Ultra Stick Hangar 9

Hi vliegers,

Komend winter seizoen wil ik zelf een ongeveer 2 meter electro kist bouwen met ailerons en kleppen. Hij krijgt ook een sleephaak om zwevers te slepen. Voor mij wordt het een multi purpose kist. Lekker raggen, zoals met de lichte FunCub maar ook zwevers slepen. Met de FC land ik graag vanaf 100 m hoogte op final en dan nog maar net het veld halen (heel steile nadering).

De Ultra Stick lijkt aardig aan dat profiel te voldoen. Wie heeft er een US en mag ik hem eens van dichtbij bekijken. Profiel overtekenen, maatvoering ailerons en kleppen. Mij E kist krijgt een piepschuim vleugel afgewerkt met geweven glasmat en epoxy.

Ook ben ik benieuwd naar vliegers met de US op electro, welke motorisering en accu's.

groet,

Erik

Versterk wel de staart. Mijne kon het niet na vertellen na dat mn staart afbrak.. en als je een beetje zoekt zijn er heel veeel die dat probleem ook hebben.. helaas.

Niet schriken. In de 2e foto zie je dat de staart gewoon recht is afgebroken.

FB_IMG_1684008953610.jpg
FB_IMG_1684008902421.jpg
FB_IMG_1684008888372.jpg

Als je gewoon 3mm triplex van de Gamma haal en daar een rompje van in elkaar lijm?
Balsa 3hoeks latje in de hoeken.....sterk als een tank!
Niet zelf bedacht, maar wel zelf zo gebouwd!

ARF is gewoon rotzooi .
Veel populieren triplex en geen daadwerkelijke structurele stevigheid omdat er bezuinigd wordt op 7 euro voor kwalitatief goede constructies en hout per toestel extra .

Wat al eerder gezegd wordt voor het geld wat zo een hangar9 kost kun je met gemak zelf een kwalitatief goed toestel bouwen .

Die van is 3 jaar geleden naar beneden gekomen. Helaaa niets meer hier alleen het landingsgestel

Raymond, ga je de US herbouwen. Kan ik van de brokstukken nog maten opnemen.
Erik, je kunt ook een Stick van Outerzone https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5860 als uitgangspunt nemen. Ik heb er in totaal 6 in verschillende maten gebouwd en ze vlogen allemaal prima. De rolroeren zijn bij deze versies eenvoudige balsa strips achter de vleugel, maar je kunt ze ook in het profiel opnemen, en flaps toevoegen.

Back