ja daar hebben je ook wel gelijk in.
ik wil allen niet al te geld uitgeven bij mijn eerste vliegtuig.
dan kan ik dat altijd daarna nog doen.
Dat kan ik snappen echter moet je ervoor waken dat je vorm niet boven functie gaat plaatsen.
Dan koop je iets wat er leuk uit ziet maar wat simpelweg niet werkt voor je en dan komt er geen volgende keer daarna.
Echter hebt je dan wel 150 euro verbrandt van je budget voor noppes.
150 euro als totaalbudget is daarnaast eveneens simpelweg heel / te mager om iets te kiezen wat er leuk uitziet EN goed kan fungeren als trainer.
Dat geld ga je feitelijk al kwijt zijn aan een beetje fatsoenlijke zender.
Maar probeer het eens anders te zien;
Ja, je wil iets moois en blits...............maar zet je daar eens over en bekijk het eens van de andere kant.
Zou een buitenstaander liever kijken naar iets wat enigzins lijkt op een vliegtuig en waar het er op lijkt dat de 'piloot' weet wat hij doet omdat hij hem in de lucht kan houden?
Of kijken ze liever naar iets wat ontzettend lijkt op een vliegtuig maar wat om de haverklap in de grond of in een boom verdwijnt omdat het (voor een beginner of op de verkeerde plek) niet vliegbaar is?
Op dit moment moet je gewoon iets kiezen waarmee je kunt gaan leren vliegen, niet iets waar je naar kunt kijken.
Hier is op dit forum al zoveel en tot in den treure over geschreven.
Het is heus niet dat 'wij als gevorderden' interessant willen doen en daarom zeggen dat beginners met beginnertoestellen moeten beginnen.
Het is omdat wij weten waar je aan begint, dat deeltje hebben wij al gehad. Been there done that!
Net als bijv. de Smartfly op deze pagina:
Einsteigerflugmodelle mit Fernsteuerung | Modelle
Alles er op en er aan.
Koop anders voor 15 euro een leuk plastic modelletje en zet deze naast je bed. Kan je er uren en dagen naar kijken zonder dat het stuk gaat.