Hallo, Het is al een tijdje geleden dat ik hier iets neer heb gezet, maar ik doe het toch weer. Ik was aan het rijden, en in een keer valt het me op dat de rechterachterkant helemaal ingezakt was, de demper was losgeraakt van de 'demperhouder' (geen idee hoe). Het schroefje is niet beschadigd maar het gat wel. Nou is mijn vraag. Stel dat ik aan alle twee de kanten, de demper een gaatje hoger of lager doe, heeft dit dan effect op de wegligging/grip? Waarschijnlijk zal deze verandering in de wegligging zo minimaal zijn dat het niet merkbaar is, maar ik wilde het toch even navragen. Alvast bedankt voor de hulp Joost
Ik heb op mijn electro mijn veren al op verschillende posities gemonteerd en eerlijk gezegd heb ik hier niet zo super veel verschil in gemerkt, om niet te zeggen, geen verschil. als je ze verzet doe het dan wel aan beide kanten
en moest je nu verschil merken kan je natuurlijk gewoon een langere bout nemen en er achterkant een nyblockmoer opzetten hé
als parkeerplaats rijder zal je inderdaad niks of bijna niks merken dat je shock platter of rechterop staan.
En dit staat in de Hudy setup book: Effects of Shock Position Adjustment Shocks more inclined • Makes the spring and damping softer. • Makes the car more progressive, giving a smoother feel and more lateral grip (side-bite). • When all four shocks are inclined it makes the car very easy to drive, and it feels like the car has more grip, but it is not always fastest. Shocks more vertical • Makes the spring and damping harder. • Makes the car have a more direct feel, but less lateral grip. Front shocks more inclined thanrear shocks • Makes the steering feel very smooth and there will be slightly more mid-corner steering. • Mounting the rear shocks very upright can result in the rear feeling unpredictable and more nervous in corners. Rear shocks more inclined than front shocks • Makes the car feel aggressive turning into a corner, but most of the time the car will have slightly less steering. • Car will have abundant lateral grip in the rear, so turning radius won’t be very tight.