vieze uitlaat trex 600 nitro

hallo ik heb een trex 600 nitro
nu heb ik een klein probleem mijn uitlaat is na het vliegen erg smerig aan de buitenkant ik denk zelf dat het nitro is lijkt op roest
wie weet hoe je dit kan voorkomen?
en wie weet hoe ik dit kan schoonmaken het ziet er nu niet uit zo?
verder een super heli

Welke brandstof heb je? Het klinkt meer alsof je wonderolie in je brandstof hebt, die geeft bruine uitslag.

misschien staat de motor wat te rijk?

dan gooit ie het overtollige spul ook door de uitlaat eruit

Sinds een tweetal maanden vlieg (eigenlijk hoover;)) ik ook met een Trex 600 N sport maar mijn uitlaat is nog als nieuw... Ik gebruik tornado 15% nitro en de helie is (natuurlijk) ook zo rijk afgesteld dat de overbodige brandstof eruit spettert...:p

Welke uitlaat gebruik jij? De mijne is een C(urtis) Y(oungblood) MP 5 en die is gemaakt van aluminium.
Op het uiteinde zit een haaks kunststof/rubberen/silicone stukje dat ervoor zorgt dat de meeste uitlaatgassen samen met de overtollige brandstof zover mogelijk van de heli en uitlaat weggeblazen worden....

Ik heb wel al gezien bij anderen dat edelstalen (inox, etc) uitlaten wel gemakkelijker brandplekken krijgen. Mijn motorfiets heeft een inox (roestvrijstaal) uitlaatsysteem en in de bochten (de heetste plaatsen) zitten nu overal bruine vlekken die er ook niet meer uitgaan..:(
Dus, heb jij toevallig een inox uitlaat en zit daar bij jou wel zo 'n haaks stukje slang op het uiteinde?

eey slomo
wat voor motor rijdt je ? wat voor bruine vlekken heb je dan , op de bocht ? of is het gewoon 5000000 keer warm geweest waardoor ie steeds donkerder wordt ?
ik rijdt yamaha r1 en bij mij is ie gewoon blauw :]
mvg ferry

Het komt door de Tornado brandstof.

Prima spul met dit als enige nadeel, waarschijnlijk zit er wonderolie bij.

Neem volgende keer gewoon iets anders waar geen wonderolie doorheen zit.

ik heb ook een C(urtis) Y(oungblood) MP 5 uitlaat met silicone stukje (haaks) maar hij slaat gewoon aan het ziet er niet uit

eerlijk gezegt ik word er gek van slapeloze nachten enz enz

Ferro, ik ben de trotse bezitter van een Honda CBF 1000 die nu net één jaar oud is...:). De bochten hebben vlekken en ook grote stukken die heel bruin geworden zijn. Heb nu iets meer dan 6000 Km maar die vlekken kwamen al heel vroeg.. Misschien slechte kwaliteit inox? Ik dacht ook altijd dat inox blauw verkleurde en niet bruin..:(. Schijnt dat bij mijn moto de katalysator in de bochten zit en omdat een katalysator met heel hoge temperaturen werkt, zou het daar wel eens aan kunnen liggen....

Rhelie, Carlo01 vliegt met Cool Heli Juice zegt hij net. IK vlieg met Tornado en mijn uitlaat blijft "onbevlekt"..;). Zou het kunnen dat in die brandstof van Carlo01 nog wonderolie zit? Ik dacht dat daar tegenwoordig overal synthetische olie inzat? Maar dat zou natuurlijk de reden kunnen zijn want ik herinner me van vroeger hoe smerig bruin de motoren waren als die met methanol met wonderolie gestookt waren..

Carlo01, kun je eens een paar foto's posten van je uitlaat? Kan je de vlekken niet verwijderen met een (oude) panty/nylonkous (als de uitlaat afgekoeld is natuurlijk;)).

Laatst bewerkt:
nee ik spuit mijn staart riem niet in met olie dit omdat ik een trex 600 nitro pro heb en die heeft geen staart riem
en ik ben erachter wat de vlekken heeft gemaakt

mijn cilinderkop zat los ik denk door trillingen daar nevelde hij brandstof uit

BIJ DEZE WIL IK NOG IEDEREEN BEDANKEN VOOR DE REACTIES

cylinderkop die loskomt zou wel eens door te hoge temperatuur kunnen komen
oppoetsen van een uitlaat kan je probleemloos met zéér fijne staalwol of schuurpapier vanaf korrel 600 of grotere waarde
terug laten glinsteren kan je met polierpasta

Back