Vaardag winkelcentrum Emiclaer A'foort 2012 poll!

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Puffin, 20 okt 2011.

?

Welke datum voor een vaardag komt het beste uit?

Peiling gesloten op 10 nov 2011.
  1. Koopzondag 22 april 2012

9,1%
  2. Zaterdag 2 juni 2012

36,4%
  3. Zaterdag 23 juni 2012

54,5%
  4. Maakt niet uit ik kom zo-wie-zo wel!

27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    HET IS DEFINITIEF!
    Zaterdag 23 juni in winkelcentrum Emiclaer Amersfoort!

Na de succesvolle vaardagen in Nieuwland van 2011 en 2010 ben ik benadert door de promotie manager van winkelcentrum Emiclaer iets verder op.

Zij willen een evenement met bootje (en evt. watervliegtuigjes) op de vijver als de winkels open zijn in 2012. De vijver is groter en wijder dan Nieuwland en heeft over het algemeen iets meer wind. Een hele lange kademuur is aanwezig.Kraampjes, inwendige mens, electra e.d. worden geregeld.

Bovendien is er een budget beschikbaar om wat extra's te doen, haventje, wedstrijdboeien, sleep object etc. etc. Promotie wordt geregeld met posters en advertenties. Om een succesvol evenement te genereren hebben we zoveel mogelijk deelnemers nodig. Het winkelcentrum heeft 3 data op het oog.

Koopzondag 22 april
    Zaterdag 2 juni (deze is ongunstig ivm flevoland en andere evenementen)
    Zaterdag 23 juni

Aangezien landelijk de vaardagen nog niet overal bekend zijn, wil ik hier graag jullie mening over wat het beste uitkomt. Dit moet binnen een paar weken worden doorgegeven aan het winkelcentrum.

Bovendien zijn alle suggesties welkom om het zowel voor het publiek als wij deelnemers zo leuk en origineel mogelijk te maken!

Hier onder wat beelden van de locatie (google earth):

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Leuk initiatief. Gezien de goede ervaringen bij de vorige vaardag wil ik wel proberen te komen. Op het moment geen voorkeur qua datum, we hebben de vakantie nog niet gepland, maar wel bij voorkeur een zaterdag. Die optie staat alleen niet in de poll.

3. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    huh... er staat toch echt één koopzondag en twee zaterdagen als keuze.......??????

4. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ok, maar als je nu geen voorkeur hebt voor 1 van beide zaterdagen? ;)

Ah, je kan meerdere keuzes aanvinken... Dat was me niet direct duidelijk.

Laatst bewerkt: 20 okt 2011
  5. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Het verschil tussen vierkantjes en rondjes. ;)

6. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    2 Juni is de Open Dag van Vaargroep Flevoland.
    Ook een publiekstrekker.

Verder zie ik een hééééééééééééle lange muur...
    Er zijn lieden die wat moeite hebben zo'n object te ontwijken...;)

7. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dan is 2 juni misschien niet zo handig.

Wat betreft de muur, er staat geen hoge reling op, dus als er dan toch boten van een enkele reis richting bodem moeten worden gered, na het "toucheren" van een muurtje, hoeft er niet een zeker iemand halsbrekende toeren uit te halen om de boot in kwestie uit het water te vissen. Dat scheelt dan weer. ;)

Is het water daar trouwens net zo schoon als bij de locatie "Noord"? Zelfs met mijn kleine Moewe heb ik daar tot nu toe nog nooit troep in de schroef gehad, en ik heb er nu toch al wel zeker een keer of 5 gevaren de afgelopen weken.

Wat betreft de suggesties voor het zo interessant mogelijk maken. Een blusdemonstratie zal toch zeker wel leuk zijn. En de mogelijkheid voor geïnteresseerden om met een bootje te varen, onder begeleiding. Misschien zijn er tegen die tijd wel een paar "clubbootjes" beschikbaar? Je hebt budget, begreep ik.

Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  8. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Zoveel budget nu ook weer niet. De reddingsbrigade is er misschien ook als dat voor sommige een geruststelling is:rolleyes:. Het water is zelfs iets beter, geen planten langs de kant.

Ligt door de jeugd-zonder-hobby wel wat troep op de bodem her en der, als daar een bootje bijkomt valt het in ieder geval niet op.:D

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
  10. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Moeten boten met een grotere diepgang daar rekening mee houden, of is het zo diep dat zelfs flinke zeilboten niet kunnen stranden op een winkelwagentje of zo?

11. ROCABL

ROCABL

Lid geworden:
    23 jan 2011
    22 april of 23 juni zou wat mij betreft op dit moment kunnen.
    Zou met 2 boten misschien 3 kunnen varen.

12. MartinL

MartinL

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Alles is wat mij betreft mogelijk, behalve 22 april. Ik ben dan nog steeds circa 5000 km zuid oostelijk van jullie.
    Zoals de planning nu is, zal ik er in juni zeker bij zijn.

groeten vanuit Afghanistan,

Martin

13. sanmos

sanmos

Lid geworden:
    2 okt 2008

14. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ach Martin, je kan daar nog altijd gaan vliegeren... Schijnt daar de nationale sport te zijn. Succes in de grintbak.

15. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    @Sander Mooi watervliegtuig, ik ben niet thuis in wat wel en niet kan aldaar, afgelopen september hadden we een snel "ding" van naar schatting niet groter als 1x1m en dat ging goed hard maar kon ook redelijk rustig vliegen. Ken jij het water in Emiclaer? Zou je een voor vliegers duidelijke omschrijving kunnen maken wat te doen/veilig is aldaar. Kan me voorstellen dat een redelijk formaat catelina wel kan maar een even groot snelheids monster weer niet, zoals gezegt ik ben er niet in thuis.

Bovendien ik zie dat je uit de buurt komt, zou jij als de dag definitief doorgaat t.z.t. mee willen doen in de organisatie voor het vliegers gedeelte, jij kent waarschijnlijk wel de nodige vliegers. Het is natuurlijk een boten evenement maar ± 4 demo's van max 15 tot 20 min moet kunnen.

16. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    mocht het zo zijn dat ik weer/ al wat varende heb en ik heb ook nog eens verlof lijkt t me zeer leuk om ook te komen varen.. een kijkje nemen doe ik zowieso als ik verlof heb!

17. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    HET IS DEFINITIEF!
    Zaterdag 23 juni in winkelcentrum Emiclaer Amersfoort!

18. marting

marting

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Prima ik zal er zijn

Gr Martin

19. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik zal die dag proberen vrij te houden. Totaal maar 14 stemmen trouwens? Valt me wat tegen...

20. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Binnenkort zal ik meer info geven zoals tijden en de inschrijving starten. De opzet is zoals vaardag Nieuwland met wat nieuwe opties door een ruimer budget. Wellicht zal ook de Reddingsbrigade aanwezig zijn voor promotie (en het redden van bootjes)

De vijver is uitstekend geschikt voor zeilers en ik zit denken aan een soort wedstrijd competitie onderdeel (object slepen door parcours etc...etc..) Nieuws volgt eerst de organisatie bij elkaar trommelen......tam....tam...tam... Vrijwillegers voor opbouw de vrijdag ervoor zijn welkom, met slaapzak en natuurlijk een bootje voor het bekende avondvaren!

Water vliegers zijn ook zeer welkom voor een aantal demonstratie!!

Deel Deze Pagina