Vintage Kits & Kisten in de markt

pappawinnie

PH-SAM
OVERZICHT VAN DOOR PH-SAM ONTWIKKELDE EN IN NEDERLAND GEPRODUCEERDE VINTAGE & CLASSIC RC KITS

1. Manx Monarch (1950) Spanwijdte 2300 mm, geschikt voor 10cc motoren. PH-SAM prijs €155, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €140 !

Manx.jpg

2. Invader 100 Spanwijdte 1000 mm: PH-SAM prijs €35, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €30 !

Invader.jpg

3. Invader 150 Spanwijdte 1500 mm PH-SAM prijs €50, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €40 !

Invader 150.jpg

4. Southerner Spanwijdte 1500 mm, geschikt voor 2,5 cc motoren PH-SAM prijs €95, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €85 !

Southerner.jpg

5. Pou du Ciel “Profile” Spanwijdte 1000 mm, geschikt voor 1,5 cc motoren, PH-SAM prijs €62,50 , speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €45 !

Pou.jpg

6. Bantam Spanwijdte 1000 mm, geschikt voor 0,8 cc motoren, PH-SAM prijs €55, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €50 !

Bantam.jpg

7. Tomboy Spanwijdte 900 mm, geschikt voor 0,8 cc motoren, PH-SAM prijs €57,50, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €50 !

Tomboy.jpg

8. Playboy SR Spanwijdte 2000 mm, geschikt voor 6-10 cc motoren, PH-SAM prijs €120, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 €100 !

Playboy Sr..jpg

Zo goedkoop zijn ze nog nooit geweest! En dat in een tijd van hoge inflatie...!

9. Skylon Spanwijdte 1350 mm, geschikt voor 1,5/2,5cc motoren, PH-SAM prijs € 75 speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € 65 !

Sylon XL.jpg

10. PB2 Spanwijdte 1200 mm, geschikt voor 0,8 cc motoren, PH-SAM prijs € 50 speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € 45 !

PB-2  half A Texaco.jpg

11. Amigo 1 Spanwijdte 1800 mm, geschikt voor E- motor of 0,8 cc glow/diesel, PH-SAM prijs € 107,50 speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € 100 !

Amigo I.jpg

12. Impuls Evert Kreulen Spanwijdte 1500 mm, geschikt voor 2,5 cc motoren, PH-SAM prijs € 97,50 speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € 85 !

Impuls.jpg

13. Jaded Maid Spanwijdte 1500 mm geschikt voor 1,5 - 2,5 cc motoren, PH-SAM prijs € 100 speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € 85 !

Jaden Maid.jpg

14. Komet Spanwijdte 1800 mm, geschikt voor 2,5cc, PH-SAM prijs € 100 speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € 90 !

Komet.jpg

15. De Holland spanwijdte 3300 mm, geschikt voor E- aandrijving, PH-SAM prijs € in aantocht, speciale "opening bouwseizoen" prijs tot 30 nov 2024 € in aantocht !

IMG_1401.JPG

Zo goedkoop zijn ze nog nooit geweest! En dat in een tijd van hoge inflatie...!

Voorbeeld van de inhoud van de kits:

Laser gesneden onderdelen, beplanking indien dit op het model hoort, liggers en stringers, metaal voor het landingsgestel (zelf te buigen en hard-solderen volgens tekening), deuvels, stuurstangen/draden, 1:1 tekening, etc.

Nog benodigd zijn: folie/zijde, spanlak, motor, electronica, kleindelen zoals wielen indien nodig, etc.

IMG_9426.jpg

.
The Vintage Model Company

logo.jpg

Ze hebben o.a. heruitgaven van vintage kitjes van Keil Kraft, Veron, etc.
Enkele ook in vergrote uitvoeringen.

Ik heb er wel eens wat besteld (voor m`n Storch), het duurt tegenwoordig helaas wat langer (Brexit).
Maar mooi, kwalitatief goed spul!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
En wat kost dat met alles meegerekend vanuit de UK

Prijzen en verzendkosten kan je bij elk artikel gewoon op de website vinden.
Waar je (na de Brexit) helaas wel rekening mee moet houden, zijn de inklaringskosten en langere tijd bij de douane!
De inklaringskosten vond ik hoog in verhouding tot de waarde van de verzonden goederen, hier m`n reactie in m`n Storch verslag bijvoorbeeld:

Twee pakketjes werden gisteren op het werk bezorgd.
Het "glas" voor de cockpit van een modelbouwwinkel in NL en een pakketje van Vintage Model Company uit de UK.
Inklaringskosten waren bijna net zo hoog als de kosten van de artikelen zelf... :hammer:
Maargoed, wel mooie kwaliteit, vooral het pilootje is echt prachtig en erg licht :thumbsup:
Links het "glas" voor de cockpit, de tissue in kleur, de 1,5" wielen en het 1/12 pilootje:

full

Het pilootje is handgemaakt met een schuimkern en een heel dun hard laagje met details.
Samen met de twee 1.5" wielen weegt het totaal 8.1 gram:

full

Het bouwdoosje van de Vintage Model Company de Havilland Tiger Moth heb ik deze week via marktplaats gescoord.
Erg fraai kitje van hoge kwaliteit :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Hier heb ik de 'short kit' van de 'Lanzo Record Breaker' en de 'Lanzo Racer' gekocht .
Wat zijn je ervaringen met deze site en heb je al inzicht in de qualiteit van de kits?
Weet je ook of het de moeite is om de tekening mee te bestellen?
(Ik heb al een tekening via Outerzone)
Zou mooi zijn, nog een Record breaker!

Hi Peter, over de kit van de Record Breaker ben ik niet tevreden. De ribben waren van veel te zwaar en te dik triplex.
Hierdoor zijn de ribben, zelfs nadat de vleugel klaar was zeer sterk krom getrokken en niet te corrigeren.
De romp, stabilo en de baldakijn zijn prima geworden, maar de vleugel zou ik eigenlijk opnieuw moeten bouwen.
Mocht het ooit zover komen dan zou ik de ribben ergens anders moeten laten fraisen of laseren.
De Lanzo Racer kit was beter, echter dit toestel is naar Philip Gardemin (uitgever van het tijdschrift Aufwind) gegaan omdat dit toestel i.v.m. onze verhuizing te groot was.
Er zijn van dit toestel veel video's te vinden, in iedergeval op Facebook onder Aufwind.
Hij is erg blij mee.

Back