Upgrade beter Board ?

Discussie in 'Multicopters' gestart door ct9, 25 nov 2012.

1. ct9

ct9

Lid geworden:
    28 sep 2004
    Hoi ik vlieg nu met een KK 5.5 board en zoek een board die mischien nog stabieler is en even goed betaalbaar het is voor op m,n Schorpion voor FPV.

2. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Één woord: Naza
    Kost wel wat maar beter is er niet. Ik vind het wel betaalbaar maar dat is voor iedereen anders

3. ThaLX

ThaLX

Lid geworden:
    13 nov 2012
    Ikzelf heb de stap van KK 5.5 naar de ook redelijk goedkope HK-KK2.0 gemaakt, dat beviel opzich wel, de KK2.0 heeft ook een auto-level functie, alleen de bordjes gaan heel vaak stuk.

Ikzelf stap nu volledig over naar Crius Allinone pro bordjes met Megapirate (Arducopter) firmware, gps en barometer. (kost totaal +/- 80 euro samen), dus nog redelijk voordelig vergeleken met andere bordjes met vergelijkbare functies. Het heeft niet de prestaties van bijv. een DJI Naza o.i.d. maar voor hobby-gebruik prachtig, helemaal als je vanaf een KK5.5 bordje komt.

Heb je er meer geld voor over, dan idd DJI Naza

4. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    naza is inderdaad totaal niet te vergelijken met arducopter oid;) als je het kunt betalen zou ik zeker voor de naza gaan!!

5. Avpk

Avpk

Lid geworden:
    27 sep 2012
    Wat is je budget is de vraag?

Ik heb kk2 en dji naza en beide vliegen goed. Kk2 vaak kapot? Die van mij heeft al wat crashjes gehad maar werkt nog steeds goed. Met de nieuwe firmware is dit zeker goed vliegen voor ongeveer 40 euro. Dji naza zit zonder gps op 210 euro maar heeft ook meer functies en is uit te breiden met gps.

Succes

6. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Kk 5,5 board al geprobeerd met de mem's gyro's upgrade en geflashte regelaars?
    Wereld van verschil.
    Nooit meer trimmen, geen last van de kou en met het losse display kun je de rate zo hoog zetten als je maar wilt.

Nano multiwii vliegen ze bij ons ook mee.
    Rollen en flips om z'n eigen as.
    En goedkoop!
    Blue tooth moduul erop en je kunt 'm instellen met je android telefoon.
    Ben.

7. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Wat is het grote verschil tussen kk2 boardjes en naza uitgezonderd het gps systeem,
    want vliegt dit nog beter of is alleen door de prijs het idee dat het beter is

gr Andre

8. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    nee hij vliegt echt wel (veel) beter dan kk bordje;) ook de hoogte hold is fenomenaal!!daarnaast inderdaad de mogelijkheid tot uitbreiding met gps.

9. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    altihold(blijft door baro op hoogte) makkelijk in te stellen, alles mooi bescherm in een doosje. Klein licht en bewezen goed. Etc...

10. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    hoogte hold en altihold zijn beide hetzelfde? ,maar hebben jullie beide om zo een goed vergelijk te maken, want de prijs 25euro of 210 is wel een zeer groot verschil, ik heb zelf het kk2 boardje maar nu met firmware 1,5 is het echt een feest al om mee te vliegen, in mijn ogen zou het op de opties na natuurlijk niet zoveel beter kunnen

gr Andre

11. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Als een naza te duur wordt zou ik eens naar de open pilot bordjes kijken.. Betaalbaar, vliegen erg goed enregelmatig te verkrijgen tegenwoordig.

12. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    kies je multiwii ook zeer betaalbaar en erg prettig.. vindt ik zelf erg prettig, als tussenstap.

13. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ja multiwii en openpilot zijn de beste optie en kun je meer custumizen dan bij naza.

14. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    of een rabbit.. ook perfect als upgrade.

15. GFTbaksken

GFTbaksken

Lid geworden:
    15 feb 2006
    Ik heb een naza en een KK2.

Wil je low budget blijven: kies KK2
    Heb je er iets meer voor over ga dan voor de naza.

Beide zijn zonder veel kopzorgen, denkwerk en gepruts snel en mooi stabiel te krijgen.

16. ct9

ct9

Lid geworden:
    28 sep 2004
    beterboard

Welke multiewii is aanteraden en als ik voor naza ga is dat plug and play of moet ik opde pc alles gaan instellen?

17. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    je zult elk bordje moeten afstellen, en bijna elke ook met de pc;) maar de naza is relatief makkelijk af te stellen;) zeker in vergelijking met multiwii of een andere met pid tuning

18. Bertsjuhn

Bertsjuhn

Lid geworden:
    4 aug 2011
    Ik heb ook eerst een KK 5.5D gehad.
    Ben daarna overgstapt op een Crius Multiwii van bij GoodLuckBuy.

Ben er erg tevreden mee.
    Het afstellen met PID is in het begin een beetje vaag, maar er zijn op YouTube al een aantal goede tutorials te vinden.

Was ook aan het twijfelen tussen een Naza of een Multiwii mar de prijs van de Naza hield me een beetje tegen. (€360,- incl GPS http://shop.jet-1a.com/product_info...=2138&osCsid=5b4be29b4bed7fc93594338c0da742b8)

19. ct9

ct9

Lid geworden:
    28 sep 2004
    board

Ik hoef geen GPS maar wil betrouwbaar vliegen het is toch niet dat ik km ver ga

20. Bertsjuhn

Bertsjuhn

Lid geworden:
    4 aug 2011
    Persoonlijk vond ik de vooruitgang van KK naar de Crius al een hele verbetering :)
    (Mijn directe omgeving ook ;) Hoefde minder snel aan de kant te springen voor langs suizende quads :p)

Deel Deze Pagina