Weet iemand het verschil tussen de Tiger Motor MN 3515 400 KV en MT 3515 400 KV Ik zie verschil in de prop bevestiging op de MT kun je alleen maar props met één gat bevestigen. Op De MN kun je props bevestigen met drie gaten of zie ik iets over het hoofd ? De MN 3515 zie ik hier in Europa ook niet te koop staan.
Mn is de goedkopere oftewel minder kwalitatieve versie voor zover ik weet. De lagers zijn bijvoorbeeld van iets mindere kwaliteit.
volgens de specificatie van tiger motor zelf hebben ze beide 900 watt ik zie ook wel verschil in bouwhoogte van de motoren. Ik zelf denk dat het grote verschil is dat je op de MT geen driegats props kunt schroeven. Kan iemand dat bevestigen ?
Leko heeft gelijk .. bouwhoogte en een meer flexibelere prop-montage. De MN-serie is veelal ook wat lichter dan de MT-serie, hetgeen de vliegtijd ten goede komt.
Ik heb door "leko" bemerkt, dat ik sinds november 2013 MN3515-15 motoren heb i.p.v. MT3515-15 motoren. Ik heb MT motoren besteld en ook de MT prijs ervoor betaald. Ik ga de motoren voor mijn Ironman 1000 gebruiken. Omdat de MN serie een tik beter (en duurder) is als de MT serie, ben ik natuurlijk helemaal niet boos hierom. Groetjes, Jordy
MN serie is juist slechter. De reden dat het lichter is omdat de lagers van slechtere (lichtere) kwaliteit is. Slechter is dan nog steeds beter dan ieder ander gemiddelde motor
hmm, MN serie slechter en toch duurder als de MT serie..? Weet je dat zeker? Ik geloof namelijk dat ze dezelfde bearings (EZO) gebruiken, alleen is de motor iets platter dus ook iets lichter (5 gram verschil). Groetjes, Jordy
Ben erg benieuwd wat de uitkomst van deze topic gaat worden. Wat zou inderdaad de beste zijn? Maak zelf namelijk ook gebruik van de MT3515-15 en behoren niet voor niets tot de professionele sectie op de website van de motoren.
Nee dat wist ik niet zeker. Ik heb het verward met de FX series wat een tijd geleden custom is gemaakt. MN serie is inderdaad een "lichtere" MT variant wat eigenlijk daar niet onder doet.
Hmm .. welke is de beste, dat is altijd lastig. Tiger market de MN-serie als zijnde speciaal voor luchtfotografie. Ze zouden efficiënter zijn en door middel van de speciale propmontage geschikt voor meerdere prop soorten. Techone zegt zelf dat ze toen speciaal voor de S800 zijn uitgebracht ivm het gebruik van drie-gats carbon props. Ikzelf zie weinig verschil in kwaliteit en denk dat het meer een marketing ding is. Zowel de MT- als de MN-serie heeft me nooit teleurgesteld. Ik heb als voorbeeld nu ongeveer 18 vliegtijd geklokt met 6 stuks MN3510-13 700kv op een SYN6 en de lagers zijn nog als nieuw. Absoluut geen speling. Waarom ik voor de MN gekozen heb ? De MN3510-13 700kv is er niet in een MT-versie. Het alternatief was een MT3515-650kv. Verschillen : * De MN is lichter (117gr ipv 188gr = 426gr op een hexa !) * De MN is lager qua bouw (28.5mm ipv 37.5mm) * De MN geeft op 4S met 13" iets meer thrust met een ongeveer gelijke Amp * De MN kan voorzien worden van (lage) 3-gats CF props Advies : ga na wat je gewenste specs zijn en indien je kiest voor Tiger, 1e keus de nieuwe U-serie, 2e keus de MN-serie en 3e keus de MT-serie. Het zjin geweldige motoren maar de rede van aanschaf hangt af van het gewenste gebruik en natuurlijk ook van je portemonnee ..
Had ik toch ergens goed gelezen. Grotere lagers=langere duur Uiteraard wat meer gewicht wat je erbij krijgt. Een ding is niet juist. MN serie is echt niet speciaal voor S800 gemaakt, want die bestaat al een hele poos in alle soorten en maten.
Ik weet niet welke groter zijn. De MN3510 heeft andere spare lagers (BE005) dan de MT3515 =BE008 maar voor het echte verschil in maatvoering, dan zou ik er twee open moeten maken. Je hebt gelijk. En als dat enige de rede voor de MN-serie zou zijn, dan waren ze obsolete met de komst van de U-serie.
Ja, de U serie is nog "lekkerder", maar ook nog duurder. Ik denk ook dat de MN en MT serie gelijkwaardig zijn, met een heeeeel klein voordeeltje voor de MN serie. Maar of dat ok meetbaar is... geen idee. Het belangrijkste voor mij is dat de motoren een goede kwaliteit hebben, en dat zijn de T-motors wel geloof ik. Groetjes, Jordy
Als Tiger EZO lagers gebruikt, kan ik mij niet voorstellen dat ze lagers van andere fabrikanten gebruiken. Want in deze prijs klasse zijn de lagers niet de kosten, consumenten retail prijzen varieren van 2 a 4 euro per lager. Het zijn juist de kleine lagers die duurder zijn, maar het zijn de grotere lagers die je wilt gebruiken (het gaat hier om een paar millimeters).