Vector ~ Vector NT ~ Veteq ~ 950(R)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Nismo, 4 nov 2003.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Mannen,

    Ik heb hier een aantal mensen gezien die blijkbaar ik het bezit zijn van een Serpent (1 van de bovenstaande types), geeft niet ik zelf nl ook.

    Mijn onderwerp is eenvoudig en moeilijk nl: Wat zijn nou de kwalitatieve verschillen tussen deze wagens? Ik weet dat toppers graag met het nieuwste rijden maar ik zie ook in de regel veel mensen winnen met een Vector in het sub-top circuit. Ook verneem ik nog wel eens dat de Vector de beste wagen was van Serpent en dat de opvolgers hier van afgeleid zijn?

    Wie weet meer? Wat is jou idee en kennis?

    Lets discuss :roll:
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.726
    Locatie:
    Sassenheim
    De meningen zijn verdeeld, ieder zijn rijstijl...

    Ik ken toppers die zeggen dat de voorloper onder de naam Excel nog de beste auto was. Dat was een auto voor een hele agresieve maar ook snelle rijstijl.

    Als je het om de support doet kan je het beste een 950(r) nemen, wil je goedkoop rijden moet je een Vector 2e hands zoeken, op de 2e hands markt is daar heel veel van te vinden dat je nog jaren door kan.

    Veteq is een auto met heeeeeeel veeeeeeeeel afstelmogelijkheden. Als je de auto goed kan aanleren is er veel uit te halen maar zelfs veel toppers zijn toen terug gestapt naar de Vector-NT, een auto waar nogal weinig stuur in zat maar met wat aangepaste onderdelen toch ook veel mee te doen is.
    Sommige mensen zeggen ook dat de Veteq TE stabiel was en dat juist vertragend was. Wil je een Veteq moet je wel de 2e versie nemen met 1 gehele bodemplaat.
    Probleem bij de Veteq en de NT is de tank, er zijn al zo'n 30 verschillende versies geweest tegen het inhouden van de motor en het niet goed leeg rijden. Dat is ook 1 van de redenen dat deze 2 modellen het niet lang vol hebben gehouden.
     
  3. borrie

    borrie

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    55
    Hi Guy's,

    Ik ben het deze X met roelof eens. De Vector is een auto waar nog steeds alle onderdelen leverbaar van zijn, maar een goede 2de hands vinden wordt steeds moeilijker omdat de auto al een tijd uit productie is, vind je nu over het algemeen alleen maar vectors die er al een hele rit op hebben zitten. Ik raad je de 950 aan omdat het weer een relatief eenvoudige auto is waar je veel rijplezier aan kan gaan beleven. de 950-R is een evolutie van deze auto en is voorzien van de laatste snufjes, voor de meeste wedstrijdrijders is alleen het nieuwste goed genoeg maar voor een hobby rijder is het verschil nauwelijks merkbaar. Hard gaan die dingen allemaal !!!

    MVG

    Bor

    PS, Roelof hoe lang rij jij al met RC auto's want je hebt een schat aan ervaring, zoals ik het lees denk ik dat er veel mensen geholpen zijn met je advies ! Als je het in een positieve opbouw doet zoals nu dan komt het helemaal goed ! leest toch ook veel lekkerder ! we doen de hobby voor ons plezier, en ontspanning !!
     
  4. MobFigure

    MobFigure Guest

    :offtopic: Hoe lang zou het duren voordat ik geen onderdelen meer kan verkrijgen voor mijn impulse pro.
    Ben ik best benieuwd naar :?:
     
  5. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    @mobfigure, vraag dit even in een nieuw topic, dit draadje gaat ergens anders over..

    Robert, (die gelijk het hele draadje heeft ontdaan van off-topic postings)
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dank je Robert!

    Een goede 2ehands Vector weet ik nog wel te krijgen en ook nog heeeel veeeel onderdelen. Ik ben alleen aan het trainen voor het volgende competitie seizoen en tot nu toe met mijn zwaar gemodificeerde Vector. Ik kan aardig meekomen met mijn 12 :!: poorts .21 Mega MS maar winnen is iets anders, ik mis wat afstellingsmogelijkheden, jaja ik ben een berekenaar en gek op afstellingen ...

    Wat kan ik nu het beste doen? Gaan voor een Veteq of doorsparen voor een peperdure 950R? Is er trouwens ooit een oplossing gevonden op de misdesign van de tank zodat je hem wel kan leegrijden? Om nou om de 3,5 min te tanken in de finale ..... ik dacht het niet!
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.726
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zou geen Veteq kopen tenzij je die echt wilt. Als alleen het veranderen van de lengte van de pushrod de auto totaal veranderd moet je bij jezelf gaan nadenken als dat wel een auto is die geschikt is voor je.

    De tank is een kwestie van geluk hebben, ik weet niet hoe goed je rijdt maar alleen de snelsten hebben met de verkeerde tank de moeite om de kwalificatie van 5 minuten te halen. Als je niet zo snel rijdt zal je met de tank geen problemen hebben.

    Niet om je over te halen maar waarom perse Serpent ?
    De Mugen MRX3 heeft zich in veel wedstrijden bewezen en is op sommige punten ook nog eens goedkoper en sterker en is out of the box een hele goede en stabiele auto.
    Ook de nieuwe Picco en de HPI Proceed zijn leuke auto's om naar uit te kijken.
    Deze auto's zijn net als Serpent net zo makkelijk verkrijgbaar en te onderhouden, je moet alleen iets verder kijken dan de winkel om de hoek.
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja ...

    Waarom Serpent, ik heb er de beste ervaringen mee en prijs / kwaliteit is goed. Buiten het voorgaande kan ik er mee lezen en schrijven.

    :lol:
     
  9. MobFigure

    MobFigure Guest

    Tja roelof is anti serpent.
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja jammer, hij had het al eerder over Mugen maar dat is zijn goed recht. Ik ben echter wel op zoek naar Serpent rijders die een goed advies kunnen geven!
     
  11. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Roelof is niet anti-serpent, hoewel 't soms wel zo lijkt... voor hem is het een minder goed merk en dat laat ie weten ook...

    'k denk dat z'n advies en dingen die hij over serpent zeggen erg negatief zijn, maar hij vindt dat je voor 't zelfde geld een mugen kan hebben die niet die nadelen heeft....
     
  12. marvin

    marvin Guest

  13. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Een paar? Ik zie alleen maar monstertrucks en 1 persoon met een serpent. Kan je toch beter naar www.real80.nl.
     
  14. MobFigure

    MobFigure Guest

    Tja hij laat het een beetje te vaak weten naar mijn mening.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.726
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja, ik heb jaren Serpent gereden, Quatro, Sprint in div uitvoeringen en een Excel en daar hield het op. Te veel problemen en bugs wat gewoon een hoop geld kost. Jammer is alleen dat het tot op vandaag nog gebeurt dat ze een nieuw product te vroeg op de markt gooien.

    Toen ik na het stoppen met Serpent overstapte op een BMT was de totale kosten in een jaar tijd duidelijk gedaald ondanks dat de onderdelen van BMT 2x zo duur waren.....
    Diezelfde ervaring heb ik momenteel nog steeds nu ik al sinds 97 met Mugen rij, de auto is redelijk compleet en zeer competief uit doos, zeker de MRX3 behoeft geen ander onderdeel om op ieder circuit goed te gaan.
     
  16. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja maar dat zijn nou net niet de wagens waar het hier over gaat en als ik kijk naar de prijzen van de diverse onderdelen in vergelijk met andere merken is Serpent zekers 1 van de goedkoopste en ja iets wat gemaakt is voor competitie gaat nu eenmaal sneller kapot! Ik heb ook een hele mooie TGX MK-1 van Tamiya, die wagen heeft meer aan onderdelen gekost dan mijn vector maar is geen echte competitie auto en was nieuw 1/3 van de prijs! Afgelopen week met 60kmpu tegen de boarding aan gereden, geen schram! Als ik datzelfde met de Vector doe moet ik hem weer helemaal opnieuw afstellen en is de kap zekers kapot. Die kap kost overigens 25EUR en die van Tamiya 65EUR!!!!!!!

    Laten we even duidelijk houden dat competitie wagen zeer gevoelig zijn voor impact! De wagens zijn gemaakt voor snelheid en handelbaarheid en niet voor de hobby!
     
  17. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    wat dat betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb een paar jaar met hobby auto's gereden om het zo maar te zeggen en rijdt nu ruim een jaar met Picco. Eerst Integra en nu een speed. Mijn Picco kan veel meer hebben als bijvoorbeeld de Protech auto waarmee ik reed en de Tamiya modellen die ik heb gehad.
    Bij mijn Integra bijvoorbeeld, was het snoertje van de gasservo een keer doorgesleten aan de grond, onder het rijden en met volgas...Auto speert er loeiende hard vandoor en ik kon niks doen, alleen sturen. De auto vloog keihard tegen een rand aan en kwam op zijn kop terecht. Daar heeft de motor zeker 10 seconden volgas liggen janken. Na inspectie bleek de auto geen schrammetje te hebben, behalve dan wat krasjes op de kap. Ook de motor nog helemaal intact nadat ik deze grondig heb gecontroleerd en uit elkaar had gehaald. Terwijl de auto serieus volgas reed. Als ik dat met mijn protech had gedaan was hij vergruist.

    Wat Serpent verder betreft, ik ben het wel een beetje met Roelof eens. Serpent brengt minstens een keer per jaar een nieuwe auto uit in zowat elke klasse. Daarop komen weer updates enz. Dat is niet echt klantvriendelijk als je up-to-date wil blijven en voor winkeliers is het ook een ramp om alles op voorraad te hebben.
    Zowieso vernieuwen ze de auto wel heel erg vaak. Merken als Picco en Mugen blijven hun modellen veel langer houden totdat er weer een opvolger komt, terwijl deze auto's in de praktijk minstens zo goed mee kunnen komen met de nieuwste Serpent versies...
     
  18. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja, hebben we het hier dan over 1:8? Serpent "leeft" inderdaad van de verkoop van wagens en niet van onderdelen! Dat is belangrijk verschil met veel andere leveranciers, daarom ben ik van mening dat Serpent rijden relatief goedkoop is. Mijn initiele vraag was alleen welke wagen (model) het beste is en daar krijg ik geen goed antwoord op. Ik blijf nog maar even een tijdje rijden met mijn Vector en als ik een goede Veteq voor mijn neus krijg zie ik wel weer. Een nieuwe 950R kopen is er nog niet bij en als ik het verschil zie tussen en standaard 950 en mijn Vector dan is dat nihil ...

    Topic sluiten maar!
     
  19. MobFigure

    MobFigure Guest

    Wat een merk discussie overal over serpent en mugen, zullen we iedereen gewoon in zijn waarde laten en laten nemen wat diegene het beste vind.
    De ene vind dat mugen de andere serpent, ik kies voor serpent maar ik zeik mugen niet af in tegenstelling tot andere personen, die zweren bij mugen maar serpent wel afzeiken.
     
  20. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    idd!
     

Deel Deze Pagina