Vlieg locatie in Zoetermeer.

Hoi allemaal,
Zijn er mensen die net als ik wild vliegen met een vliegtuig in Zoetermeer?
Weet iemand een geschikte locatie om te vliegen?
Ben zelf beginnend vlieger met vliegtuigen,wel met helie's bekend.
Heb net een U can fly aangeschaft van Hype maar nog geen geschikte plek gevonden om te vliegen.
Iemand misschien suggesties waar het zou kunnen?
Hoor graag van jullie.
Grz,
Ronald.

he ik ga waarschijnlijk vandaag een supercub bestellen.
en ik woon ook in zoetermeer heb alleen geen zin om lid te worden van een club
dus ben benieuwd wat hier uitkomt

ik ga deze kopen
Axion RC TL 3000 3ch - 2.4Ghz RTF - Axion RC Vliegtuigen - Toemen Modelbouw

wel bij pitstop
ik weet dat het een klein ding is maar wil eerst kijken of ik deze hobby wat vind.

Niet lullig bedoeld o.i.d. maar als je wilt weten of je deze hobby wat vindt zul je wel iets moeten kopen wat bedoeld is voor deze hobby of waarmee je er daadwerkelijk achter kunt komen of je deze hobby wat vindt. :confused:

Volgens mij had je in een ander topic al iets gevonden wat leek op een Easystar en daarmee kun je wel buiten vliegen.
Zoals Aproi reeds schreef en wat ook al bij de advertentie stond; het is een klein ding waarmee je binnen moet vliegen of buiten als er echt geen wind staat.
Helaas komt dit laatste in Nederland maar enkele dagen per jaar voor.

Als je dan toch per se buiten gaat vliegen en probeert te ontdekken of je de hobby wat vindt kom je van een koude kermis thuis want het zal dan voor geen ene meter lukken.
En dan vindt jij uiteindelijk hierdoor niets aan de hobby terwijl het enkel komt omdat je het verkeerde hebt aangeschaft.

ja daar hebben je ook wel gelijk in.
ik wil allen niet al te geld uitgeven bij mijn eerste vliegtuig.
dan kan ik dat altijd daarna nog doen.
iemand nog andere suggesties ik weel de easystar.
maar wil eigenlijk zo een soort model als de supercub bv dat zal ook een goede optie zijn.
maar misschien weten jullie nog leuke toestellen van +/- 150 euro om te kijken of ik deze hobby wat vind ?

ja daar hebben je ook wel gelijk in.
ik wil allen niet al te geld uitgeven bij mijn eerste vliegtuig.
dan kan ik dat altijd daarna nog doen.

Dat kan ik snappen echter moet je ervoor waken dat je vorm niet boven functie gaat plaatsen.
Dan koop je iets wat er leuk uit ziet maar wat simpelweg niet werkt voor je en dan komt er geen volgende keer daarna.
Echter hebt je dan wel 150 euro verbrandt van je budget voor noppes.
150 euro als totaalbudget is daarnaast eveneens simpelweg heel / te mager om iets te kiezen wat er leuk uitziet EN goed kan fungeren als trainer.
Dat geld ga je feitelijk al kwijt zijn aan een beetje fatsoenlijke zender.

Maar probeer het eens anders te zien;
Ja, je wil iets moois en blits...............maar zet je daar eens over en bekijk het eens van de andere kant.
Zou een buitenstaander liever kijken naar iets wat enigzins lijkt op een vliegtuig en waar het er op lijkt dat de 'piloot' weet wat hij doet omdat hij hem in de lucht kan houden?
Of kijken ze liever naar iets wat ontzettend lijkt op een vliegtuig maar wat om de haverklap in de grond of in een boom verdwijnt omdat het (voor een beginner of op de verkeerde plek) niet vliegbaar is?

Op dit moment moet je gewoon iets kiezen waarmee je kunt gaan leren vliegen, niet iets waar je naar kunt kijken.
Hier is op dit forum al zoveel en tot in den treure over geschreven.
Het is heus niet dat 'wij als gevorderden' interessant willen doen en daarom zeggen dat beginners met beginnertoestellen moeten beginnen.
Het is omdat wij weten waar je aan begint, dat deeltje hebben wij al gehad. Been there done that!
Net als bijv. de Smartfly op deze pagina:
Einsteigerflugmodelle mit Fernsteuerung | Modelle
Alles er op en er aan.

Koop anders voor 15 euro een leuk plastic modelletje en zet deze naast je bed. Kan je er uren en dagen naar kijken zonder dat het stuk gaat.

Met het bovenstaande ben ik het helemaaal eens.

Om eens te zien of je modelvliegen "leuk" vindt, ga dan eens naar een modelbouwvereniging. Kijk daar rond, praat met aanwezigen. Met een beetje geluk mag je onder begeliding van een instructeur een rondje vliegen met een van de aanwezige toestellen. Krijg je meteen je eerste vliegles. Geen betere methode om met het modelvliegen kennis te maken.

Laatst bewerkt:
vlieg locatie Zoetermeer

Hoi Allemaal,
Mijn vraag was dus weet iemand een mooi plekje om te vliegen in zoetermeer???
Ja ik weet bij los van de grond de zoetermeerse vliegclub,maar er moeten toch ook nog wel andere plekken zijn?:confused:

Grz,
Ronald.

Hoi Allemaal,
Mijn vraag was dus weet iemand een mooi plekje om te vliegen in zoetermeer???
Ja ik weet bij los van de grond de zoetermeerse vliegclub,maar er moeten toch ook nog wel andere plekken zijn?:confused:

Grz,
Ronald.

Elke plek waar genoeg ruimte is, waar je niemand irriteerd of opvalt, geen hoofdwegen of andere clubs of hoogspanningskabels of natuurgebied etc. in de buurt oftewel waar het veilig en verantwoord kan geschieden zal een geschikte plek zijn.
Ten zuiden van de Noord Aa heb je bijv. nog wat weiland e.d. waar het evt. zou moeten kunnen en anders aan de rand van industriegebieden.
Stap eens in de auto en ga gewoon rijden.

...oftewel waar het veilig en verantwoord kan geschieden zal een geschikte plek zijn.
Behalve de lokatie maakt ook het model waar je mee vliegt verschil. Een grote (schaal)kist van >= 20 kg met verbrandingsmotor wordt toch anders gezien als een Depron-modelletje van < 750 gram.

Vergeet in ieder geval je verzekering niet, zodat je WA-verzekering dit dekt. Een aan'varing' met een auto (ook al is het een stilstaande) kan al snel in de papieren lopen (laat staan ernstiger ongevallen).

Elke plek waar genoeg ruimte is, waar je niemand irriteerd of opvalt, geen hoofdwegen of andere clubs of hoogspanningskabels of natuurgebied etc. in de buurt oftewel waar het veilig en verantwoord kan geschieden zal een geschikte plek zijn.
Ten zuiden van de Noord Aa heb je bijv. nog wat weiland e.d. waar het evt. zou moeten kunnen en anders aan de rand van industriegebieden.
Stap eens in de auto en ga gewoon rijden.

Ten zuiden van het Noord Aa mag het niet namelijk Natuurgebied Buitenpark
net zoals in de rest van de randstad moet je verder rijden wil je wild kunnen vliegen. Volgens mij is omgeving Zoeterwoude de beste optie voor hem. Dan val je buiten de regels/radar van Rotterdam Airport.

Ik weet wel een goede plek in zoetermeer, maar ja, dan moet je wel een club mens zijn. En je aan regels kunnen houden.

En je aan regels kunnen houden.
Zelfs wildvliegers moeten zich aan regels houden. Je beschreef er zelf al een paar :-)
Volgens mij zijn de regels bij een club niet zo heel anders, en ook alleen gericht op veiligheid. Veiligheid voor zowel jezelf als je omgeving...

Als iemand specifiek vraagt naar een wildvlieglokatie in Zoetermeer en dat perse niet bij de Zoetermeerseluchtvaartclub moet zijn. Dan ga ik er vanuit dat diegene niet bij een club wilt omdat er ook (gedrags)regels zijn. Mensen die zich niet aan (gedrags)regels kunnen houden zijn we liever kwijt dan rijk, dus help ik hem meedenken aan een voor hem geschikte plek. En dat is een weiland buiten het bereik van Rotterdam Airport waar hij niet tientallen mensen in gevaar brengt (Transavia bijv.) en lekker kan doen wat hij wilt zonder met anderen rekening te houden.

Laatst bewerkt:
Back