tijdens een franse wedstrijd zag ik een prototype van Topmodel. Nicolas Pietu em Loic Haux vliegen voor dit merk en hadden op het testmodel een rudder wat bij gas dicht openspleet. het staat dan als een V open en remt echt super.
Dus... een extra servo? En niet een voor enkel een rem die niet precies/snel/krachtig moet zijn, maar een 2e rudder servo... Ik zie meer in een los rem systeempje met een (>)2g servo. Als je al zoiets wilt. Want ik zie best enkele voordelen in remmen die altijd open zijn.
klopt, 2 rudder servo's. van die hobbycity dingen met dat metalen dekseltje. de slechte centering was door het gebruik van twee van deze 2,2 grams servo's en dan tegengesteld minimaal.
Dat scheelt dan weer iets, maar deze zijn dan weer traaaag. De 318 doen dezelfde beweging in de helfd van de tijd.
Ook bij Aerobertics? Die heeft ook de Hitec D5035, die wil ik ook nog ff testen. Aerobertics.be - Product Detail Servos - Hitec
yep juist ook daar, volgende week komen deze weer binnen. de 5035 is mooi klein, 4,5 gram geloof ik maar niet zo snel en schijnbaar zeker niet boven 5 volt te gebruiken. HS-5035HD - Hitec RCD
Deze doet het wel. c: En anders de Graupner DS277. Is gelijk aan de DS318 alleen dan met een Graupner stickertje... Net als de JR ES316 en Graupner C131 (analoge versie van de DS318 ). -edit- Hoezo op? In Oostenrijk nog volop verkrijgbaar.