volgende stap helivliegen

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door hanzeman, 27 sep 2012.

1. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Ik vlieg al even met vleugelzaken en heb nu een poosje gespeeld met zo'n klein heli dingetje. (Blade Scout RTF-3CH). Voor een volgende stap adviseert een leverancier me de nieuwe Bleu Arrow SR. Die heeft één rotor en hekrotor, maar zou net zo stabiel zijn als mijn huidge speeltje maar wat meer mogelijkheden. Ik ben er wat huiverig voor. Graag advies.
    bedankt
    Hans

2. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo Hanzeman ik kan niet oordelen over bleu arrow sr maar hij lijkt veel op de blade 120sr en die vliegt zeer stabiel alleen een fp heli reageert veel sneller als een coax.
    Maar als je verder wilt zou je moeten over stappen naar een fp.
    Ik heb de blade 120sr nu een jaar en heb hem redelijk goed onder controle.
    Ik zit nu zelf te denken om over te stappen naar cp en dat zal ook weer wennen zijn maar het is gewoon veel oefenen dan komt het van zelf.
    Ik zou zeggen gewoon doen je moet gewoon stap voor stap verder van coax naar fp naar cp

Veel suc6 M.V.G

3. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Hallo Demolle,
    Ik heb nog even naar de blade 120sr gekeken, die is blijkbaar al wat langer op de markt. Een (mogelijk stom!) vraagje: Ik vlieg al jaren met het gas links en 0 naar voren. Bij mijn speeltje moet ik andersom werken en dan merk ik pas hoe ik er aan zit vastgeroest. Kun je bij de blade120 sr de throttle omkeren?
    gr
    Hans

4. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo Ganzeman de blade 120sr heeft mode 2 gas links naar voren en achteruit rechts.
    lees anders even het topic de nieuwe blade 120sr even door om een goed besluit tenemen. nieuwe-blade-120-sr
    Bij de rtf kan je niet omwisselen naar mode 1.

M.V.G André

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    André,
    Duidelijk, dus oplosolie op mijn oude gewrichten. Mijn geduldige leverancier zei me dat de Blade SR120 identiek is aan de Blue arrow SR (hij heeft uiteraard geen Blade!) Zien of ik daar meer over te weten kan komen. De Bleu arrow is wel wat goedkoper dus of dat wel zo is?
    Nog een vraagje: Is er voor deze dingen ook een trainingskruis (heet zoiets zo?) dat de voet tijdelijk breder maakt in de handel?
    gr
    Hans

6. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
  7. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Steeds weer frappant hoe gemakkelijk zoeken is als je de gebruikte uitdrukkingen van een jargon kent, trainings kit!! hoe simpel. Volgende stap.

8. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo Hans antwoord op de vraag van de landing kit heb je al van Schiksie en die ziet er goed uit.
    Ik heb zelf nooit zo'n ding gebruikt de een leert fietsen met zijwielen de ander zonder.
    En de blade is behoorlijk crach bestendig ik heb in een jaar tijd alleen een nieuwe landing kit staartrotor en accu houder gekocht dat heeft mij zo'n twintig euro gekost.
    En een maand terug heb ik hem nog een beetje op gepimt dat koste ook nog zo'n vijftien euro.
    Tip kijk nog wat filmpjes op youtobe over de blade en de bleuarow om tot een besluit te komen.

Veel Suc6 er mee M.V.G André

9. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Hoi Hanzeman.

Een Robbe Blue Arrow is inderdaad een relatief stabiele heli, althans voor een enkele rotor te zijn, en is idd in het straatje van de Blade 120SR.

Ik denk echter dat de Blade 120SR toch wel een stukje crashbestendiger is en makkelijker te vliegen. Als mensen mij vragen welke fixed pitch te kopen als eerste heli dan adviseer ik toch ook altijd de 120SR. Lage prijs, weinig tot geen crashkosten en makkelijk te vliegen. Koop er wel meteen een leuke zender bij, een DX6, DX7S of DX8 (ik zou de DX7S adviseren, hou niet van de DX6 om te programmeren) en dan kan je heel lang voort. Je kan ook een versie kopen met zender maar dan heb je uiteindelijk PER model een zender en die gebruik je uiteindelijk toch niet meer dus zou zonde zijn elke keer voor de zender te bij te betalen bij elk model je koopt. Gewoon 1 keer een goede zender en je kan jaren mee.

Blade heeft een leuke collectie heli's waarbij je afhankelijk van je ervaring heel mooi kan door evolueren. Na de Blade 120SR koop je een Blade SR (die je ook kan binden op je Spektrum zender) en erna kan je dan een Blade 450 kopen indien je geen zin hebt zelf eentje te bouwen.

10. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Ik heb al erg veel goeds gelezen over de 120SR van Blade en ik heb er ook al een beetje op mijn phoenix mee gespeeld. Voor mijn vleugelzaken heb ik een Futaba T7C, maar ik geloof niet dat daar een dergelijke heli mee kan worden aangestuurd. (of wel soms?) Een kijken wat de zenders die je noemde te betekenen hebben.
    bedankt maar weer
    Hans

11. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Nee dat klopt wat je daar zegt. Futaba maakt gebruik van hun eigen fast zendprotocol en de ingebouwde ontvangers in de blade helis zijn daar niet compatibel mee.

Ze kunnen enkel overweg met spektrum zenders en JR als ik me niet vergis. Spektrum maakt hele goede zenders en heeft enorm aan populariteit gewonnen de laatste jaren. Ik vlieg zelf met een DX8 en ben er enorm tevreden van.

Enorm goede prijs kwaliteit vind ik persoonlijk. Voor een zender met gelijkaardige features ben je bij futaba toch snel wat meer geld kwijt. Echter blijf ik erbij, koop gewoon de zender die ze bij je in de club vliegen en welke het beste in je hand ligt. De nieuwe DX7s programmeert en ziet er net hetzelfde uit als de dx8 maar is een stuk goedkoper. De DX6 is ook een hele goede zender maar ik vind hem niet zo handig om een model in te stellen (ben mss te verwend geweest met direct met een dx8 te starten)

Zijn veel mensen op het forum ook met spektrum. Chow heeft geloof ik een dx6, moet je hem maar is wat info vragen. Deze kan je echt al voor een prikje vinden.

Succes!

12. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Mischien ben ik wat te voorzichtig maar ik heb voorlopig alleen maar internet als informatiebron. De 120SR lijkt me een prima tip. Jammer dat ik nog geen echte gebruiker in de buurt heb gevonden. Daarom nog maar eens een paar vraagjes:
    1. Is er iemand bij mij in de buurt die me wat praktisch wegwijs zou kunnen en willen maken?
    2.
    Ik heb een poosje ermee op Phoenix gespeeld (en ook met wat anderen) .Bij Phoenix viel me op dat de SR120 zo ontzettend danst als je vlak boven de grond aan het schuifelen bent. Is dat in werkelijkheid ook zo?
    3.
    Ik vond een aanbieder die er een DX4 bij doet. Is die zoveel minder als de DX6? Ik vraag dit omdat ik mijn vleugel zaken met de Futaba perfect kan behappen en of dan de DX6 erbij voor mij niet wat "overdone" is.
    bedankt maar weer.
    Hans

13. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    2. Je hebt altijd wel wat grond effect maar eenmaal in de lucht is de 120SR heel stabiel. Stabiliseert zichzelf op cyclic vrij goed als je de stick loslaat.

3. DX4 is 4-kanaals wat volstaat voor een 120SR. Echter is dit een zender waar je maar 1 model kan op binden dus als je in de toekomst andere heli's koopt of wil overschakelen naar een 'echte' 6-kanaals heli, je dus toch nog een andere zender zal moeten kopen.

14. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    De goede raad opgevolgd, de 120SR en een DX6i. Nu wachten op de post.
    bedankt allemaal
    Hans

15. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    goede keus gemaakt. veel plezier ermee. Let wel dat de dx6 nog ingesteld moet worden, ff googlen zou ik zeggen

16. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Inderdaad maar gaat niet zo moeilijk zijn, zeker niet omdat een Blade 120SR een 4-kanaals heli is. Denk dat het zelfs goed uitgelegd staat in de manual.

Trainingskruisje is evt iets dat je ook kan overwegen in het begin als je nog niet veel ervaring hebt. Kan je al kopen voor een tientje of maak je gewoon zelf.

Als je vragen hebt laat je maar iets weten. Vind het absoluut niet erg mensen te helpen. Maakt tenslotte ook deel uit van de hobby.

Succes!

Tim

17. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    oef, de grijze brei zit vol klonters. Ik dacht ergens een basis instelling te kunnen vinden van de DX6i voor de 120SR, bestaat dat niet?
    Hans

18. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
  19. hanzeman

hanzeman

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Inderdaad, maar de kunst van Googelen is de goede zoekwoorden/termen vinden.Gedaan zoals aangegeven.
    Ik ben inmiddels al wel op gang. Ik heb ervaren dat hij bij het hooveren sterk naar links rolt, maar ik heb ook al wat items met google gevonden waarin gezegd wordt dit verschijnsel er blijkbaar bij hoort.( Correct??)
    Zodra hij een meter in de lucht is wordt hij rustiger. Mogelijk omdat hij dan de zachte bosjes tuinplanten en gras ziet om zonder veel problemen in neer te storten.
    Ook met Poenix heb ik dat verschijnsel maar dat verdwijnt niet, behalve met de trim vol naar rechts. Hoort dan dan zo?
    Al met al, leuk is het.!!!!
    groeten
    Hans

20. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Hoi Hans, dat naar de zijkant bij opstijgen is in bepaalde mate normaal, maar moet ook niet overdreven zijn. op een meter hoog is het ook normaal dat hij rustiger is want dan is heeft hij geen last meer van grondeffect (lucht van rotorbladen wordt via de grond weer omhoog gekaatst als je laag zit). met opstijgen houd je er op een gegeven moment gewoon rekening mee .

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina