verbouwen cpl kist hoeveel a.h.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door The mechanic, 17 mrt 2009.

1. The mechanic

The mechanic

Lid geworden:
    20 okt 2008
    zo met het nieuwe seizoen voor de deur ben ik een oude cpl startkist aan het opknappen

nu ga ik lekker lux doen dus met een brandstof pomp en een power pannel

ik start met de hand

dusse

nu de volgende vraag

een pompje 6 volt amperage onbekend
    en een graupner power pannel voor de pomp en de gloeiplug

nu heb ik de volgende accu's tot mijn beschikking

2 x sealed lead 12v 7 a.h

en

3x sealed lead 12v 2 a.h.

dus in principe kan ik ze paralel zetten en dan heb ik 20.ah maar dat lijkt me een beetje over de top

hoeveel heb ik nodig denken jullie voor een normaal velddagje vliegweekend?

2. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Er van uitgaande dat de accu's nog van goede kwaliteit zijn zal één 12V 7Ah accu voor een middagje lekker vliegen voldoende zijn. Zelfs voor een weekeindje is die accu voldoende.
    Je hebt er twee dus kan je kan er één laden en de tweede in je startkist gebruiken. Als de ene leeg is steek je de tweede in je startkist en hang je de lege direct weer aan de lader.

3. The mechanic

The mechanic

Lid geworden:
    20 okt 2008
    mhh zeker weten wat trekt een glow plug eigenlijk?

ze zijn hele goede kwaliteit hebben (ze hebben altijd non- stop aan de druppellader gehangen en ze zijn nooit belast)

anders pak ik gewoon andere mee morgen

maar het scheelt wel in het gewicht van mijn kist

als er maar een in hoeft

merci

4. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Veruit de meeste gloeipuggen gloeien netjes op bij een stroom van ongeveer 3A. Maar afhankelijk van het type kan dat varieren tussen de 2A tot bij sommige wel 5A! De gloeiplug driver in je power panel is een schakelende voeding die de 12V van je accu steeds heel kort op je plug zet. Als dat te lang duurt zal de plug te heet worden en doorbranden. Als je de "stroom" op je panel goed insteld zal dat echter nooit gebeuren.
    Zorg ervoor dat de "stroom instelling" helemaal op minimaal staat voordat je een plug er voor het eerst op aansluit. Sluit dan een losse plug aan en draai de "stroom" voorzichtig op tot de plug netjes kersenrood opgloeid. Onthoud die instelling en let goed op dat je niet verder gaat want dan zou de plug snel kunnen doorbranden.
    Wanneer je motor goed is afgesteld zal je maar heel weinig stroom nodig hebben om hem te starten. Je kan je motor minstens een keer of 20 starten op een volle 12V 7Ah accu, misschien zelfs wel meer. Dat is meer dan in een gemiddeld weekeinde zal gebeuren. ;)

5. The mechanic

The mechanic

Lid geworden:
    20 okt 2008
    oooh super dan plaats ik een accu en de anndere als reserve
    Dat scheelt weer, want ik moet een stuk sjouwen naar mijn veld.

Deel Deze Pagina