Verslag van mijn Piccolo V2

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Gizmo, 25 dec 2004.

1. Gizmo

Gizmo Guest

Zoals ik had belooft zal ik hier even kort een verslag schrijven van mijn Piccolo V2.
    Als een klein kind heb ik (door mijn zelf verpakte kado :wink: ) open gemaakt en wat zat daar in......... een Piccolo V2.

Na het eten ben ik begonnen met het bouwen van mijn Piccolo.
    Piccolo frame.
    Piccolo met motor

Piccolo met ***** ben ik de gauwigheid de naam vergeten.(oorzaak te veel baco's vandaag :celebrate: )

Dit is effe de laatste shot van de Piccolo V2 bijna klaar.

Ik ga morgen wel weer verder en dan hoop ik ook het vliegverslag te hebben. Dan zien jullie mij wel in actie (hopelijk) met foto uiteraard.
    Maar nu weer verder in het feestgedruis en aan de Baco's 8)
    Foto's kunnen klein zijn moet je maar even dichter op de monitor gaan zitten.

2. dutchhelipilot

dutchhelipilot

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Ehh je foto's doen het niet.

het is [​IMG]

gr Remco

3. Gizmo

Gizmo Guest

Ik ben echt heel dronken ik snap er niks van.

4. Gizmo

Gizmo Guest

Moet ik wel de BBCmode wel uit vinken. Duh...
    Tot morgen.

5. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    je hebt "Schakel BBCode uit in dit bericht" aan staan Sabine (als je je bericht edit onder het typ-scherm)

Als het goed is zie je 2 vink-vakjes naast elkaar, probeer daar in het midden tussen te klikken hahahaha :celebrate:

6. Gizmo

Gizmo Guest

Ja dat is mij inmiddels al gelukt.

7. Gizmo

Gizmo Guest

Ja daar ben ik weer en dit keer geen kater.

Maar ik heb wel een ander probleem. Ik heb een Multiplex cocpit mm zender. Maar nu doet de picco het niet fijn.
    De wieken draaien wel al ik langzaam gas geef maar de staart motor niet? Wanneer moet hij draaien ook meteen of later? Wie kan mij helpen?

Mocht het echt niet lukken bij welke ervaren persoon van een picco mag ik komen om hem verder af te stellen? Wie bied zich evt aan?

8. Linh

Linh Guest

Hoi, als je staart rotor niet draait Hoeft het niet te zeggen dat ie kapot is( kan natuurlijk wel).

Als je hem op een kwart gas zet, en de helicopter komt nog niet van de grond dan begint hij wel te draaien?
    Zo niet draait je helicopter rondjes.

Misschien zit je gyro op zijn kop, zet je helicopter aan en laat je wieken zachtjes draaien.
    Pak je heli op en draai hem naar rechts of naar links. Als je staart rotor het effect gaat vergroten zit je giro op zijn kop. Zo niet dan zal je staart rotor tegensturen.

Hopelijk snap je de warrige uitleg, en misschien heb je er iets aan.

gr linh

9. Gizmo

Gizmo Guest

Ja de staartrotor doet het wel.
    Maar moet hij meteen al meedoen? Mijn situatie is zo:
    Hij staat in Mode 2.
    Rechterstick funtioneerd prima nick en roll servo.
    Linkerstick: als ik vanuit mijn neutrale stand naar beneden beweeg gaat de straatrotor al draaien en als ik dan zeg maar weer naar boven ga om gas te geven dan gaat de straatrotor minder draaien en beginnen de wieken normaal toeren te maken.
    Linkerstick: links en rechts, rechts gaat de staartrotor wel draaien en naar links doet hij helemaal niks. Wat kan er an de hand zijn moet de Gyro meer uitgedraaid worden van het Piccobord plus?

10. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Hmmm dit is precies het tegenovergestelde, als de hoofdrotor sneller gaat draaien dan moet de staartrotor ook sneller gaan draaien. Er zitten geloof ik 2 draaischroefjes op het piccoboard, de ene regelt de gyro de andere de mix van staart en hoofdmotor. Waarschijnlijk moet je die wat afregelen.

Dat is goed, niets aan doen.

11. Gizmo

Gizmo Guest

Dank je wel. ik ga meteen effe aan de slag, kijken of het mij gaat lukken.

12. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Kijk meteen ook even of het picoboard goed om zit:

Hou de heli in de hand en geef een beetje gas zodat de hoofd en staartrotor gaan draaien. roteer nu de heli vrij vlot tegen de klok in (van boven gezien) Gaat de staartrotor sneller draaien tijdens het roteren? Zo ja dan zit alles goed, zo nee (de staart gaat langzamer draaien) dan moet je het picoboard omgekeerd monteren.

13. Gizmo

Gizmo Guest

Ik heb net effe geprobeerd en hij doet het goed. Ik moest even de stelschroefjes verdraaien. Ik kan nu niet echt merken dat de staartrotor harder of zachter gaat draaien tijdens het draaien in de hand maar dan zal ik nog verder moeten afstellen maar dat komt wel goed.

14. G

G Guest

Leuk verslagje! Mijn dragonfly was RTF geleverd, dus kon ik er zelf niet veel van leren, over het bouwen ervan dan. Wel knap zelf gebouwd! :thumbsup:
    Volgens mij zijn er niet veel van "het vrouwelijke geslacht" op het forum, en die zelf iets kunnen/willen bouwen, tenminste, jij bent de 1e die ik op het forum tegenkom. Suc6 met vliegen & afstellen!

Groetjes Geoffrey :xmas:

15. Gizmo

Gizmo Guest

Dank je wel Geoffrey

16. Theo B

Theo B Guest

wel erg negatief t.o.v. de vrouwen :!: :wink:

mooi verslag :)

Theo

17. G

G Guest

Ik bedoel het niet negatief, gewoon positief hoor :eek: .
    Maar vind het gewoon knap dat Gizmo het ook leuk vindt, als je bijvoorbeeld m'n zusje van 13 neemt, die KAN/WIL nog niet eens een TV-kastje van 12 schroeven en 5 planken in elkaar zetten, dus word ik er altijd bij geroepen :)

18. Rover

Rover

Lid geworden:
    24 aug 2003

19. Royco

Royco

Lid geworden:
    12 aug 2004
    Ik denk dat je de linker stick (in mode 2) helemaal naar onderen moet hebben bij het piccoboard, bij inschakelen word dit de 0 stand en van daaruit ga je dan gas geven, zo werkt het bij mij in ieder geval.

Bij mij begint de staartrotor trouwens ook niet direct te draaien maar pas bij een kwart gas ofzo, bij hoveren blijft de staart wel mooi stil staan (zit wel een heading hold module op).

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, ben zelf nog erg nieuw wat heli's betreft dus hoop dat m`n verhaal een beetje klopt :roll:

Groetjes,
    Roy

20. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    mooi verslag gizmo

offtopic nog ff iets positiefs voor de vrouwen jij bent niet de enige vrouw die bouwd en zeer technies bezig is. me ma is ook altijd de techneut hier en heeft ook meer gebouwd aan mijn eerst kistje
    weer on topic

het piccoboard plus moet bij de eerste keer heb ik gemerkt eerst de twee extremen dan de stick uit slagen heben gezien om goed te werken
    dus eerst eens de stick vol gas dan accu aan sluiten wel de heli vast houden tijdens dit dan het gas weer dicht gooien
    als goed is werk dan alles perfect.
    ik wens je veel plezier met je piccolo en kom ook eens kijken op indoormeetings

Deel Deze Pagina