hoi ik wilde wat weten over mijn setje, ik zit nu op de camping en heb meegenomen mijn rc4wd sandrail met traxxas tranny en velineon vxl setup. nu heb ik het volgende probleem, zodra ik goed en wel 10 min aan het rijden ben op een vollle 11,1 volt 4000mah lipo begint de wagen een eigen leven te leiden, met andere woorden de wagen rijd zelf ineens 1sec volgas vooruit en daarna geen signaal meer. ik heb de receiver opnieuw ge bind met de zender maar het helpt niet iemand dit probleem al meer meegemaakt wie kan mij helpen alle input welkom
ik heb zelf een totaal andere auto en ik heb hetzelfde, bij mij betekent het dat de accu leeg is... tt
Controleer eerst is waar de failsave op staat ingesteld. Zet de zender aan en de ontvanger en als beide connected zijn, de zender uit zetten. Springt de auto dan ook in volgas? (Wel even het model vast houden met de wielen van de grond.) Zo ja dan staat de failsave niet goed ingesteld en moet je hem even opnieuw binden met gas in neutraal of op de rem tijdens het binden. Verder is het pas na 10 minuten dat de problemen naar voor komen? ook als je de accu weer oplaad en probeert te rijden? Dan is ie ook weer na 10 minuten dat het fout gaat? of gaat ie dan al gelijk fout? Als ie het eerst 10 minuten weer doet en daarna pas weer problemen geeft. Dan lijkt het op een lege accu en dat er vervolgens iets mis gaat met de spanning naar de ontvanger toe. Misschien dat de LVC ook ingrijpt op de BEC spanning en de ontvanger te weinig krijgt. Blijft 1 nadeel van de spektrum ontvanger dat ie een vrijhoge minimale spanning nodig heeft.