Vlieg locatie in Zoetermeer.

wildvliegen

Als iemand specifiek vraagt naar een wildvlieglokatie in Zoetermeer en dat perse niet bij de Zoetermeerseluchtvaartclub moet zijn. Dan ga ik er vanuit dat diegene niet bij een club wilt omdat er ook (gedrags)regels zijn. Mensen die zich niet aan (gedrags)regels kunnen houden zijn we liever kwijt dan rijk, dus help ik hem meedenken aan een voor hem geschikte plek. En dat is een weiland buiten het bereik van Rotterdam Airport waar hij niet tientallen mensen in gevaar brengt (Transavia bijv.) en lekker kan doen wat hij wilt zonder met anderen rekening te houden.

Hoi Justin,
Jammer dat je direct aanneemt dat ik geen lid wil worden van de vliegclub in zoetermeer,het speelt namelijk al een hele tijd om lid te worden maar ik heb pas een vliegtuig aangeschaft. Vlieg namelijk voornamelijk heli"s en die vlieg ik voornamelijk op de locatie bij de A4 bij de wateringzuivering waar 10 tallen heli vliegers wild vliegen zelfs Sam van hobbymaniac.
Ik vind het een beetje jammer dat je denkt dat ik me niet aan regels wil houden.
Ken zelfs leden van de Zoetermeerse luchtvaart club (los van de grond) die wild vliegen op terreinen van het industrie gebied Prisma.
Ga er vanuit dat je zelf ook lid bent van de zoetermeerse club en dat dit je beweegredenen zijn om dit te schrijven.
Ik heb net een beginners toestel aangeschaft een hype U Can Fly en wil daar gewoon gezellig mee vliegen met alle regels die daar bij horen,want er is al genoeg burgelijke ongehoorzaamheid!!
Zal me binnekort aanmelden bij de club.
Vindt het jammer dat je zowat als een crimineel wordt beschouwd als je wildvliegt.
Groetjes,
Ronald.

Goed verhaal Ronald. Ben het met je eens. Als je die regeltjes doortrekt mag je niks. Zelfs niet met je 49 grams speelgoed micro heli in je achtertuin, want dan zit je in de CTR van Rotterdam... Ojee toch...

Ondertussen vliegen er op elk moment duizenden ganzen van meerdere kg op verschillende hoogtes en verschillende richtingen.... En die denken niet: he daar komt een vliegtuig aan.

Laten we gewoon gezond verstand gebruiken. Ik ben ook lid van een club, maar gooi ook wel eens een schuimpje op in een leeg gebied of aan de rand van een meer (watervliegen) waar niemand is. Dus niet in een natuurgebied, bij hoogspanningsleidingen of andere plekken. Het wordt pas gevaarlijk als mensen wild gaan vliegen zonder enig rekening houden met de omgeving (bv brandstofvliegen in het wild vind ik dan not-done).

Laten we gewoon gezond verstand gebruiken.
Dat was ook het enige wat ik wilde zeggen. Niet bij een club willen omdat je je niet aan regels wilt houden is onzin, er zijn altijd regels waar je je aan zult moeten houden.
Gezond verstand = Gewoon letten op je omgeving (en jezelf) en het veilig houden. Geen gevaar of problemen veroorzaken voor anderen.
Dan heb ik zelf ook geen bezwaar tegen het vliegen buiten een club (en ik heb het nu bewust niet over "wild"vliegen :-))

aproi001, vanwege Post 15, waar je zegt dat je weet van de ZLC maar dat je toch wild wilt vliegen, nam ik aan dat je erg graag niet bij de ZLC wilt vliegen. Aan het einde van mijn post kan je lezen waarom ik geïrriteerd reageerde mbt het wild vliegen binnen zoetermeer.

Juist als beginnend vlieger bent ben je zeer welkom bij een club, en als ik je beledigd heb met een verkeerde aanname dan spijt mij dat.

Hierbij bied ik mij aan om je persoonlijk les te geven en om je te helpen je brevet te halen, mocht je dat willen.

---

Wel wil ik de heren wildvliegers er op wijzen dat bekende clubs in een Gemeente bergen klachten krijgen over (wild)modelvliegers, zelfs als dat niet eens leden zijn die op ons veld vliegen. Dit verzwakt het imago van de hobby binnen de gemeente waardoor je maar erg weinig gedaan krijgt tegenwoordig. Zo erg zelfs dat de club geen eigen veld meer kan hebben/krijgen.

Mede zijn het de heren die NAAST op OP het modelvlieg terrein op het kleine Prisma industrie terrein (waar wij zitten en de heren die jij aanhaalt wildvliegen) die boven de bedrijven en boven 100m wildvliegen (aanvliegroute Rotterdam Airport) de reden dat wij moeite hebben om nog maar iets bij de gemeente gedaan te krijgen.

Het mooie grote 2hect. zweefveld waar we al 30 jaar vlogen zijn we vorig jaar al kwijt geraakt door imagoschade en (motor)wildvliegers binnen het natuurgebied..

Laatst bewerkt:
Hoi Justin,
Bedankt voor je aanbod waar ik in de toekomst zeker gebruik van zal maken.
Heb op dit moment zeer weinig tijd,maar zal me na de zomer vakantie zeker aanmelden bij Los van de Grond als lid.
Vindt trouwens het lidmaatschaps geld vrij hoog aangezien ik ook nog andere hobby's heb zoals bowlen in competitie verband.
Misschien kan je eens je telefoonnummer in een privebericht mailen dan zal ik contact met je opnemen om eens af te spreken voor een lesje bij jullie op de club.
No hard feelings maar niet iedere wildvlieger is roekeloos en houd zich niet aan regels.
Ik zeker wel want ik weet wat er kan gebeuren een ongeluk zit in een klein hoekje.
Groetjes,
Ronald.

Hoi Justin,
Bedankt voor je aanbod waar ik in de toekomst zeker gebruik van zal maken.
Heb op dit moment zeer weinig tijd,maar zal me na de zomer vakantie zeker aanmelden bij Los van de Grond als lid.
Vindt trouwens het lidmaatschaps geld vrij hoog aangezien ik ook nog andere hobby's heb zoals bowlen in competitie verband.
Misschien kan je eens je telefoonnummer in een privebericht mailen dan zal ik contact met je opnemen om eens af te spreken voor een lesje bij jullie op de club.
No hard feelings maar niet iedere wildvlieger is roekeloos en houd zich niet aan regels.
Ik zeker wel want ik weet wat er kan gebeuren een ongeluk zit in een klein hoekje.
Groetjes,
Ronald.

Ik zal je mijn email adres pb-en voor een gratis proefles. Een lid mag introducés meenemen naar het veld, dus als het mooi weer is meld je je maar.
Het lidmaatschap lijkt heel erg hoog, maar 70% hiervan is lidmaatschap van de KNVvL wat bij ons verplicht is. (je word automatisch lid) Als je als individueel lid wilt worden is dat vele malen hoger dan onze contributie. €80,- valt dan weer mee. (zeker aangezien er een verwarmde keet, toilet en oplaadpunt op het veld staan en 2x per maand word het gras vers gemaaid. De veld voorzieningen moeten ook betaald worden)

En ik weet dat niet iedere wildvlieger roekeloos is en zich niet aan regels houd.. Maar zoals altijd verpesten de slechten het voor de goede.
Ik doe zelf ook aan wildvliegen met zwevers omdat ik ook wel eens hoger wil in een thermiek bel. Maar ik zorg dan wel dat ik buiten een CTR van een vliegveld en ver van andere clubs zit. Daarom haalde ik Zoeterwoude aan als optie voor het wildvliegen ;)

Laatst bewerkt:
lache zeg probeer al 6 jaar bij de ZLC te komen maar er heerst vriendjespolitiek aldaar zodra er een plek vrij komt weet iemand wel een kennis en degene die op de lijst staan de ballen!!
dan ga je denken aan wildvliegen toch!

De ZLC heeft al ongeveer 6 jaar geen veld meer en is nu alleen nog een indoor- en praatclub.
De genen (waaronder ik) die nog wel buiten vliegen doen dat bij andere verenigingen.

Tja, misschien is juist dat bowlen wel veel te duur.:rolleyes:

Overigens, als je ziet wat een gemiddelde modelvlieger aanschaft in een jaar... ( Toen ik begon was de keuze: zelf maken of een zomer vakantiewerk doen. En anders kon het gewoon niet.) Dat staat in geen verhouding tot welke lidmaatschapskosten dan ook....

Ik hoor het mijn vader nog zeggen: radiobesturing is iets voor zoontjes van tandartsen of advocaten.
Toen ik dus maar ging zelfbouwen heeft hij (met figuurzaag en bankschroef) wel uit alu plaat een zenderkast voor mij gemaakt.
Kostte een fractie van een fabrieksset, maar werkte minstens zo goed.
full

Back