Hallo, De Waker staat momenteel even in de ijskast, van het winter weer verder met de verbouwing (om de lange winter door te komen). Bij het opruimen van de zolder stuitte ik op dit zeiljachtje, de Volans van Nikko. Eens gekregen van mijn ouders toen ik een jaar of 12 was, 7 jaar geleden. Veel gebruikt, is ook te zien. Regelmatig omgeslagen, ook aan de binnenzijde te zien in de vorm van roest. Maar zoals dat gaat met deze bootjes, na een tijdje is de lol er af en komt ie ergens op zolder te liggen. Had er geen omkijken meer naar, dacht zelfs dat ie al op de vuilstort, of na die zeven jaar imiddels als was gerecycled. Maar ik heb hem nog. Weggooien kan ik niet, zitten veel emoties aan, mijn liefde voor het zeilen is hier eigenlijk mee begonnen, het echte werk dan Maar goed, weer even terzake. Boot, afstandsbediening, oplader en batterijpakket alles is weer terecht. De romp is helemaal verkleurd, was ooit wit, inmiddels bruin en er wordt niet eens in huis gerookt. Mast is gebogen, zeilen zijn uitgehangen en zitten scheuren in. Beetje een knullig bootje om als 19-jarige mee te varen. Daarom het volgende bedacht, ik ga de boot helemaal verbouwen tot een prachtige open zeilboot (eigen ontwerp baserend op bestaande modellen). Het enige wat ik zal gaan hergebruiken is denk ik alleen de romp, vind ik persoonlijk een mooi model met zo'n geveegde kont. Andere mast, andere zeilen, nieuwe kiel, roer noem maar op... Eerst maar eens een paar foto's. Let eens op het stuurmechanisme, hoe simpel dat in elkaar steekt (laatste foto)
Hallo VP, Als ik het me goed herinner was het roer ook het enige, dat je radiografisch kon bedienen, de zeilen stonden vast. Als je de indeling van een Micro Magic als leidraad neemt voor je verherbouwing, dan komt er ook nog een fatsoenlijk zeilend model uit. Wellicht zelfs een kielkast met een MM kiel en bulb..? Houdt ons op de hoogte. Groeten, Jan.
Ik zie hier een bouwverslag van de Micro Magic, zal eens even doornemen... Micromagic.nl: Forums / Bouwtechniek / Bouwverslag Micro Magic Classic