Verandering wegligging door dempers?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door joostvhoek, 26 aug 2011.

  1. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    Hallo,

    Het is al een tijdje geleden dat ik hier iets neer heb gezet, maar ik doe het toch weer.

    Ik was aan het rijden, en in een keer valt het me op dat de rechterachterkant helemaal ingezakt was, de demper was losgeraakt van de 'demperhouder' (geen idee hoe). Het schroefje is niet beschadigd maar het gat wel.


    [​IMG]


    Nou is mijn vraag. Stel dat ik aan alle twee de kanten, de demper een gaatje hoger of lager doe, heeft dit dan effect op de wegligging/grip? Waarschijnlijk zal deze verandering in de wegligging zo minimaal zijn dat het niet merkbaar is, maar ik wilde het toch even navragen.

    Alvast bedankt voor de hulp

    Joost
     
  2. Zillion13

    Zillion13

    Lid geworden:
    13 jun 2011
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Belgium - Brugge
    Ik heb op mijn electro mijn veren al op verschillende posities gemonteerd en eerlijk gezegd heb ik hier niet zo super veel verschil in gemerkt, om niet te zeggen, geen verschil.

    als je ze verzet doe het dan wel aan beide kanten :)
     
  3. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond
    het wagentje zal hoger of lager komen te staan.
     
  4. steef !!!

    steef !!!

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    355
    Locatie:
    sliedrecht
    lager is toch beter voor de wegligging? dan zou ik dat iig doen!
     
  5. booster666

    booster666 Guest

    en moest je nu verschil merken kan je natuurlijk gewoon een langere bout nemen en er achterkant een nyblockmoer opzetten hé
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Google even op "setup book Hudy"... lees dat en leer.
     
  7. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    als parkeerplaats rijder zal je inderdaad niks of bijna niks merken dat je shock platter of rechterop staan.
     
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    En dit staat in de Hudy setup book:

    Effects of Shock Position Adjustment

    Shocks more inclined
    • Makes the spring and damping softer.
    • Makes the car more progressive, giving a smoother feel and
    more lateral grip (side-bite).
    • When all four shocks are inclined it makes the car very easy
    to drive, and it feels like the car has more grip, but it is not
    always fastest.

    Shocks more vertical
    • Makes the spring and damping harder.
    • Makes the car have a more direct feel, but less lateral grip.

    Front shocks more inclined thanrear shocks
    • Makes the steering feel very smooth and there will be slightly
    more mid-corner steering.
    • Mounting the rear shocks very upright can result in the rear
    feeling unpredictable and more nervous in corners.

    Rear shocks more inclined than front shocks
    • Makes the car feel aggressive turning into a corner, but most
    of the time the car will have slightly less steering.
    • Car will have abundant lateral grip in the rear, so turning radius
    won’t be very tight.
     

Deel Deze Pagina