Ik vraag mij af of er een verschil te merken is met de vliegeigenschappen bij een quadcopter wanneer je de frame grote met elkaar vergelijkt, laten we zeggen 250, 350, 450 en 550 mm en je tuigt ze op met hetzelfde motor en prop. Is er iets te merken in de stabiliteit of reactie vermogen tot stabiel vliegen mbt frame grote? Ander ga ik voor de kleinste en de lichte frame wanneer dat niets uitmaakt. Natuurlijk mogen de props elkaar niet aanraken, ik weet meer afstand tussen de props doet ook goed, maar doet dat heel veel meer goed? Wel weet ik dat je de stabiliteit verder kan opschroeven om voor een Hexa of een Octa model te gaan, maar mij gaat het om een Quad.
450 is een meest gebruikte formaat wat goed bewezen is dat het werkt. Hoe kleiner hoe dichter bij elkaar je props komen en je niet voor grote props kan gaan
De stabiliteit gaat ook omhoog bij een groter frame. Ongeveer hetzelfde verhaal wanneer de wielen van een auto ver uit elkaar staan, dan is de auto ook moeilijker om te duwen. Maar ik denk wel dat het ten kosten gaat van de behendigheid van een quadcopter wanneer je voor een groter frame gaat.