto's van dat brommend autotje, lijkt me wel leuk om zelf ook te maken, dat janken van die nitromotortjes...

Deel Deze Pagina